Gå til innhold

Edward Snowden - Helt eller landsforræder?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt at du, som da er så rød som man kan få det, trekker frem en propagandavideo fra det totalt motsatte av hva du selv står for. Ron Paul er libertarianer. Så og si den samme politikken som DLF i Norge. :)

 

For å ikke snakke om at AP støtter DLD :)

 

Men ja, han er en landsforræder. Er ingen tvil om det, men han er fortsatt en helt. Som tyske soldater under WWII som stoppet, eller prøvde, å stoppe henrettelser av sivile, de var forrædere, men likefullt helter.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

 

 

For å ikke snakke om at AP støtter DLD :)

 

Men ja, han er en landsforræder. Er ingen tvil om det, men han er fortsatt en helt. Som tyske soldater under WWII som stoppet, eller prøvde, å stoppe henrettelser av sivile, de var forrædere, men likefullt helter.

En helt gjemmer seg ikke i et annet land

Lenke til kommentar

En helt gjemmer seg ikke i et annet land

 

Så hva vil du at han skal gjøre? Ende opp i Guetanamo Bay? En helt er ikke definert utifra om han flykter eller blir. Det å bli er i de fleste tilfeller dumdristig og overmodig.

 

Så hvis du hadde reddet 3 stk fra å bli henrettet, og så flyktet dere og gjemte dere, ville det gjort deg til en pyse og ikke gjøre deg til en helt lenger?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

DLF er nok ikke akkurat Ron Paul tilhengere er jeg stygt redd, men det kan nok en av dem bekrefte/avkrefte her i tråden?

 

De misliker ham sterkt, iallefall hva jeg har fått inntrykk av.. Da altså fra hva "profilerte" DLF-ere selv har sagt om Ron Paul. Men Ron Paul er vel det nærmeste man kommer DLF og visa versa.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt at du, som da er så rød som man kan få det, trekker frem en propagandavideo fra det totalt motsatte av hva du selv står for. Ron Paul er libertarianer. Så og si den samme politikken som DLF i Norge. :)

 

Men så er jo det en video jeg er helt enig i. Og jeg vil også si at Ron Paul har mange meninger jeg er enig i, bl.a dette med Patriot act, og krigføring.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Dette er en advarsel til alle som tenker å melde seg inn i facebook-gruppa "Vi som støtter Edward Snowden", eller allerede er medlem der. De som har noe med gruppa å gjøre, vil bli registrert og få plassert et hjernekrympende stoff ved hovedvannledningen. Dette vil ufarliggjøre de feiltenkende medlemmene over tid! Advarsel - Advarsel.

Jeg har fått innsyn i at rørleggerne noen ganger utfører topphemmelige og farlige oppdrag for Staten.

Lenke til kommentar

Spoer Daniel Ellsberg og sin Pentagon Papers

 

"Ellsberg, who faced 12 felony counts for leaking the Pentagon Papers -- charges which were ultimately dropped -- said that Snowden "made the right choice." "

 

http://www.huffingtonpost.com/2013/06/13/daniel-ellsberg-edward-snowden_n_3438431.html

 

Det blir ikke utdypet i artikkelen om Ellsberg mener at Snowden gjorde alt rett. Men han sier at Snowden "made the right choice", og sier ikke noe om at han burde holdt seg i USA.

Lenke til kommentar

"Ellsberg, who faced 12 felony counts for leaking the Pentagon Papers -- charges which were ultimately dropped -- said that Snowden "made the right choice." "

 

http://www.huffingto..._n_3438431.html

 

Det blir ikke utdypet i artikkelen om Ellsberg mener at Snowden gjorde alt rett. Men han sier at Snowden "made the right choice", og sier ikke noe om at han burde holdt seg i USA.

 

Det blir intersannt aa se hvor mye Snowden er glad i Russland, et meget demokratisk land som er kjent for individets rettigheter og ytringsfrihet, ikke sannt? Litt ironisk kanskje?

Lenke til kommentar

Hm... Hvis det er slik at vi skal spørre Daniel Ellsberg :

 

"Daniel Ellsberg Calls Edward Snowden A 'Hero'."

 

http://www.huffingto..._n_3413545.html

 

Om Snowden er glad i Russland? Det har jeg ikke hørt noe om. Han kjemper jo for et fortsatt liv utenfor fengselsmurer. Og det er absolutt ironisk at han må flykte utenfor Vestens "rekkevidde".

 

For tredve år siden var bildet veldig annerledes.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Gi meg én god grunn til at Edward Snowden skal returnere til USA (om vi ser bort fra at han har familien sin der).

 

En helt ikke tenker paa seg selv og er villige til aa risikere sitt liv for hans meninger slik Martin Luther KIng, Rosa Parks, Ellsberg, Gandhi, osv..Det er forstaaelig at han frykter og flytter, men han blir aldri sett som andre helter i amerikansk historie. Faktum at han ikke proevde aa snakke til kongresse eller bruke whistleblower lovene sier mye om hans personlig egenskaper. Han er mer narcissist enn helt.

Lenke til kommentar

En helt ikke tenker paa seg selv og er villige til aa risikere sitt liv for hans meninger slik Martin Luther KIng, Rosa Parks, Ellsberg, Gandhi, osv..

 

(...)

 

Han er mer narcissist enn helt.

 

Vel Ellsberg mener han er en helt. Ville MLK, Rosa Parks og Gandhi også ment han var en helt? Jeg tror det.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Selv Putin betviler vel ikke at demokrati og menneskerettigheter har langt bedre kår i USA. :)

 

USA er utvilsomt et veldig godt land å leve i på de aller fleste områder. Men der "national security" kommer inn i bildet, er USA et av de verste totalitære regimer vi har kjent.

Verre enn Saddam, Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...