Gå til innhold

Følg Xbox One-avsløringene fra klokka 19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke det Crytek har lagt til i Ryse når man slakter fiender; hvorfor må man trykke på forhåndsdefinerte knapper, som blir vist på skjermen, for å gjøre en "kul" "kombo". Jeg mener at det tar vekk mestringsfølelsen fra spilleren, da man som spiller får økt selvtillit (midlertidig/permanent) av å oppnå noe / mestre noe i et spill; f.eks det å lese over forskjellige "komboer" man kan gjøre, og prøve dem ut, prøve å huske rekkefølgen på knappene, og bevegelsene man må gjøre for en hvis "kombo, og faktisk klare å utføre dem i spillet. Å drepe en fiende på en slik mestrende måte, er en bedre spillmekanikk, enn å måtte trykke på forhåndsdefinerte knapper som kommer opp på skjermen. I et tredjepersons action-spill, så syns ikke jeg at det passer helt inn. Men i spill som Guitar Hero og Rock Band så passer en slik mekanikk inn. En slik mekanikk kan også passe inn i et tredjepersons action-spill, men ikke på den måten som ble presentert med Ryse. Som en avsluttende "kombo" for å avslutte en sjefskamp kanskje, det spørs på implementasjonen. Men på nesten hver eneste fiende som dreper, så kan det fort bli ganske repetitivt og kjedelig.

Det jeg syns var mest interessant, var den nye AI teknologien til Forza, hvor den lærer av kjørestilen din og andre spillere fra hele verden. Den blir ikke en perfekt sjåfør, men den kan gjøre feil, kutte svingen til feil tid, bremse for seint og mer. Jeg veit ikke hvordan det er i forhold til AI teknologien i de andre Forza spillene, da jeg ikke har spillt dem. Noen som kan utfylle?

 

Spark syns jeg så veldig interessant ut, det har vist seg at spill som kan være kreative i, kan bli ganske populært; Minecraft, Terraria, Towns, Little Big Planet, for å nevne noen.

 

Flott at Microsoft satser på indiespill og ikke bare AAA millionsbudsjettsspill.

Lenke til kommentar

Salgsargumentet burde vel bli "XBOX ONE. QTE done all over again."

 

Jeg sluttet å spille både Tomb Raider og BF3 SP på grunn av QTE. Makan til latterlig game mechanic skal man lete lenge etter. Har jeg lyst til å etterligne knappekombinasjoner spiller jeg DDR.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...