тurbonєℓℓo Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg er imot klassene i samfunnet, generelt. Hvorfor det egentlig? Jeg er trygdet, og jeg har alt det jeg trenger. Og jeg har intet i mot rike mennesker. Og tenker ikke noe på at det eksisterer såkalte "klasser". Noen jobber dessuten hardere enn andre, og innsats burde belønnes. Forskjeller vil alltid eksistere selv med kommunisme, kanskje mer med den enn ellers. Dessuten så er den undertrykkende, og hemmer livsutfoldelse, og gir ikke de samme mulighetene til å komme seg opp og frem. Jeg er imot at noen er på toppen, og noen på bunden. Det er jeg også, men kommunismen er jo nettopp det du snakker om her. Sosialliberalismen har ikke folk på toppen på samme måte. Den legger opp til mest mulig frihet, kombinert med sosialt ansvar for miljøet og hverandre. Venstre, ønsker å bekjempe fattigdom, men vi ser ingen grunn til å bekjempe rikdom. Hvorfor vil man bekjempe det? Og hvordan kan det ikke bli ovenfra og ned styring, dersom noen skal sitte å bestemme hva som er rettferdig og ikke? Hvor mye hver enkelt skal få, og ikke få? Er en sosialist som vil innføre Kommunisme, om det er realistisk er selvfølgelig noe en kan diskutere, men jeg mener kommunisme er den beste måten på å la alle leve et bedre liv, uten alt dette unødvendige vi ser i dag, bl.a fattigdom. Men det er jo fattigdom du vil bekjempe? Hvorfor bekjempe rikdom?Og er ikke det beste dersom alle får stor frihet slik at de kan utvikle sine egne liv, på den måten de selv vil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvorfor det egentlig? Jeg er trygdet, og jeg har alt det jeg trenger. Og jeg har intet i mot rike mennesker. Og tenker ikke noe på at det eksisterer såkalte "klasser". Noen jobber dessuten hardere enn andre, og innsats burde belønnes. Forskjeller vil alltid eksistere selv med kommunisme, kanskje mer med den enn ellers. Dessuten så er den undertrykkende, og hemmer livsutfoldelse, og gir ikke de samme mulighetene til å komme seg opp og frem. Fordi jeg mener kommunisme er det rette. Jeg mener det er urettferdig at andre skal ha større fordeler i samfunnet bare fordi de har penger. Jeg mener alle som har en inntekt på over 1.5 millioner skal skatte 75 -80%. Pengene de tjener i dag, skal i felleskassen for hele samfunnet, og ikke bare disse få rikingene. De milliardene som en tjener på den måten, kan hjelpe resten av samfunnet. Det er jeg også, men kommunismen er jo nettopp det du snakker om her. Sosialliberalismen har ikke folk på toppen på samme måte. Den legger opp til mest mulig frihet, kombinert med sosialt ansvar for miljøet og hverandre. Det stemmer ikke. Kommunisme er et klasseløst samfunn, hvor folket er de som bestemmer, alt. Ikke som i Sovjet, eller Nord-Korea hvor en til to personer har noe å si. Men det er jo fattigdom du vil bekjempe? Hvorfor bekjempe rikdom? Og er ikke det beste dersom alle får stor frihet slik at de kan utvikle sine egne liv, på den måten de selv vil? Jeg vil bekjempe fattigdom, så vel som rikdom. Jeg mener rikdom skaper klasser som ikke skal være der. Vi er blitt for materialistiske til å tro at penger er alt. Jeg mener rikdom er den sanne grunn for at man har fattigdom. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Fordi jeg mener kommunisme er det rette. Jeg mener det er urettferdig at andre skal ha større fordeler i samfunnet bare fordi de har penger. Jeg mener alle som har en inntekt på over 1.5 millioner skal skatte 75 -80%. Pengene de tjener i dag, skal i felleskassen for hele samfunnet, og ikke bare disse få rikingene. De milliardene som en tjener på den måten, kan hjelpe resten av samfunnet. Det stemmer ikke. Kommunisme er et klasseløst samfunn, hvor folket er de som bestemmer, alt. Ikke som i Sovjet, eller Nord-Korea hvor en til to personer har noe å si. Jeg vil bekjempe fattigdom, så vel som rikdom. Jeg mener rikdom skaper klasser som ikke skal være der. Vi er blitt for materialistiske til å tro at penger er alt. Jeg mener rikdom er den sanne grunn for at man har fattigdom. Kommunisme eliminerer ikke klasser men bare endrer elite klassen til bare politiker 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Kommunisme eliminerer ikke klasser men bare endrer elite klassen til bare politiker Og hvordan det? Kommunisme har som formål å ha et folkestyre, altså alle blir isåfall "eliten". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Uansett peps, kan vi komme på spor igjen? Lenke til kommentar
NapoleonBournToPartey Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Usa vil ha Snowden utlevert : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10117637 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Usa vil ha Snowden utlevert : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10117637 Ikke akkurat noen overaskelse. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Helt. "Dear USA. If you want to stop terrorists, stop creating them." -Kim Dotcom USA med sin massive spionasje og bombing av byer størrelse med Lillehammer fordi EN personer MISTENKT terrorist, oftest med ingen/svært dårlig bevis, viser jo klart at USAs regjering er den største og verste terroristen. Endret 22. juni 2013 av CasterAnd 3 Lenke til kommentar
Dr.Sheldon Cooper Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Definitivt en helt. USA viser ingen respekt for menneskerettigheter eller andre nasjoners suverenitet. Snowden er tøff som tør å si ifra om ting han mener ikke er riktig. Samt at han vet hva konsekvensene av handlingen blir. En sann helt som kjemper for folket, og ikke korrupte overvåkningskåte myndigheter. 3 Lenke til kommentar
antih3lt Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg blir så intenst kvalm av å se mennesker identifisere seg med staten i det geografiske området hvor de bor. Jeg blir så utrolig kvalm av å se folk som mener det er i orden å være drittsekk, bare det er staten som oppfører seg som en drittsekk, og som mener at lojaliteten til en sånn stat bør trumfe alle hensyn til mennesker som individer. Fy, så mange amerikanere som er primitive rasshøl. Syke, syke, syke folk. Jeg vet ikke om han er en helt, men uansett motivasjon, så mener jeg det an han avslørte arbeidsgiver var veldig, veldig bra. På den ene siden et misbruk av tillitt ovenfor arbeidsgiver, men arbeidsgiver var med og misbrukte tillit selv. Nasjonalisme er ekkelt. Det er sikkert mange nordmenn som ville kalt en tilsvarende person i våre rekker for et svin. 1 Lenke til kommentar
antih3lt Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Fordi jeg mener kommunisme er det rette. Jeg mener det er urettferdig at andre skal ha større fordeler i samfunnet bare fordi de har penger. Jeg mener alle som har en inntekt på over 1.5 millioner skal skatte 75 -80%. Pengene de tjener i dag, skal i felleskassen for hele samfunnet, og ikke bare disse få rikingene. De milliardene som en tjener på den måten, kan hjelpe resten av samfunnet. Jeg skal ikke bruke ordet "urettferdig," men jeg er enig med deg at det er vemmelig hvordan folk både kategoriserer hvor mye verdt mennesker er etter hvor mye de tjener, etter hvor høy status de har, og at folk som tjener penger nyter høy anseelse, mens mange ikke har noen anseelse. Jeg er blant de som mener det er helt legitimt å være misunnelig, og jeg innrømmer glatt at det å ha mindre forskjell på folk, gir færre mennesker som blir syke av misunnelse. I valg av sympatier, så veier jeg dette opp mot det ondskapsfulle systemet sentralregulering og kommunisme er. I et sentralregulert system, så er det alltid noen som sitter over deg, som skal bestemme over deg. I uhemmet kapitalisme, så kan du inngå avtaler med hvem du vil, og bytte hva du vil, hvor viljen til to personer eller flere får skje uhindret. Det er en veldig tolerant form for tilværelse, fordi det sikrer at flest mulig får ressursbruk etter egne preferanser, og ikke etter preferansene til de som sitter på toppen. Det er dessverre mange negative effekter forbundet med dette. For mye makt til kjempestore bedrifter, er en svær ulempe. Mye sterkere fattigdom uten sikkerhetsnett er en annen (for hver som foretar smarte valg på markedet, finner du noen som er elendige til å foreta valg, og det forplanter seg også til avkommet, slik at folk ikke har like sjanser i generasjoner som følger.) For sterkt fokus på å skulle ha likhet, gir derimot mennesker som skiller seg ut, en stor byrde å sloss mot. F.eks se på adhd unger i skole - skolen skulle i utgangspunktet være en fin måte å gi folk like muligheter på, uavhengig av økonomi, men så gir skolen like muligheter kun til gjennomsnittet, og gutter med adhd, de kan dra til helvete, avhengig av hva tilfeldighetene gir dem av søplete lærere. Hadde det vært et marked, kunne man betalt for en adhd-tilpasset skole. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Men jeg er ikke misunnelig, jeg er forbanna på de rike, da de som oftest lurer seg vekk fra skatter og avgifter som skal gå i felles kassen. Men som sagt denne tråden er ikke en diskujon om kommunisme, var selv følgelig jeg som avsporet først. Nasjonalisme er ekkelt. Det er sikkert mange nordmenn som ville kalt en tilsvarende person i våre rekker for et svin. Men så er jo Snowden den perfekte patriot, da han risikerer sitt eget liv for å avsløre Slikt. Endret 23. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 jeg er forbanna på de rike, da de som oftest lurer seg vekk fra skatter og avgifter som skal gå i felles kassen. Morsomt faktum med den der felleskassen, det er som regel bare når man tar mer enn man gir at man ønsker en felleskasse. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Men så er jo Snowden den perfekte patriot, da han risikerer sitt eget liv for å avsløre Slikt. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Her-er-SMS-ene-fra-Giske--6741297.html#.UcbY7flM9LE Vi har slike vi også, men her hysjer media det ned. Vi må jo ha tillit til våre politikere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 http://www.aftenpost...ml#.UcbY7flM9LE Vi har slike vi også, men her hysjer media det ned. Vi må jo ha tillit til våre politikere. Veldig dum sak det der ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Snowden på vei til Moskva Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Påstander om at Snowden skal til Norge i kveld Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 What? Overvåkes vi? Er ikke alle som tror det rape gale konspirasjonsteoretikere? Hvem er gal nå, motherfuckers? Deilig å se fasaden til bank-gimpene i Washington DC smuldre opp. Selv om dere kan ha rett noen ytterst få ganger, er det fortsatt temmelig trist det dere holder på med. Vie store deler av fritiden til tullehistorier på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå