TheGoat Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvorfor har Human Etisk forbund så åpen syn på abort? særlig i motsetning til hvordan Islam ser på det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Kanskje fordi det er mer populært å være for enn i mot - og da blir også frontene mot fienden, langt tydeligere og enklere å foreta manøvrer fra bare noe jeg tror Lenke til kommentar
TheGoat Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Kanskje fordi det er mer populært å være for enn i mot - og da blir også frontene mot fienden, langt tydeligere og enklere å foreta manøvrer fra bare noe jeg tror Islam er jo imot abort pga. det står i koranen at de ikke skal drepe, og de mener at fosteret får menneskeverd allerede ved unnfangelsen. derfor er det å drepe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Islam er jo imot abort pga. det står i koranen at de ikke skal drepe, og de mener at fosteret får menneskeverd allerede ved unnfangelsen. derfor er det å drepe. Ja, jeg vet at de har en veldig klar grense - jeg er ikke muslim, og grensen min tror jeg er akkurat like bastant. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Kanskje det er fordi de mener argumentene for er abort er bedre enn argumentene mot abort. Jeg antar de ikke legger vekt på argumentene mot abort som har religiøs begrunnelse, for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Kanskje det er fordi de mener argumentene for er abort er bedre enn argumentene mot abort. Hvordan våger du å komme med slike logiske påstander Trådstarter var kanskje litt klumsete i måten han stilte spørsmålet på, men jeg tror nok han finner svaret på http://www.human.no/Livssynspolitikk/Flere-saker-vi-mener-noe-om/Abort/ fortere enn her på forumet. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvordan våger du å komme med slike logiske påstander Jeg er... en militant og fundamentalistisk logikk-bruker? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Islam er jo imot abort pga. det står i koranen at de ikke skal drepe, No blei eg jæla forvirret her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå