Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bra mail-alternativ til Gmail

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du tror på det ja :hmm:

Hvis du leser det de skriver på http://lavabit.com/secure.html, så tror jeg på det.

Men det er sant de de også skriver nederst på siden:

We should note that this encryption process is only secure if you select a strong password. If your password is weak, an attacker would only need to brute force the password to crack our encryption. We should also note that this feature only protects messages on the Lavabit servers. Messages can always be intercepted before they reach Lavabit or between Lavabit’s servers and your personal computer, if SSL is not used. Finally, messages can be retrieved from your local hard drive if encryption software isn’t used on your computer to protect the files. These vulnerabilities are intentional. Our goal was to make invading a user’s privacy difficult, by protecting messages at their most vulnerable point. That doesn’t mean a dedicated attacker, like the United States government, couldn’t intercept the message in transit or once it reaches your computer.

Our hope is the difficulty associated with those strategies means they will only be used by governments on terrorists and scammers, not on honest citizens. If you’re intent on hiding your communications from the government, we recommend you investigate systems that secure messages throughout the entire e-mail system and not just at one particular point along that journey.

Lenke til kommentar

Om du er et mål, så vil nok mr. USA klare å få den informasjonen de måtte ønske - men jeg er mer opptatt av at de ikke kan snoke i den vanlige korrespondansen min.

Ikke det at jeg har noe de ville interessere seg for, men jeg liker ikke tanken på at noen skulle snoke der heller når de har en kjedelig dag på jobben...

Ser ut som om lavabit blir neste postsystem for meg, iallefall frem til jeg finner en brukende norsk en.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I dag kan du ikke være trygg på at du ikke blir overvåket, og det spiller ingen rolle om firmaet på papiret sier de holder på, da NSA og CIA har rett til å overvåke alt og alle.

Lenke til kommentar
I dag kan du ikke være trygg på at du ikke blir overvåket, og det spiller ingen rolle om firmaet på papiret sier de holder på, da NSA og CIA har rett til å overvåke alt og alle.

Håper det snart blir endret.

Lenke til kommentar

Håper det snart blir endret.

Blir aldri endret. Ingen tør. Se bare til Norge. Har ikke ryggrad til å kritisere USA for dette. Nå er jo dette delvis forståelig da dagens regjering selv er tilhenger av massiv overvåking av private personer.

Tror det hjelper fint lite å skifte e-postleverandør. Pr. dag får USA tilgang til det de ønsker.

Men på sikt, hvis det ikke skulle skje et mirakel som sørger for at dette svineriet stanser, vil jeg nok helt sikkert unngå å benytte meg av amerikanske tjenester fremover. Jeg bruker google og gmail, men er skeptisk til dem fra før, og ikke mindre skeptisk til dem nå.

Hadde vært fantastisk om hele verden hadde boikottet disse ved å avslutte sine kontoer hos google og facebook. En masseoppsigelse her hadde sendt et kraftig signal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

NSA er da ikke like ille som Google. De sender ihvertfall ikke målrettet reklame etter de scanner mailen din :wee:

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...