Gå til innhold

Nye lanseringskampanjen til Expert


Athikez

Liker du kampanjen til Expert?  

11 stemmer

  1. 1. Liker du kampanjen til Expert?



Anbefalte innlegg

Elektrokjeden Expert har blitt nylansert og kjører nå kampanje på hvordan de har gjort det.

 

Reklamefilmen kan ses her.

 

Saken handler selvfølgelig om at de har blant annet har sparket ansatte for å spare penger.

 

Jeg har lest nettavis artikler og ikke minst facebook sidene deres, hva som har blitt skrevet osv.

Her er skriver de svar om kampanjen på facebook sidene deres og hvorfor de valgt å gjøre det på den måten.

10.juni 2013 kl. 11:04

I reklamekampanjen som nå går på TV og i DM har vi i Expert valgt å være helt ærlige i budskapet om hva vi har gjort for å bli mer konkurransekraftige. Det oppleves som nytt og uvant å si direkte hva man gjør, og dette har vi forståelse for. Uansett mener vi det er riktig at vi nå har valgt å være helt åpne med de tiltakene vi har gjennomført. Nye Expert er på offensiven og kan tilby lavere priser.

Dette er ikke en kampanje som skal provosere, men derimot å fortelle hva vi gjør. Det er ingen som vil stenge butikker og redusere antallet ansatte, men det var det som måtte til. De fleste butikkene som ble stengt var i Sverige. Det var kun et fåtall i Norge. Vi har allerede åpnet flere varehus i Norge. Senest forrige uke åpnet vi to nye i Fredrikstad og Vestby. Vi har ingen planer om å endre kampanjen og vi har også fått mange positive tilbakemeldinger fra kundene våre som har besøkt butikkene.

 

10. juni 2013 kl. 14:19

Vi har merket det store engasjementet rundt nye Expert og vår reklamekampanje. Noen er positive, andre er negative. Vi beklager at vi ikke har fått svart alle som har skrevet her i dag.

Vi har ønsket å være åpne og ærlige om at Expert har vært gjennom en tøff omstilling. Butikker har blitt nedlagt og ansatte har vært nødt til å slutte. Dette har vært helt nødvendig for Expert. Alternativet kunne vært mye verre. Også denne delen har vi ønsket å være åpne og ærlige om. Nå posisjonerer vi nye Expert som en tydelig lavprisaktør. Lykkes vi med strategien, vil vi åpne flere butikker og skape flere arbeidsplasser i årene som kommer. Dette vil komme kundene til gode.

 

 

Expert har valgt å være ærlige og forteller hvordan de har omstrukturert kjeden for å unngå konkurs. De har også valgt ærlige og opplyse om at de har sparket ansatte for å få dette til. Spørsmålet er om dette vil styrke eller svekke Expert i det store lange løp?

 

Virker som Expert vil opplyse og være ærlige, men blant folket/kunder så vil dette oppleve som skryt. At de har sparket folk, gjort radikale endringer for å tilby lavere priser og kjempe videre.

 

Jeg tror at eneste folk kommer til å tenke og ikke minst huske når de hører Expert etter lanseringen er at de har sparket 1432 ansatte og ikke at de gjort endringer forhold til lager, logistikk og pris strategien videre.

 

Jeg mener at de kunne spart seg for å skryte at de har sparket så mange ansatte. Og bare kun fokusert på framtiden, hvordan de kommer til være framover og ikke se til fortiden. Vil tro at dette vil skape negativ effekt! De kommer til å være et selskap som vil bli assosiert med å kutte ansatte enn å skape arbeidsplasser.

 

Men uansett så har jeg ikke noe imot Expert har sparket ansatte osv for å unngå konkurs. Det er jo bare slik verden fungerer. Men å bruke dette i en kampanje vil bare skap mer harm enn det de forventer.

 

Hva synes du om kampanjen?

 

Merk: Håper at folk kan diskutere kampanjen og ikke selve butikken osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det ikke som at de skryter av å ha sparket ansatte, de poengterer bare at de var lavt nede og måtte gjøre endringer.

Det eneste jeg reagerer på er det massive kollektive raseriet til folk, faen til klaging og lynsjestemning, her skal det boikottes og spres hat fordi et PR-byrå eller ledelsen har tatt et feilsteg. Voksne folk som oppfører seg som drittunger.

Endret av dotten☻
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig, Dotten. Jeg vet at strategien deres er å bygge seg opp igjen, så de kan ansette flere igjen når økonomien er bedre. For et par år siden lå de nesten 2 milliarder bak, nå ligger de ~millioner i pluss.

Blant annet vil de nok satse mer på pc- og mobil-klargjøring. Jo mer det blir av dette, jo flere ansatte trengs det for å få rekke dette. Kan ta tid å sette opp en pc med alt tilbehør for en kunde. Antivirus, Office, trådløs router, printer, u name it.

 

Som Dotten er jeg helt enig i at jeg ikke har inntrykk av at de skryter over å ha sparket ansatte. Det var en nødvendighet å nedbemanne, istedetfor å gå konk. Er iallefall noen som er ærlige, og ikke later som om alt har vært på helt toppers hele tiden.

 

Også er det litt ironisk med tanke på alle de som kommenterer i avisene og facebooksiden om at "Elkjøp og lefdal ville aldri gjort noe slikt". For faktum er, at nye Expert-direktør, Anders Nilsen, har vært direktør for Elkjøp/Lefdal og El-Giganten.

Lenke til kommentar

Min post i diskusjonen sier vel min mening.

Dere som skriver negativt, dere skal slutte å handle i kjeden pga Expert måtte gjøre nødvendige tiltak for å redde kjeden ( les si opp ansatte) Dette reagerer dere på og skal slutte å handle hos Expert i solidaritet ovenfor de som mistet jobben, men når dere slutter å handle der så vil jo resten av de ansatte også miste jobbene sine ( 99,9% av de har ingen skyld i valgene Expert tar) så det er dumt at noen mistet jobben og det eneste dere velger å gjøre med det er å hjelpe til med at resten mister jobbene også? Hvor er logikken ?

 

Her legger Expert seg flat og lister opp de nødvendige tiltakene de måtte ta for å redde kjeden. Det å ikke si opp noen hadde bare resultert i å si opp alle senere. For å relansere seg selv må de jo friste med tilbud og kjøre en kampanje og det mener dere de ikke kan pga de måtte la noen gå i et land med et vanskelig marked?

 

Når man slår sammen så mange lagere sier det seg selv at så mange familier ikke kan flytte etter, så noen av tallene er en naturlig prosess av effektivisering og ikke unikt for Expert. Ser ikke poenget av å syte å klage på internett , det eneste man viser er at man ikke forstår situasjonen, og er det noe å skryte av? Vennene deres får sett at dere har sterke meninger, men er det så unikt og selvstendig å hive seg på trenden?

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...