Gå til innhold

Linux alternativ til Windows XP Media Center

Anbefalte innlegg

Har bestilt deler til å lage en Mini-ITX maskin som eg skal koble direkte til TV og internet. Planen er å bruke denne som en MP3 jukebox, film jukebox, filserver og gateway for resten av nettverket mitt. Har vurdert å bruke Windows XP Media Center, men har aller mest lyst å bruke et open source alternativ. Noen som har noen forslag?

Dionysos :hirr:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg har forstått så er XP media senter en Windows XP utgave laget mer for film, musikk og bilder. denne skal visst være veldig bra til akkurat det. jeg personlig har aldri prøvd den. men tror faktisk at Linux klarer det samme som XP media senter klarer. Linux klarer jo å spille på MP3 og DIVX like bra som Windows. å det er jo på det rene at Linux er 10 ganger bedre enn Windows når det gjelder servere. jaja da er vel valget enkelt.

Linux så klart :woot:

Lenke til kommentar
Sweeeet  :yes:  :yes:  :yes:  Akkuratt hva eg lette etter  :woot:  

Noen som har noen erfaringer med dette programmet?

Brukte det en del tidliggere og har bare gode erfaringer, og det er blitt enda mye bedre siden jeg brukte det. Eneste jeg har å utsette er kanskje at de ikke har så god støtte for å ta opp programmer.

Et annet alternativ er mythtv som er mer rettet mot det å ta opp programmer fra tv.

Lenke til kommentar
Jeg mener, hva betød det med europeiske lover osv.? Blir det ikke noe mere XINE & MPLAYER? Hvorfor??? Hva **** har EU med dette å gjøre??

EU-parlamentet skal stemme over om man skal innføre programvarepatenter i Europa. Dette har man allerede i USA, og det har hatt katastrofale følger. Utviklere av fri programvare kan ikke på forhånd vite om det de sitter og programmerer allerede er patentert, og plutselig må de betale lisensavgifter på millioner av dollar. Dette er så klart ikke mulig for en stakkars hobbyprogrammerer, og dermed vil ikke folk lenger utvikle fri programvare fordi det vil være direkte farlig. Dette er ikke feberfantasier og hysteri -- dette er regler som er i ferd med å bli vedtatt, og næringslivet pusher på som galne, siden dette kan være en ny måte å tjene lette penger. Både fri programvare-bevegelsen og små ærlige bedrifter har skreket opp om dette i en svær kampanje på web, og det er dette du ser sporene av på Freevos hjemmeside. Protestene har ført til at EU har utsatt avstemningen, sannsynligvis bare for å vente til proteststormen har lagt seg sånn at de som skal stemme har glemt hvor stor motstanden var.

Bekjemp programvarepatenter i Europa!

Lenke til kommentar

For å dra diskusjonen over på topic, du vil ha mythtv, det er rett og slett helt fantastisk. Du finner rpm til redhat her: http://atrpms.physik.fu-berlin.de/

MythTV er genialt om du har tv-inn kort, men både video, spill, musikk og vær sakene (finner rpm til alle i linken over) er helt utrolig stilig.

Film saken henter info, og cover til alle filmene fra imdb.com automatisk, noe som gjør det til en fryd å lete ettter hvilken film man skal se. Musikk saken har fin visualation sak, spill saken fungerer som en jukebox og støtter nes, snes, mame og andre spill. Vær saken gir deg 3 dagers værmelding (fra weather.com) oppdatert hele tiden med satelittbilder osv. Veldig stilig.

Om du i tillegg går til innkjøp av et tv-inn kort kan du bruke alle de fantastiske opptaksfunksjonene, som tidsbestemt opptak.

MythTV!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...