Gå til innhold

Oppgradering fra GeForce2?

AddaBadda

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et Gainward GeForce2 Pro 450 klokket til 230/463 som jeg er ganske godt fornøyd med. Jeg bruker det litt til spilling og en del til myHTPC via TV-utgangen. TVTool er et nyttig verktøy for meg, altså må et evt. nytt kort være Nvidia-basert (jeg har prøvd en del med Radeon Mobile 7500, og er kort sagt misfornøyd med TV-ut løsning til ATI - i alle fall på det kortet...).

Er det bortkastede penger å kjøpe et FX5200/5600 kort? Er de noe særlig bedre enn det jeg har? Vil ikke/kan ikke bruke mer enn 1000 - 1500,-. Er det noen av kortene som kan håndtere f.eks. en film på TV-utgangen mens det fortsatt jobbes på PC-skjermen? PC'n står i stua, så det bør ikke være for mye bråk fra vifte heller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som legger merke til at jeg prøver å unngå ATI...?

Er det forresten noen som har prøvd TV-ut på både Nvidia og ATI som kan fortelle litt om det - jeg har som nevnt dårlig erfaring med ATI på det området, og siden det er dette jeg kommer til å bruke mest (mer enn spilling også) syns jeg det er et viktig punkt!

Lenke til kommentar
Er det ingen som legger merke til at jeg prøver å unngå ATI...?

Er det forresten noen som har prøvd TV-ut på både Nvidia og ATI som kan fortelle litt om det - jeg har som nevnt dårlig erfaring med ATI på det området, og siden det er dette jeg kommer til å bruke mest (mer enn spilling også) syns jeg det er et viktig punkt!

Jada ! se siste posten min, 5600 kortet er et nVidiakort :wink:

Lenke til kommentar

fx 5200 har dårlig ytelse og 5600 har ca samme ytelse som

ge-force 4 ti 4200..

Fx 5600 ultra er langt bedre en gf4 ti4200, husk at fx5600 er basert på Dx9.

Hvilke spill spiller du?

Skal du ha et litt fremtidsrettet kort og ikke ATI så gå for Fx5600 Ultra, vet ikke når SIS sine kort kommer men kanskje det er et alternativ.

Lenke til kommentar

Jepp, det er en laptop jeg har testet ATI sin TV-utgang på. Er funksjonaliteten bedre på stasjonær-kort?

Når jeg spiller blir det som regel rally, f.eks. Colin McRae Rally 2 eller 3. Og så langt har det faktisk gått greit med overklokket GeForce2!!

Det jeg er veldig spent på er om jeg med FX 5600 kan kjøre fullskjerm film på TV-utgangen og samtidig lese mail på monitoren...

Lenke til kommentar

jo..fremtidsrettet kansje hvis du tenker på direct x9,men ytelsen på dagens spill er jo ti 4200 like bra..

er bare og gå her på hardware.no får og se på testene om fx 5600..

ati 9600 har jo ca 20-30%mere ytelse i direct x 9 spill.

hvilken spill jeg spiller ! tomraider som har direct x9 støtte og flight sim

generals..mm

men har bytta til ati 9800 nå..trenger det til doom 3 og hl 2.. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...