Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Da er det bare å laste ned og teste Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det blir spennende å se hvordan ytelsen er på LR 5, kontra LR 4... Og selvfølgelig spennende å teste de nye funksjonene.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Har testet litt nå og den nye clone/heale funksjonen er velkommen og fungerer faktisk veldig bra Ikke veldig mye nytt som jeg trenger utover denne, men kommer nok til å oppgradere uansett Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Nye features; http://www.adobe.com/no/products/photoshop-lightroom/features.html Av disse syns jeg Advanced healing brush og Smart Previews (offline redigering) ser nyttige ut. Ellers hadde en ytelsesoptimalisering hadde vært kjærkommen, det var en markant drop fra LR3 til LR4. Tviler på forbedring her. Er oppgraderingen verdt kr.587,50? Tja, jeg pleier å rettferdiggjøre utfallet av slike avgjørelser ved å si til meg selv at de pengene kommer man bare til å sløse bort på noe annet tullball allikevel. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Oppgraderingsprisen er ikke så steike gal heller. Under 600 kroner. Har kun sjekket ut den nye clonefunksjonen, og førsteinntrykket er at denne fungerer glimrende. Har kun lekt meg litt i 15 minutter nå, men det virker som om ytelsen er omtrent som LR4. I hvert fall ikke noe dårligere (bank i bordet!). Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Lightroom-versjoner begynner å komme skummelt tett nå. Det er ikke stort mer enn et år siden LR4 kom, men jeg ender vel med å oppgradere til slutt uansett... og da er det jo like greit å oppgradere med en gang. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Trur de denna kjem til og støtta NEF file sånn som lightroom 4. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Så lenge det støttes i 4'ern, så støttes det nok i 5'ern også Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Fint lite som jeg ser på som viktige nye funksjoner for min egen del her. Har ingen planer om å oppgradere, særlig ikke når de kommer så tett... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Så fremt man ikke setter pris på eller trenger den nye clone/heal funksjonen som faktisk fungerer utmerket, samt funksjonen som automatisk retter opp horisont og vertikale linjer etc. helt automatisk, så bør det vel ikke være noen stor grunn til å oppgradere. Jeg synes 600,- er en grei pris for oppgraderingen Lenke til kommentar
meglersmekk Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Har oppgradert, men installasjonen så ut til å installere LR5 uten at biblioteket mitt fra LR4 kom med. Har så prøvd å importere katalogene der jeg har bildene mine, men det ser ikke ut til at mine ratinger, nøkkelord og endringer har kommet med... Hvordan "importerer" jeg mitt gamle bibliotek? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Har du biblioteket på samme HD, maskin eller på ekstern HD ? Lenke til kommentar
meglersmekk Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Ahh, der fant jeg det. Jeg fant biblioteket mitt under ".../my pictures/lightroom/Lightroom 4 Catalog.lrcat. Slettet alle bildene fra den nye installasjonen, og åpnet denne med "File->Open Catalog". Da kom alt inn slik jeg ville. puhhh! Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Den nye vignettfunksjonen er også veldig god! Synes for øvrig det virker som om LR5 er raskere enn LR4. Lenke til kommentar
allak Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvordan skrur en av "automatisk update"? Lenke til kommentar
thule1 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Under fane "Redigering (Edit)" gå til innstillinger,kryss vekk Automatisk oppdatering. Endret 15. juni 2013 av thule1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) #slettet,feil tråd# Endret 15. juni 2013 av Nautica Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Oppfører seg raskere enn LR4 hos meg, en bug som kan være greit å være klar over er at ved Export til ca 1/3 størrelse/rundt 800kb resultatet kan miste støyreduksjon hvis det er benyttet. Lenke til kommentar
allak Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Under fane "Redigering (Edit)" gå til innstillinger,kryss vekk Automatisk oppdatering. Takker:-) Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Korreksjonen av perspektiv og retthet er helt nydelig. Bilder av bygninger og hus som jeg trodde var helt ubrukelige har nå endelig fått livets rett. Glad jeg ikke sletta noe av det. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå