Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om VPN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, testet Astrill. Det gikk jo suppe-tregt! Er det pga. trial version?

 

Hvilken server testet du da? Det jeg gjorde var å systematisk teste servere f.eks her i Europa, for å se hvilke som ga best hastighet. Resultatet ble at Sverige serverene er absolutt best å bruke. Jeg har brukt nettfart.no på alle tester slik at jeg får målt hastigheten fra serveren og TIL Norge.

 

Astrill Nederland 2 OpenVPN 68 MB/s

Astrill Sweden 2 OpenVPN 66 MB/s

Astrill UK 5 OpenVPN 66 MB/s

Astrill Germany 1 OpenVPN 66 MB/s

Astrill Nederland 1 OpenVPN 63 MB/s

Astrill Norge OpenVPN 55 MB/s

Astrill France 3 OpenVPN 52 MB/s

Astrill UK 2 OpenVPN 50 MB/s

Astrill USA - Newark OpenVPN 43 MB/s

Astrill Switzerland OpenVPN 37 MB/s

Astrill France 5 OpenVPN 33 MB/s

Astrill UK 4 OpenVPN 30 MB/s

Astrill UK 6 OpenVPN 30 MB/s

Astrill Germany 2 OpenVPN 30 MB/s

Astrill Germany 3 OpenVPN 30 MB/s

Astrill USA - LA A OpenVPN 28 MB/s

Astrill USA - Dallas G1 OpenVPN 25 MB/s

Astrill USA - Fremont OpenVPN 17 MB/s

Astrill France OpenVPN 10 MB/s

Astrill Luxemburg OpenVPN 07 MB/s

Lenke til kommentar

Hvilken server testet du da? Det jeg gjorde var å systematisk teste servere f.eks her i Europa, for å se hvilke som ga best hastighet. Resultatet ble at Sverige serverene er absolutt best å bruke. Jeg har brukt nettfart.no på alle tester slik at jeg får målt hastigheten fra serveren og TIL Norge.

 

De fleste på den listen var ikke tilgjengelige for trial version, men fikk testet "USA - Dallas G1", som ga meg cirka 10% av linja mi... :ohmy:

 

Mulig det er pga. trial version?

Lenke til kommentar

Jeg har testet AirVPN, og der var alle servere under 10 Mbit/s

 

Hadde ett håp om å klare å finne en VPN tilbyder som ligger jevnt over 70 Mbit/s på alle serverer til enhver tid. Nytter ikke å manuelt må inn å sjekke daglig etter hvilken server en skal stå mot.

 

Skal kjøre en ny runde i morgen med AirVPN før jeg tester neste alternativ.

Lenke til kommentar

Har selv og testet Astrill nå en liten stund, og hastighetsmessig er jeg svært fornøyd. De har en grei guide for oppsett, en wikiside for de fleste innstillingene og et par videoer som viser deg oppsettet. Den lille appleten deres er enkel å bruke. Fin installasjon til ruteren også. Hastigheten var litt treg i starten, men etter å ha gått gjennom de diverse innstillingene, har jeg nå full hastighet på en 70/5 linje. Anbefales!

Lenke til kommentar

Har selv og testet Astrill nå en liten stund, og hastighetsmessig er jeg svært fornøyd. De har en grei guide for oppsett, en wikiside for de fleste innstillingene og et par videoer som viser deg oppsettet. Den lille appleten deres er enkel å bruke. Fin installasjon til ruteren også. Hastigheten var litt treg i starten, men etter å ha gått gjennom de diverse innstillingene, har jeg nå full hastighet på en 70/5 linje. Anbefales!

 

Hvilken server bruker du da?

Lenke til kommentar

Gikk selv for Privateinternetaccess, og er fornøyd så langt. Nå bor jeg i grisgrendte strøk, så jeg sitter bare på ei ussel 12/2 linje, men får maksa linja så langt. Installeringa var latterlig enkel. Betal, last med installfil, og resten ordnes selv. Etter installasjonen er ferdig kan du velge server manuelt eller kjøre auto. Straks du har logget inn, så er alt i boks. Du kan sjekke torrent her: http://torguard.net/...ntipaddress.php hvis du er skikkelig paranoid.

 

Last ned fila og sjekk under status/trackers, og der vil det stå presisert om det fungerer som det skal. Det du trenger står på den siden.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Jeg testet dem en måned og fikk veldig varierende resultater på min 70 mbit linje, varierte veldig fra dag til dag.

Såvidt jeg ser får man bare betale 1 pris på abonnement hos dem. Men følgende står under Encryption på siden deres:

 

"Our service utilizes high grade 128bit encryption based on MICROSOFT MS-CHAP V2 and industry leading encryption based on OpenVPN to keep your data safe reaching up to 1024bit."

 

Kan det være at man får høyere båndbredde ved 128bit enn 1024bit?

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Har testet 3 VPN-tilbydere i det siste. Høyeste hastigheter (jeg har 25/25 linje) får jeg hos Anonine (Sverige). Hastigheten jeg får er så og si som vanlig, uten VPN. Deres OpenVPN har 2048 bits kryptering. Kun servere i Sverige. Også Astrill (Seychellene) har god fart på de fleste av serverne sine, men noen av dem - det gjelder i første rekke de som er merket som "for p2p", er veldig svake. De bruker "industristandard" kryptering, SSL 128 bit. Servere stort sett overalt, inkludert i Norge. iVPN (Malta) har jevnt over dårligere hastigheter enn Astrill, men er muligens den VPN-tilbyderen som virker å være mest seriøs og kompromissløs når det gjelder å ta vare på anonymiteten og sikkerheten din. Av disse jeg har sjekket, i hvert fall. Krypteringen er AES 256 bit. Servere i Frankrike, England, Nederland og USA, både TCP og UDP, og med mulighet for multihopping mellom servere. Jeg har kun sjekket UDP-tilkoblingene deres, meget mulig at man oppnår høyere hastigheter ved å bruke TCP.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kan det være at man får høyere båndbredde ved 128bit enn 1024bit?

Dersom du snakker om nøkkelstørrelser så har det ingenting med båndbredde å gjøre. La oss si du har en koffert med kombinasjonslås. Hvor mange hjul med tall og dermed lengden på tallkoden sier ingenting om hvor stor kofferten er.

Lenke til kommentar

Ville vel påstå at om den hadde 100.000 hjul med tall på så ville kofferten måtte være unormal stor? ;)

Det er sant, og det er jo en viss korrelasjon mellom pakkestørrelse og nøkkelstørrelse også i noen krypteringsalgoritmer som bruker padding opp til minimumsstørrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...