Sailfish Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hei! Jeg planlegger å kjøpe meg en macbook pro, med eller uten retina (jeg har ikke helt bestemt meg enda). Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvor mye man betaler for portabiliteten til laptoppen. Jeg lurer på hvor mye en stasjonær PC som har identisk ytelse til Macbook Pro 15 Retina ville kosta? Noen som vet? OBS! Jeg snakker om en selvbygd PC med akkurat tilsvarende komponenter som de som er i en Macbook Pro 15 Retina, ikke en ferdig modell fra HP eller Dell som er nesten lik eller "enda bedre". Og når jeg skriver tilsvarende komponeter betyr det ikke nødvendigvis akkurat de samme samsung RAM-brikkene som er i Retinaen, men heller størrelsen på 16 GB RAM. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 6750 kr på dustinhome.no Det nærmeste skjermkortet er GTX 650, men det er nok en god del kraftigere enn det du finner i Retina-modellen til Apple. Jeg la på en DVD-brenner også, den koster 130 kr, men er ikke inkludert i MBPR Hovedkortet har litt flere IO-porter, og CPUen er også litt kraftigere takket være en nyere arkitektur. Jeg kunne sikkert kuttet enda litt mer på strømforsyningen også, 500W er strengt tatt en god del mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
DGN Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 med ips skjerm? . Er vel skjerm og "apple" navnet som får prisen til å fyke i været. Betaler altfor mye for selve merket. Hmm.. og selv om jeg viste det så kjøpe jeg selv en macbook pro 15 retina for når de nye modellene kom i feb/mars ^_^ Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 med ips skjerm? . Er vel skjerm og "apple" navnet som får prisen til å fyke i været. Betaler altfor mye for selve merket. Hmm.. og selv om jeg viste det så kjøpe jeg selv en macbook pro 15 retina for når de nye modellene kom i feb/mars ^_^ Poenget her er jo at det er bærbar. Macbookene er i mine øyne ikke overpriset når man tar de ulike faktorene inn i betraktning. Ikke alt handler om ren ytelse. Batterilevetid, byggekvalitet, skjerm, tastatur, trackpad, magsafe, osv.. til sammen synes jeg du får god valuta for pengene. Å sammenlikne en Macbook Pro Retina med en stasjonær maskin blir som å sammenlikne et fly med en båt.. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 med ips skjerm? . Er vel skjerm og "apple" navnet som får prisen til å fyke i været. Betaler altfor mye for selve merket. Hmm.. og selv om jeg viste det så kjøpe jeg selv en macbook pro 15 retina for når de nye modellene kom i feb/mars ^_^ Uten skjerm. Du får ikke en skjerm som har like høy oppløsning som den i MBPR om du ikke betaler 30K+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå