Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om VPN


Anbefalte innlegg

iVPN.net

DD-WRT Setup Guide - iVPN.net

 

Jeg har selv hatt iVPN "på testbenken" i en måned, og er vel den av de VPN-tilbyderne jeg har prøvd som jeg føler størst tillit til når det gjelder måten de tar vare på personvernet på. Jeg valgte likevel en annen tilbyder, rett og slett av "komforthensyn".

Den så mye bedre ut enn TorGuard.

 

Oppsettet for DD-WRT gikk ikke helt som guiden du linket til, men det har heller sammenheng med hardware og versjonen jeg har installert.

 

Ellers så virker hastigheten grei hittil, jeg får prøve meg litt frem etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så mye bedre ut enn TorGuard.

 

Oppsettet for DD-WRT gikk ikke helt som guiden du linket til, men det har heller sammenheng med hardware og versjonen jeg har installert.

 

Ellers så virker hastigheten grei hittil, jeg får prøve meg litt frem etterhvert.

 

Jeg får som regel størst fart på den Nederlandske serveren, men det kan variere. Jeg glemte forsåvidt å si fra om at iVPN ikke er den VPN-tjenesten jeg har prøvd som gir meg mest fart. Men helt ille er de nå heller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg får som regel størst fart på den Nederlandske serveren, men det kan variere. Jeg glemte forsåvidt å si fra om at iVPN ikke er den VPN-tjenesten jeg har prøvd som gir meg mest fart. Men helt ille er de nå heller ikke.

Sikkerheten går foran hastigheten. Men uansett bra med en leverandør som har grei hastighet og ikke så altfor høy latency. Endret av DCG
Lenke til kommentar

HideMyAss? Det jeg vet er at det er mange som bruker dem fordi de synes navnet er tøft. Men jeg har lest flere steder at de logger ting, og at en HMA-bruker fikk sine HMA-logger utlevert til rettsvesenet og ble dømt bl.a. på grunnlag av loggene. Husker ikke hvor og hva, dessverre.

Sikkert denne saken du mener:http://blog.hidemyass.com/2011/09/23/lulzsec-fiasco/

Står nedover på siden att de kun logger når du bruker tjenesten, men ikke hva du bruker den til.

Litt motstridenen m.t.p hva artikkelen handler om. Uansett så bruker jeg dem og er fornøyd.

Bruker jeg PPTP kryptering får jeg full hastighet.

Lenke til kommentar

Krypteringsalgoritmer følger ikke kvalitetstrenden hos resten av datautviklingen. Vanligvis er det nyeste best. For kryptering så er det som er velprøvd og uknekket over lang tid mye bedre enn noe som er nytt og som noen kan ha knekket uten at andre er klar over det.

 

Bruker jeg PPTP kryptering får jeg full hastighet.

PPTP bruker Microsoft Point-to-Point Encryption og det er svært mange svakheter forbundet med det.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du byter til ipsec eller openvpn vil du merke at hastigheten går opp. Samt begge benytter nyere og kraftigere kyrpteringsalgoritmer. Hvorav openvpn gir høyest hastighet, stabilitet og sikkerhet.

openvpn fra hma gir ca 70% hastighet.

Er klar over at PPTP er en utdatert krypteringsmessig, men så lenge du deaktiverer IPV6 så burde det vel holde(var vel en feil med dette som gjorde at orginal ip'en lett kunne sees).

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Det er nok litt ymse det der med fart i forhold til krypteringsprotokoll. OpenVPN sies å være bedre, men det er avhengig av overhead i krypteringen og annet som jeg ikke forstår meg så godt på. Men OpenVPN er nok mer stabil, og er lettere å få koblet raskt på igjen i tilfelle avbrudd osv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

openvpn fra hma gir ca 70% hastighet.

Er klar over at PPTP er en utdatert krypteringsmessig, men så lenge du deaktiverer IPV6 så burde det vel holde(var vel en feil med dette som gjorde at orginal ip'en lett kunne sees).

Har ikke hørt at svakhetene med PPTP er knyttet til IPv6.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Heh, ja fant ut av det...

Atm bruker jeg ingenting :p

 

Brukte du det i den tro at det ikke var det? :p Jeg fikk tilgang til programvaren gjennom TPB, og jeg trodde selvfølgelig at det var grei vare, var jo ikke det..

Lenke til kommentar

Har ikke hørt at svakhetene med PPTP er knyttet til IPv6.

Jeg tror ikke det er det heller. Det er krypteringen i selve PPTP protokollen som er problemet, ikke pakkene den kapsler inn.

 

(Urelatert til det over, forumet bestemte seg for å slå sammen to poster)

Svaret jeg fikk fra Torguard angående passord i klartekst var dette:

we do not store any passwords in cleat-text as a matter of fact - its provided to you one time as clear text in your email - the client side password is shown for a matter of minutes and then starred like so xxxxxxx - you can check that if you want..
Det er iallefall bedre enn at de lagrer i klartekst hele tiden, men allikevel så slår det meg som rart å gjøre det slik, passordet må ha blitt lagret i klartekst i en periode for å kunne sende det til meg og vise det på nettsiden. Endret av DCG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du betaler via en 3.djepart, der det øyensynlig har skjedd en hickup, og så gir du Astrill skylda? Ærlig talt, det er molbo-argumentasjon. Det var ingen problemer med min betaling, og heller ikke for tusenvis av andre Astrill-kunder - og dette inkluderer noen av de største firmaene i verden. At det har skjedd noe plunder i forbindelse med din egen overføring av penger, via en 3.djepart, har da ingenting med kvaliteten på tjenesten å gjøre. Rett frustrasjonen din mot dette gate2shop, tenker jeg. Og så betaler du via en tjeneste som er til å stole på neste gang.

Jeg aner da ikke noe om hvordan deres betalingsløsninger er satt opp og om det er 3, 4, eller 5 parts greier. Jeg bestilte og betalte for en tjeneste via deres nettsider og da regner jeg med at ting fungerer som det skal. Særlig etter at jeg så mange brukere som anbefalte Astrill på Hardware.no.

Det skjedde tydligevis en teknisk feil et eller annet sted mellom banken og Astrill, men jeg kan opplyse om at jeg fikk en ny e-post i dag om at ting var i orden.

Så Astrill er kanskje ikke så ille allikevel.

Lenke til kommentar

HideMyAss? Det jeg vet er at det er mange som bruker dem fordi de synes navnet er tøft. Men jeg har lest flere steder at de logger ting, og at en HMA-bruker fikk sine HMA-logger utlevert til rettsvesenet og ble dømt bl.a. på grunnlag av loggene. Husker ikke hvor og hva, dessverre.

 

Ahh, takk for info

 

Snabelen

Lenke til kommentar

Det skjedde tydligevis en teknisk feil et eller annet sted mellom banken og Astrill, men jeg kan opplyse om at jeg fikk en ny e-post i dag om at ting var i orden.

Så Astrill er kanskje ikke så ille allikevel.

 

Til info: kontoen er forsatt ikke åpnet og jeg venter på tilgang... Det får være måte på hvor tålmodig man skal være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tenker å få meg torguard. Hvordan fungerer proxy abbonnementet der? Er det kun for torrent filer? Hva skjer med vanlig nettleser surfing? Og man er vel like langt med tanke på anonymitet når det gjelder surfing i nettleser for å komme til en torrent fil, selv om torrent proxy fikser anonymitet etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...