Gå til innhold

Melk.no er en propagandaside

Anbefalte innlegg

Robertaksland: Hvor har du kilder på at melkesukker etter 2 liter begynner å bli farlig? Å sette overdreven insulinutskillelse i sammenheng med negative helseeffekter blir feil ordlegging og her kan det med fordels presiseres at det et er et overskudd av energi som bidrar til ugunstige helse hos befolkningen. Så at svært mange blir syke av for mye mono- og disakkarider er helt feil og har ingen positiv korrelasjon innenfor litteraturen. Insulin er ikke og har aldri vært problemet. (Hva mener man med syke egentlig?)

Overdreven insulinutskillelse er den underliggende årsaken til de fleste livsstilssykdommene våre, det eksisterer ikke forskning som kan motbevise dette. Insulin er kroppens fettlagringshormon og insulinresistens og metabolsk syndrom er i aller høyeste grad sykdomstilfeller. Overvekt, dianbetes-2, hjerte-karsykdommer, alzheimers, demens og til og med kreft, alt dette skyldes overdreven insulinutskillelse som igjen skyldes et for høyt inntak av mono- og disakkarider over tid. Diabetes-2-pasienter som går over på LCHF blir etter kort tid kvitt sykdommen sin totalt. Selv diabetes-1-pasienter kan drastisk redusere insulinbehovet sitt og leve uten symptomer på LCHF. Kroppen kvitter seg med overflødige fettdepoter, også rundt organene og inni blodårene ved å følre et LCHF-kosthold. Hjerte-karsykdommer elimineres fullstendig. Og jeg kan fortsette. Det som er virkelig graverende i dette er at det finnes masse forsknkng som tilsynelatende motbeviser dette, men alle har klare feil og mangler ved seg for å styre resultatet i ønsket retning, og jeg har brukt de siste åtte årene på å grave frem alt jeg kan finne. Det siste jeg kom over var dette artige eksperimentet som ikke kan forklares med dagens etablerte kostholdstankegang, ikke engang i nærheten. http://www.kostdoktorn.se/vad-hander-om-du-ater-5-800-kalorier-lchf-kost-varje-dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at alle burde leve på et LCHF-kosthold?

Nei. Kun de som ønsker å kvitte seg med overflødig kroppsfett og som er i faresonen for diabetes eller andre livsstilssykdommer. Friske og slanke mennesker kan fint spise som de vil, men et kosthold med mye karbohydrater er aldri sunt i lengden. Jeg er av den oppfatning at et kosthold hvor man holder litt igjen på karbohydratene og unner seg så mye naturlig fett man har lyst på er både sunt og godt samt beskytter mot alle de utbredte livsstilssykdommene våre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...