Gå til innhold

Edward Snowden - Helt eller landsforræder?

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

What? Overvåkes vi? Er ikke alle som tror det rape gale konspirasjonsteoretikere? Hvem er gal nå, motherfuckers?

Deilig å se fasaden til bank-gimpene i Washington DC smuldre opp.

Kan du utdype hva du faktisk mener? At USA er et overvåkingsamfunn er ikke noe nytt, men det var få som trodde de spionerte på andre land, på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er ingen stor overraskelse for meg, for å være helt ærlig.

Samme her, men det er jo greit å få det bekrefte, så man ikke tror en er paranoid.

Lenke til kommentar

Kan du utdype hva du faktisk mener? At USA er et overvåkingsamfunn er ikke noe nytt, men det var få som trodde de spionerte på andre land, på den måten.

Ja, og de var vel klin gærne, de som trodde på det?

Jeg tipper denne skandalen bare er et lite parentes i forhold til det virkelig fæle USA (og for den saks skyld også Russland, Kina, Israel, UK etc) holder på med. Edward Snowden er i hvert fall ingen landsforræder, han har bare avslørt at hjemlandet hans styres av en gjeng med degenererte svin. Og det bør folk få lov til å vite. :)

Makt korrumperer.

Nettopp, og derfor bør ingen ha makt over andre enn seg selv, så man slipper å bli ofre for at våre egne autoriteter er drittsekker.

Anarki er den eneste løsningen på dette!

Endret av Lime Canes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden vi har en tråd om Bradley Manning, tenkte jeg å starte en tråd for whistleblower'en Edward Snowden, som lekket dokumentene om PRISM, og som etter min mening også er en helt, han viser hva Amerikanske myndigheter gjør for å overvåke verden.

Så spørsmålet: Er Edward Snowden en landsforræder, eller er han rett og slett en helt?

Engelske Wikipedia-artikkelen om PRISM:

http://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(surveillance_program)

Video hvor Snowden forklarer sine handlinger:

En helt kan man jo si. =)

Han jobber for det samme som Venstre i Norge jobber for. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og de var vel klin gærne, de som trodde på det?

Jeg tipper denne skandalen bare er et lite parentes i forhold til det virkelig fæle USA (og for den saks skyld også Russland, Kina, Israel, UK etc) holder på med. Edward Snowden er i hvert fall ingen landsforræder, han har bare avslørt at hjemlandet hans styres av en gjeng med degenererte svin. Og det bør folk få lov til å vite. :)

Nettopp, og derfor bør ingen ha makt over andre enn seg selv, så man slipper å bli ofre for at våre egne autoriteter er drittsekker.

Anarki er den eneste løsningen på dette!

Nei. Åpne prosesser og et engasjert folk er løsningen på dette.

Anarki er helt urealistisk. = )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En helt kan man jo si. =)

Han jobber for det samme som Venstre i Norge jobber for. ;)

Du og venstre... :p Nei da, forstår at Venstre er et veldig bra parti for denne tiden, men jeg kommer like vel til å stemme Rødt. :)

En helt. Men pga verden er litt ræva satt opp, er han vel etter "definisjon" en forræder.

Lurer på hvordan det hadde gått dersom en Norsk person hadde gjort det samme i Norge.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nei. Åpne prosesser og et engasjert folk er løsningen på dette.

Anarki er helt urealistisk. = )

Åpne prosesser høres mer anarkistisk ut enn noe du vil få oppleve i en stat. Hadde vi operert med åpne prosesser i dag, hadde sikkert langt flere vært anarkister også.

Men for folk flest er ignorance bliss.

Endret av Lime Canes
Lenke til kommentar

Åpne prosesser høres mer anarkistisk ut enn noe du vil få oppleve i en stat.

Den liberale staten er en smule anarkistisk, den er bare ikke anarkisme...

Da mener jeg anarkisme i den betydningen du legger i det, altså frihet.

Men anarkisme er ikke frihet slik jeg ser det...

Anarkisme er vilkårlige straffereaksjoner... Og man vil leve i ufrihet...

Man kan aldri gjøre som man vil, i et samfunn med andre mennesker.

Hadde vi operert med åpne prosesser i dag, hadde sikkert langt flere vært anarkister også.

Men for folk flest er ignorance bliss.

Det er vel da svært få som ser på anarki som noen god løsning da. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Yepp =)

Er veldig glad for at Venstre skapte grunnlag for vårt demokrati. Det er godt at vi har et så stort mangfold av partier, og da kan stemme som en vil. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er jeg veldig enig med deg i! :)

Bare så rart at ikke flere stemmer på det partiet som er opphavet til så mye godt her i landet ;)

Vel, venstres politikk har da forandret seg en del, har det ikke? Venstre får ikke min stemme da dere er for Kapitalisme, noe jeg er imot.

Lenke til kommentar

Vel, venstres politikk har da forandret seg en del, har det ikke?

Ja, men ikke vesentlig, og ikke vekk fra det mest grunnleggende. Det som har skjedd derimot det er at Venstre har blitt et miljøparti. De var ikke det før. Dette miljøgreiene, selv om det er fornuftig, tror jeg ikke er med på å løfte partiet i noen særlig grad egentlig. =P hehe. (Selv om jeg er enig i miljøpolitikken). Miljøpolitikken er bare en tilleggsting som har kommet senere, på grunn av at man kom frem til den ideen om at senere generasjoner også burde kunne få den samme friheten som det vi har til å puste inn rein luft, samt dra fordel av vår vakre natur, og sånt.

Venstre får ikke min stemme da dere er for Kapitalisme, noe jeg er imot.

Kapitalisme har mange former. Hvilken er du i mot?

Hva er det du er i mot når det gjelder kapitalismen? Er du i mot kapitalisme uansett om alle mennesker har det de trenger for å overleve og nok til å ha en god livskvalitet? Om alle har det bra? ... Eller er det bare et prinispp fra din side at alt skal overlates og styres ovenfra og ned, og at alle skal ha det like dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kapitalisme har mange former. Hvilken er du i mot?

Hva er det du er i mot når det gjelder kapitalismen? Er du i mot kapitalisme uansett om alle mennesker har det de trenger for å overleve og nok til å ha en god livskvalitet? Om alle har det bra? ... Eller er det bare et prinispp fra din side at alt skal overlates og styres ovenfra og ned, og at alle skal ha det like dårlig?

Jeg er imot klassene i samfunnet, generelt. Jeg er imot at noen er på toppen, og noen på bunden. Er en sosialist som vil innføre Kommunisme, om det er realistisk er selvfølgelig noe en kan diskutere, men jeg mener kommunisme er den beste måten på å la alle leve et bedre liv, uten alt dette unødvendige vi ser i dag, bl.a fattigdom.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...