Gå til innhold

OPPDATERT: E3 2013: Sonys Pressekonferanse og Øvrige Annonseringer


Selvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Ginecólogo Necrolamedor

 

Vel, det er ikke direkte feil, men det er ikke noen selvmotsigelse eller endring heller...

 

Husk at når sony snakker om ingen drm, snakker de om spill på fysisk media(som egentlig er drm i seg selv).

 

Vi har ingen grunn til å tro at de endrer policy på PSN-spill fra PS3 til PS4 da de ikke har sagt noe om dette.

 

I e3 intervjuet gametrailers hadde var de ganske klare, ingen drm på fysiske sony-spill, men 3.part kan lage egene drm-løsninger. Og ordvalget her sier litt, da de må lage et eget drm system, det er ikke bare en sjekkboks i utviklingverktøyet for drm på eller drm av.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Finner ingen motbevisning

 

Jack Tretton:

 

Any game that is made for PS4 that is physical goods, whether first-party or third-party, can go into a PS4 and play regardless of where it came from. The first player will play it, no problem, the second player will play it, no problem. What I was referring to was the online proposition.

 

If you buy a used disc from GameStop, you’ll have no problem popping that disc in and playing it from your PlayStation 4. The issue may arise when you try to jump online and play with other players. At that point, a third-party publisher may impose a fee or not allow that.

 

The easiest way to explain it is — if you understand how it works on PlayStation 3, then that’s the same way it will work on PlayStation 4. No changes there. We’ve been out for six and a half years. It’s the same experience.

 

http://www.gamesthirst.com/2013/06/11/jack-tretton-clears-up-confusion-over-ps4-used-game-drm-stance/

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Finner ingen motbevisning

 

Dette kommer fra et intervju med Shuhei Yoshida:

 

There's been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games?

 

What he talked about is with the offline portion there's no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it's now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It's the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it's PS Plus going forward.

There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It's an online service. It doesn't make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right?

Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it's at publishers' discretion to come up with a new business model and offer to consumers.

 

But that's limited to just the online aspect?

 

Yes.

 

Det er "motbevisning", direkte fra Sony.

 

Og her er kilden; selv om du mener at man ikke kan poste kilder her på forumet grunnet noe problemer med admin eller hva f det var: http://www.computerandvideogames.com/413102/interviews/the-ps4-interview-shuhei-yoshida/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3RNJvw6.png

 

Aner ikke hvordan dette skal funke, men altså, what?

Det der går ikke, finnes mange og da snakker jeg om MANGE som ikke har 500kbs hastighet engang. MS Appellerer til de rike og velstående, mens Sony er Robin Hood som kommer å redder dagen.

Endret av Dore123m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3RNJvw6.png

 

Aner ikke hvordan dette skal funke, men altså, what?

Skulle gjerne sett ei kjelde, samt kva linja skal brukast til. Det er kanskje for innhald ein får gjennom nettskya, som etter det eg forstår ikkje er noko krav for å bruke konsollen. Eventuelt ifm multiplayer online.

 

Å verifisere kontoen ein gang i døgnet kan vel aldri kreve noko særleg hastigheit.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett ei kjelde, samt kva linja skal brukast til. Det er kanskje for innhald ein får gjennom nettskya, som etter det eg forstår ikkje er noko krav for å bruke konsollen. Å verifisere kontoen ein gang i døgnet kan vel aldri kreve noko særleg hastigheit.

 

Kan kanskje ha noe med CBOAT sine rykter om at Microsoft DRM er mye verre enn hva vi vet/tror? (Har nevnt det mange ganger nå, men CBOAT er en bruker på NeoGaf som har kommet med rykter siden 2004 eller hva det nå var, og har hatt nesten alt rett. Hadde mange rykter før E3 som viste seg å være sanne og)

Lenke til kommentar

Following the Xbox One reveal on 21 May 2013, there was a conflicting message from Microsoft on how they would handle some important elements of the console, such as always-on Internet requirements, second-hand game selling and sharing games with friends, and privacy concerns around the Kinect.

 

Well, Microsoft seems to have finally pulled themselves together, and have put up a neat website clarifying all this.

 

Xbox One and the Internet

  • Microsoft recommends a 1.5Mbps Internet connection for a reasonable experience.
  • Apparently you can connect using mobile broadband, but Microsoft did not clarify if this is directly supported via the console, or simply makes use of a mobile broadband wireless hotspot.

Random Internet source.

 

Ei anbefalt hastigheit for å få ein god oppleving. For meg høyrest det ut som kapasitet du minimum bør ha for å kunne utnytte multiplayer, nettsky og den slags fullt ut. Du må ha ei linje av viss kapasitet i dag og for å kunne spele online med PS3 og X360. At kapasiteten bør vere høgare på ein konsoll med større spel og meir nettskyinnhald høyrest rimeleg ut. Det er ikkje umogleg at ei tilsvarande hastigheit er anbefalt for å utnytte PS4 fullt ut online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...