Gå til innhold

Hykleriet om integrering

Anbefalte innlegg

Hvorfor irriterer vi oss over "snikislamisering", hallal-slaktet mat og manglende integrering, når Spania blir "sniknordifisert" med norske skoler, norske matvarer og et norsk NAV-kontor? denk.gif

http://www.aftenposten.no/meninger/s...l#.UbSCQZzNTaE

I tillegg finner vi kontorer av norske partier i Spania.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10101812

Tenk hvor populært det ville vært, om våre venner fra Midtøsten hadde etablert noe liknende på Tøyen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk er redde, de hører at utlendingene voldtar, de er terrorister, de er kriminelle, de har en forferdelig kultur.... Det slutter aldri. Det er ikke rart at frykten til folk manifisterer seg i hat, jeg skulle bare ønske at folk kunne stoppe opp, se seg rundt og prøve å forstå hva som skjer her. For alle er mennesker, og det finnes ingen ondskap definert som i Disney. Prøv å finn forståelse istedenfor å hive seg på fryktbølgen, det er igjennom forståelse at vi får løsninger som fungerer for alle. Igjennom frykt får vi et Hitler-scenario.

Lenke til kommentar
  Shrooms skrev (På 10.6.2013 den 14.23):

Folk er redde, de hører at utlendingene voldtar, de er terrorister, de er kriminelle, de har en forferdelig kultur.... Det slutter aldri. Det er ikke rart at frykten til folk manifisterer seg i hat, jeg skulle bare ønske at folk kunne stoppe opp, se seg rundt og prøve å forstå hva som skjer her. For alle er mennesker, og det finnes ingen ondskap definert som i Disney. Prøv å finn forståelse istedenfor å hive seg på fryktbølgen, det er igjennom forståelse at vi får løsninger som fungerer for alle. Igjennom frykt får vi et Hitler-scenario.

Mennesker har flere impulser som står i konflikt. En del av hjernen frykter det fremmede og ville kaste det bort, den andre rasjonelt side sier et motsatte. Vi har kapasitet for både vold og gjestfrihet mot det fremmede. Jeg ville håpe dere nordmenn ville la den rasjonelt side dominere

Lenke til kommentar

For noe vås - etnosentrisme er et grunnleggende fenomen man finner fra vest til øst, fra sør til nord i verden og et fenomen som man i stadig større grad vil klare å utgreie gjennom vitenskapelige undersøkelser av menneskehjernen (både generelt og innenfor raser/etnisiteteter) - fakta er at etnosentrisme er en nyttig og rasjonell egenskap som bedrer sjansene til å overleve for individene innenfor gruppen - kollektivet er nemlig sterkere enn individet - uansett hva anti-europide kommer med av subjektivt tåkeprat som tilsier det motsatte.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg personlig mener at man selv har et ansvar når man flytter til et annet land til å informere seg om kultur og levemåten der; ikke minst prøve å lære språket om man har mulighet til det. På den måten vil man vise reell interesse i å leve i vertlandets samfunn. Dette gjelder generelt uansett om det er utlendinger som kommer hit, eller nordmenn som emigrerer til utlandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  Tollari skrev (På 10.6.2013 den 15.24):

Jeg personlig mener at man selv har et ansvar når man flytter til et annet land til å informere seg om kultur og levemåten der; ikke minst prøve å lære språket om man har mulighet til det. På den måten vil man vise reell interesse i å leve i vertlandets samfunn. Dette gjelder generelt uansett om det er utlendinger som kommer hit, eller nordmenn som emigrerer til utlandet.

Så fint da.

Trollari er altså enig med FRP. Det trodde jeg aldri skulle skje.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg personlig bryr meg ikke så veldig mye om land, bryr meg mer om vesener som tenker og føler noe.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å forstå når det kommer til sharialover og islamske spesialkrav.

DaniNichi skrev (På 10.6.2013 den 16.43):

Hvis man ikke greier se forskjellen på hva Nordmenn gjør i Spania og hva som skjer på grønland i Oslo som eks så burde man om mulig få seg en time hos en optiker..

Eller psykolog.

Lenke til kommentar

Trådstarter skal nå i allefall ha for at han ikke er redd for å fremstå dum :)

Jeg regner med alle andre forstår forskjellen på å reise til ett land som turist og bidra masse til det landet, kontra å søke og få opphold i ett annet land, og så ikke integrere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns såkalte "Norske kolonier" i spania er tullete. Jeg har heller ingen planer om å besøke en slik koloni.

Men er det vårt problem? Nei. Det er Spanias problem. Det er de som tillater det.

Betyr det av vi skal tillate at andre "folkeslag" gjør det samme hos oss? Hvorfor det? Er det slik vi vil ha det? "Little China", "Little Somalia" og "Little Bergen", fordelt rundt om kring i Oslos gater?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nordmenn i Spania tar med seg norske kroner, og spruter det inn i den Spanske statskassa. Ikke-vestlige innvandrere i Norge kan ikke sammenlignes med nordmenn i Spania. Så enkelt som det.

Vi har allerede "lille Mogadishu" i flere byer. Jeg ser for meg at det er mange ufyselige Nordmenn i Spania, men noen byrde for økonomien er de absolutt ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  flesvik skrev (På 10.6.2013 den 15.59):

Så fint da.

Tollari er altså enig med FRP. Det trodde jeg aldri skulle skje.

Nei, jeg er ikke enig med Frp. Jeg argumenterer med commonsense. Frp argumenterer med udokumenterte xenofobiske påstander.

Lenke til kommentar

Nordmenn drar til Spania på "ferie" og tar med seg norske dineros, vi drar ikke dit for å snylte på den spanske staten, og jeg velger og tro at vi også oppfører oss nogenlunde OK.

Trådstarter fremstår ganske uintelligent som ikke ser forskjellen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
  herzeleid skrev (På 10.6.2013 den 18.33):

Trådstarter skal nå i allefall ha for at han ikke er redd for å fremstå dum :)

Jeg regner med alle andre forstår forskjellen på å reise til ett land som turist og bidra masse til det landet, kontra å søke og få opphold i ett annet land, og så ikke integrere seg.

Jasså, fortell meg som fremstår så "dum" (hvis det i det hele tatt er mulig å fremstille dummere enn noen i denne tråden) om hvor vanlig det er for "turister" å bosette seg i egne enklaver, med egne skoler og eget trygdekontor. Hvilken type turisme snakker vi da egentlig om? Sydenturisme? Sightseeing-turisme? Spa-turisme? Opplys oss på definisjonen din siden du fremhever deg selv som så smart.

Lenke til kommentar
  bas skrev (På 10.6.2013 den 20.29):

Nordmenn drar til Spania på "ferie" og tar med seg norske dineros, vi drar ikke dit for å snylte på den spanske staten, og jeg velger og tro at vi også oppfører oss nogenlunde OK.

Javel, si meg. Hva er det nordmenn bidrar med i Spania? Lære spanjolene snakke norsk i deres etablerte norske skoler der nede? Og betaler de skatt til den spanske staten? Det tviler jeg på.

Og oppfører seg noen lunde greit, jaja. Inkluderer dette også bl.a. dette?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10110473

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/europa/norsk-kvinne-fengslet-i-spania-3533393.html

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/nordmann-doemt-til-fire-aars-fengsel-for-voldtekt-i-spania-3608245.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4162699.ece#.UbY67ZzNTaE

Alekpowah skrev (På 10.6.2013 den 20.36):

Stor forskjell på innvandrere som bidrar, og innvandrere som utnytter. det er det folk er redd for, og det er også det som skjer.

Igjen, hva er det nordmenn i spania bidrar med? Betaler de skatt der? Jobber de? Er de næringsdrivende for å skape vekst?

Slimda skrev (På 10.6.2013 den 20.35):

Likevel er dine personlige meninger fryktelig like FrPs uttalelser.

Mine uttalelser har ingenting med Frp sine tilfelles.

Lenke til kommentar
  Tollari skrev (På 10.6.2013 den 20.26):

Nei, jeg er ikke enig med Frp. Jeg argumenterer med commonsense. Frp argumenterer med udokumenterte xenofobiske påstander.

Jo da. Du skriver jo det FRP har sagt i maaaange år nå:

Jeg personlig mener at man selv har et ansvar når man flytter til et annet land til å informere seg om kultur og levemåten der; ikke minst prøve å lære språket om man har mulighet til det

Som rett ut fra FRP sin munn.

Her fra FRP sitt partiprogram:

FRP skrev:
Norsk innvandringspolitikk må bygge på at man stiller krav til innvandrere som bosetter seg i landet. Arbeidsdeltakelse, språkopplæring og respekt for norske lover er sentrale elementer i en vellykket integreringspolitikk.

http://www.frp.no/no...gram%202013.pdf

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...