Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Siden vi har en tråd om Bradley Manning, tenkte jeg å starte en tråd for whistleblower'en Edward Snowden, som lekket dokumentene om PRISM, og som etter min mening også er en helt, han viser hva Amerikanske myndigheter gjør for å overvåke verden.Så spørsmålet: Er Edward Snowden en landsforræder, eller er han rett og slett en helt?NÅVÆRENDE STATUS (12. juli): Edward Snoden har fått asyl i Russland, og har nå forlatt flyplassen. Han er nå på et sikkert sted. Engelske Wikipedia-artikkelen om PRISM:http://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(surveillance_program)Engelske Wikipedia-artikkelen om XKeyscore:https://en.wikipedia...wiki/X-KeyscoreHELE PRESSEKONFERANSEN FRA FREDAG DEN 12. JULI:Video hvor Snowden forklarer sine handlinger: http://youtu.be/_Z99qFwsDmUVil du diskutere lekkasjene, og ikke Snowden? Da kan du gå til denne tråden: http://www.diskusjon...owtopic=1529406 Endret 15. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Eneste som får meg til å stusse er at han har et såpass nyansert bilde av verdier i det amerikanske samfunn, men et halvveis naivt syn på forholdet mellom Usa og Kina.. (I samme intervju der han sier at "russerne alltid betaler godt for info") Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) bump. Hva mener folket? Endret 10. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Helteforræder. Det ga mye mening.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Notelitten Skrevet 10. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2013 Forræder for staten. - Helt for folket. Jeg mener vi trenger flere slike folk, og mindre stat. Burde løse problemet 19 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Forræder for staten. - Helt for folket. Jeg mener vi trenger flere slike folk, og mindre stat. Burde løse problemet Vel, stat mener jeg skal ha mye kontroll, men når de begår kriminelle handlinger så nei. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Power corrupts, absolute power corrupts absolutely. Samme historie hver gang. 8 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Helt uten tvil.. De fleste mennesker har ikke nærheten av ballene denne mannen har, han ofrer sin frihet for at folket skal bli opplyst på hva som skjer bak lukkete dører.. 9 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Martyr? Veldig synd at slike gode folk må ofre seg selv for totalitære regimer... Lenke til kommentar
Populært innlegg Coffey Skrevet 10. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. juni 2013 Det er morsomt at han må rømme fra "The land of free", når det eneste han gjør er så bevise spekukasjoner om at landet kanskje er så fritt likevel. Noe som er enda morsommere er at mange amerikanere på Facebook kaller han landsforræder. 12 Lenke til kommentar
iak024 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ikke bare er dette ekte patriotisme - det var endog en moralsk handling hvor han så ut over sine egenintersser og antok et høyere menneskelig ståsted. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Han er som Jesus. Han har gjeve eit stort offer for fridommen vår. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Amerikanske myndigheter har insett at det er dødfødt å bekjempe ulovlighet med lovlige midler. At det blir offentlig kjent øker bare effekten. Edward Snowden er derfor en helt, men han må dømmes til livstid.i fengsel. Ellers blir troverdigheten borte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Amerikanske myndigheter har insett at det er dødfødt å bekjempe ulovlighet med lovlige midler. At det blir offentlig kjent øker bare effekten. Edward Snowden er derfor en helt, men han må dømmes til livstid.i fengsel. Ellers blir troverdigheten borte. Får da håpe Snowden får asyl i Hong Kong, noe Reuters skriver at han kanskje gjør. Jeg håper ihvertfall på det. Ellers kan han jo gjøre som Julian Assange har gjort, rømme inn i en ambassade som absolutt kommer til å støtte opp under hans rettigheter. http://www.reuters.c...E95910O20130611 Endret 11. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) What? Overvåkes vi? Er ikke alle som tror det rape gale konspirasjonsteoretikere? Hvem er gal nå, motherfuckers? Deilig å se fasaden til bank-gimpene i Washington DC smuldre opp. Endret 13. juni 2013 av Lime Canes 8 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Eneste som får meg til å stusse er at han har et såpass nyansert bilde av verdier i det amerikanske samfunn, men et halvveis naivt syn på forholdet mellom Usa og Kina.. (I samme intervju der han sier at "russerne alltid betaler godt for info") Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Har lest mye på denne saken. Ryktene skal ha det til at han kan få dødsom utifra spesielle millitærdomstoler. Hva er den "offisielle" bakgrunnen for at han kan dømmes? Han har jo bare lekket en kriminell handling begått av staten? Er dette landsforræderi? Er nysgjerrig Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Det skal mye til for at folk velger å gjøre seg til motstandere av staten. Menneskefiendtlig overvåkning er dette "noe". 6 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Har lest mye på denne saken. Ryktene skal ha det til at han kan få dødsom utifra spesielle millitærdomstoler. Og folk synes anarkier høres fælt ut.... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå