Notelitten Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Det er jo forsåvidt en ganske konspiratorisk teori. - Og at det ikke kan vises til økt eksport igjennom amerikanske selskaper viser bare at den ikke stemmer; ikke at oljeselskapene feilet. - Om de var så mektige som det påstås; ville de ikke feilet. Det sagt, er denne diskusjonen off topic. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Du kan ikke forholde deg til fakta i et land som vill gi deg feil informasjon for å forsvare seg (!) . Det er en grunn til at alle land i Midtøsten utenatt ( saudi Arabia, Dubai, Iran ) sliter med oljen selvom de har diktator så blir de ikke utnyttet for et politisk på høyt nivå. For å si det sånn er det ingen konkulsjon på krigene i sri lanka , Kongo , og Etiopia. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Du kan ikke forholde deg til fakta i et land som vill gi deg feil informasjon for å forsvare seg (!) . Det gjelder også sitt forhold til andre land. En kan ikke trekke nøye konklusjoner uavhengig av ditt politisk ståsted. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg konkluderer ikke , jeg prøver å ette situasjon i et større perspektiv. når amerikanere og europere går til land med store rikdom som kan utvinnelse. tiltross for at det finnes land som er i langt dårligere situasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Hehe: White House denounces Amash amendment as dismantling of NSA Amerikanerne skal stemme på en ny lovendring som skal gjøre det ulovlig for NSA å forsette med PRISM. Endret 25. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hehe: White House denounces Amash amendment as dismantling of NSA Amerikanerne skal stemme på en ny lovendring som skal gjøre det ulovlig for NSA å forsette med PRISM. Kan det være den tingen der jeg leste tidligere idag at ble nedstemt med 5-15 stemmer eller noe? Ikke at jeg fatter hvordan det kan være mulig, enten er de som stemte dumme, eller så kan regjeringen der bestemme hvilket resultat de har lyst på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Kan det være den tingen der jeg leste tidligere idag at ble nedstemt med 5-15 stemmer eller noe? Ikke at jeg fatter hvordan det kan være mulig, enten er de som stemte dumme, eller så kan regjeringen der bestemme hvilket resultat de har lyst på. Det har jeg ikke fått med meg? Kan du finne en link? Jeg er jo ikke overasket akkurat. http://rt.com/usa/congress-lets-nsa-spying-continue-552/ Stemmer, detter er en trist dag for det Amerikanske folk. Endret 25. juli 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Snowdens far: – Min sønn bør bli i Russland Ser vist ut som pappa Snowden også har fått opp øynene om hvordan det Amerikanske systemet fungerer.. Ikke rart han får sjokk av det, da de fleste amerikanere tror de er frie. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Snowden er en forræder i mine øyne. Det er trist å se hvor lite folk bryr seg om sitt fedreland. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Snowden er en forræder i mine øyne. Det er trist å se hvor lite folk bryr seg om sitt fedreland. Hvordan det? Hvordan kan en person som sitter sitt eget liv på spill, for det amerikanske folk, hvordan kan det defineres som forræderi? Det er amerikanske myndigheter som er forræderne, de bryter den amerikanske konstitusjon, ved å bedrive overvåking av egne borgere. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Snowden er en forræder i mine øyne. Det er trist å se hvor lite folk bryr seg om sitt fedreland. Ah, nasjonalisme. Gratulerer med provoserende innlegg. Om du bryr deg så mye om fedrelandet ditt så får du melde deg inn i hæren og dø i Afghanistan. Men nei, jeg foretrekker menneskerettigheter, demokrati og selvstendighet fremfor din nasjonalisme og overvåkning. 3 Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Snowden er en forræder i mine øyne. Det er trist å se hvor lite folk bryr seg om sitt fedreland. Hmm. På hvilken måte vil en tankegang ditt innlegg hinter til være positivt for din egen nasjon? Man bryr seg ikke om sitt fedreland viss man er ukritisk godtar og støtter retningen en politikk fører en. I dette tilfellet, overvåkning av egen befolkning og andre nasjoner. Endret 1. august 2013 av WaterMarked 1 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) http://www.dagbladet...m/usa/28471215/ Fyfaen, jeg spyr. Dette er BARE et forsøk på å spille på folkets frykt for å vinne sympati. Håper ingen av dere tror på det oppgulpet der, det er svada, bullshit, skvip og så videre. Dersom USA er redde for terror, så kan de la være å voldta hele resten av verden. Det er kjempeenkelt. Endret 1. august 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Hmm. På hvilken måte vil en tankegang ditt innlegg hinter til være positivt for din egen nasjon? Man bryr seg ikke om sitt fedreland viss man er ukritisk godtar og støtter retningen en politikk fører en. I dette tilfellet, overvåkning av egen befolkning og andre nasjoner. USA har nok en del svin på skogen, det er det ingen tvil om, men å true sitt eget land på denne måten er motbydelig. Han har fått stillingen har i fortrolighet. Hans arbeidsgivere og den amerikanske stat stoler på og avhenger av at han som statsborger pliktfullt utfører sine oppgaver. Men han utnyttet sin stilling grovt. Et anstendig oppgjør med dette problemet må komme fra en annen vinkel, fra et politisk nivå. Som person er det andre ting han kunne ha gjort, lovlige metoder. Bevisstgjøring, protester. Si opp jobben sin og arbeide politisk mot systemet. Hvor effektivt disse hadde vært er vanskelig å si, men han har ingen rettighet som person å få et slikt utslag for sin egen agenda. Ja, forræderi kan hjelpe mot det endelige mål, men målet helliger ikke middelet, ikke i dette tilfellet heller. Det kan være veldig effektivt, men det forandrer ikke det faktum at Snowden er en forræder. Endret 1. august 2013 av McDuck_ Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) USA har nok en del svin på skogen, det er det ingen tvil om, men å true sitt eget land på denne måten er motbydelig. Han har fått stillingen har i fortrolighet. Hans arbeidsgivere og den amerikanske stat stoler på og avhenger av at han som statsborger pliktfullt utfører sine oppgaver. Men han utnyttet sin stilling grovt.Han har ikke truet landet sitt, han har fortalt folket (som tross alt er landet) at maktsenteret bedriver systematisk overvåkning av dem. Og hvem faen bryr seg? Han har ingen plikt til å gjøre noe som helst som "statsborger av USA." Han har derimot valgt å fortelle folk at de ikke får leve i fred. FOR et fælt menneske. Et anstendig oppgjør med dette problemet må komme fra en annen vinkel, fra et politisk nivå. Som person er det andre ting han kunne ha gjort, lovlige metoder. Bevisstgjøring, protester. Si opp jobben sin og arbeide politisk mot systemet. Hvor effektivt disse hadde vært er vanskelig å si, men han har ingen rettighet som person å få et slikt utslag for sin egen agenda.Snowden hadde sikkert nådd igjennom dersom han sto utenfor NSAs hovedkvarter med en plakat og Guy Fawkes-maske. Ja, forræderi kan hjelpe mot det endelige mål, men målet helliger ikke middelet, ikke i dette tilfellet heller. Det kan være veldig effektivt, men det forandrer ikke det faktum at Snowden er en forræder. Da liker jeg forrædere. Null stress, det. Endret 1. august 2013 av Lime Canes 1 Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Han har ikke truet landet sitt, han har fortalt folket (som tross alt er landet) at maktsenteret bedriver systematisk overvåkning av dem. Og hvem faen bryr seg? Han har ingen plikt til å gjøre noe som helst som "statsborger av USA." Han har derimot valgt å fortelle folk at de ikke får leve i fred. FOR et fælt menneske. Snowden hadde sikkert nådd igjennom dersom han sto utenfor NSAs hovedkvarter med en plakat og Guy Fawkes-maske. Da liker jeg forrædere. Null stress, det. Snowden har truet med å lekke essensiell informasjon om metoder innen amerikansk etteretning. Han har også faktisk lekket informasjon. Her trues USA's evne til internasjonal etteretning, det viktigste sikkerhetsleddet man har. Det er mange som burde bry seg om det, blant annet folk som ikke ønsker å bli rammet av terror. Selvsagt har han en plikt som amerikansk statsborger. Hvem i all verden hadde villet ansatt en person i NSA som ikke følte en plikt for sitt eget land? Snowden hadde tydeligvis ikke det, og nå må NSA betale for det. Men det må Snowden også, til syvende og sist. Som statsborger har du både plikter og rettigheter. Ikke glem det. Jeg synes det er mer skremmende at landsforrædere glorifiseres. Ironisk nok er en slik målet helliger middelet tankegang noe både du og snowden har til felles med terrorister. Endret 1. august 2013 av McDuck_ Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) USA har nok en del svin på skogen, det er det ingen tvil om, men å true sitt eget land på denne måten er motbydelig. Han har fått stillingen har i fortrolighet. Hans arbeidsgivere og den amerikanske stat stoler på og avhenger av at han som statsborger pliktfullt utfører sine oppgaver. Men han utnyttet sin stilling grovt. Et anstendig oppgjør med dette problemet må komme fra en annen vinkel, fra et politisk nivå. Som person er det andre ting han kunne ha gjort, lovlige metoder. Bevisstgjøring, protester. Si opp jobben sin og arbeide politisk mot systemet. Hvor effektivt disse hadde vært er vanskelig å si, men han har ingen rettighet som person å få et slikt utslag for sin egen agenda. Ja, forræderi kan hjelpe mot det endelige mål, men målet helliger ikke middelet, ikke i dette tilfellet heller. Det kan være veldig effektivt, men det forandrer ikke det faktum at Snowden er en forræder. Av og til er det folk i slik stilling som kun kan dokumentere at slikt skjer. At noe kan strekke seg så langt uten at befolkningen blir opplyst viser til at systemet i usa ikke fungerer så bra. Eller at de fleste lukker øyene da de mener det er en plikt, uansett hvor negative konsekvensene er. Han kunne kanskje gjort det på en annen måte, men du kan ikke legge skjul på at slik han gjorde det var en effektiv måte å få ut informasjonen. Det er heller ikke til å legge skjul på at obama har gått bort ifra løfte at det skulle bli lettere for personer å varsle om brudd den amerikanske stat begår. Det er vanskelig å unngå å bryte lover viss man i dag skal varsle om brudd. Hva med maktpersoner som bevisst bryter lover, menneskerettigheter, lyver,osv som lar ballen rulle så lenge uten at dem gjør noe før en varsler gir ut informasjon? Det virker som krigen mot terror rettferdiggjør det meste nå til dags. Viss det politiske systemet hadde fungert slik du ønsker å tro så hadde man ikke hatt behov for nettsider som wikileaks, eller ei varslere for å opplyse folk. Da informasjonen hadde kommet ut på lovlig vis før det strekker seg så langt. Endret 1. august 2013 av WaterMarked Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Snowden har truet med å lekke essensiell informasjon om metoder innen amerikansk etteretning. Han har også faktisk lekket informasjon. Her trues USA's evne til internasjonal etteretning, det viktigste sikkerhetsleddet man har. Det er mange som burde bry seg om det, blant annet folk som ikke ønsker å bli rammet av terror.Det beste middelet mot terror er å ikke stimulere til hat. USA har stimulert til hat, og da kan de heller slutte med det. Dersom du tror at terror oppstår av ingenting, så tar du regelrett feil. Snowden har varslet om overvåkning, det har uansett lite/ingenting med terrorisme å gjøre. Men det pisset NSA nå har kommet med ser jo ut til å ha fungert på deg da - klassisk regjering som spille rpå frykt-tilfelle. Jeg anbefaler deg å ikke la deg lure av de sinnssyke folkene der. Selvsagt har han en plikt som amerikansk statsborger. Hvem i all verden hadde villet ansatt en person i NSA som ikke følte en plikt for sitt eget land? Snowden hadde tydeligvis ikke det, og nå må NSA betale for det. Men det må Snowden også, til syvende og sist. Som statsborger har du både plikter og rettigheter. Ikke glem det.Dersom alle hadde tenkt slik, hadde vi fortsatt hatt prestestyre. Sivil ulydighet er essensielt for progresjon. Jeg synes det er mer skremmende at landsforrædere glorifiseres. Ironisk nok er en slik målet helliger middelet tankegang noe både du og snowden har til felles med terrorister. Landsforrædere, terrorister... Care, dersom de forteller folket sannheten så får de uansett mer creds i min bok enn de feite, degenererte feigingene som sitter med makta i USA. Endret 1. august 2013 av Lime Canes 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det er vanskelig å unngå å bryte lover viss man i dag skal varsle om brudd. Hittil har Snowden ikke viste at noen bryter loven, bare at han ikke ble enig i loven og ville forandre loven. Det gjorde han med å lekke informasjon på en ulovlig måte. Hadde han viste ulovlig oppførsel ville whistleblower loven holdt og ingen ville jage ham Han og vi er ganske naiv hvis vi tror KGB og kinesiske agenter ikke har stjålet viktig informasjon. Disse land behandler en Snowden type på helt andre måter og ikke bryr seg om hva statsborgerne og utlendinger mener om deres overvåkning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå