Rene015 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 lulz le legion Hva mener du.. :-'$ :-P Lenke til kommentar
nepse778 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Noen som vet hva dette betyr??? https://blog.torproject.org/blog/bittorrent-over-tor-isnt-good-idea Betyr det med andre ord at man MÅ bruke VPN/proxy for anonym torrent nedlastning? o.O Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvor er Anonymous når man trenger dem ? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Denne fikk plass på vg.net i dag, men så vidt jeg har fått med meg så har de ikke nevnt noe om den nye piratloven. Dette er liksom landets største avis. Jeg bli flau, sint og skuffet! Jeg hater media for alt det er verdt! De skal opplyse oss om viktige saker som har innvirkning på våre liv, det er deres ENESTE jobb! Det vil aldri skje noe som helst rundt slike saker, da media aldri tar det opp. Feige og korupte er de, hele gjengen! Fysj. Endret 10. juni 2013 av Kjetil_90 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvor er Anonymous når man trenger dem ? Lurer jeg på og, hadde vert fint med en raid nå. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Lurer jeg på og, hadde vert fint med en raid nå. Så du tror, at en gjeng hacktivister som raider den norske stat, vil gjøre at piratenes sin sak vil se bedre ut i øynene til flertallet av folket? Eller vil det kanskje gjøre folk enda mere overbevist på at man trenger lover som kan forhindre at internett forblir ett lovløst sted? Det er slik oppførsel som ødelegger for det internettet jeg elsker. Slutt med det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Så du tror, at en gjeng hacktivister som raider den norske stat, vil gjøre at piratenes sin sak vil se bedre ut i øynene til flertallet av folket? Eller vil det kanskje gjøre folk enda mere overbevist på at man trenger lover som kan forhindre at internett forblir ett lovløst sted? Det er slik oppførsel som ødelegger for det internettet jeg elsker. Slutt med det. Raid av den Norske stat? Hva snakker du om? Jeg mente en protest, demo osv. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Raid av den Norske stat? Hva snakker du om? Jeg mente en protest, demo osv. Hvis du mente det, er du fryktelig dårlig til å ordlegge deg. 5 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Greit nok at denne loven outsourcer overvåkningen, men jeg nekter å tro at det blir lov for andre enn politiet å komme hjem til folk og beslaglegge datautstyr. Det er jo det som er den største jobben, og det er noe jeg fortsatt tviler på at de vil prioritere særlig høyt. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Denne fikk plass på vg.net i dag, men så vidt jeg har fått med meg så har de ikke nevnt noe om den nye piratloven. Dette er liksom landets største avis. Jeg bli flau, sint og skuffet! Jeg hater media for alt det er verdt! vg.no: Ekspert frykter privat overvåking ved ny åndsverklov vg.no: Tajik åpner for å sperre fildelingsnettsteder 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvis du mente det, er du fryktelig dårlig til å ordlegge deg. Folk misforstår hva jeg mente.. Jeg mente selvfølgelig en demo eller noe slikt, og er ikke alltid like dårlig til å ordlegge meg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Er det noen her som helt seriøst kommer til å endre "vanene" sine pga denne loven? Bare tenk på hvor mange som har slike programmer kjørende 24/7 med relativt stor båndbredde, å håndheve dette blir nok ikke enkelt. Selv bruker jeg det mest til eldre filmer som ikke finnes andre steder, alt av spill kjøpes. Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Så du sier til meg at folk på 16 år vet bedre om hvordan landet skal styres enn mennesker med over dobbelt så mye livserfaring? Alder er bare et tall. Lenke til kommentar
setpos Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Selv ganske sikker på at dette ikke vil gi noen innvirkning på dagens samfunn når det kommer til piratkopiering.Mulig de vil gripe inn til større aktører som sitter med store prosentandeler av ulovlig deling her i Norge,men når det kommer til private personer som driver med piratkopiering like mye som naboen på 60 år med fire barn så har jeg mine tvil.Da har de nok en god del brev som må sendes ut til Norges befolkning.Mulig jeg strekker meg her, men vil tørre å påstå at iallefall 70% av Norge driver med piratkopiering på et eller annet nivå.Hm.. ble langt dette.Det jeg skulle fram til var vel igrunn det samme som AtW mener. Tviler på at dette vil ha noen innvirkning på hvordan det fungerer ang. piratkopiering når det kommer til det private markedet. Det kan jo tenkes at de plukker ut enkeltpersoner for å statuere eksempler og spre horror, som i USA. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det betyr ingenting for de aller, aller fleste. Det er en altfor liten forseelse til at politiet vil prioritere det med mindre det er snakk om piratvirksomhet i stor skala, i tillegg er det så mange som piratkopierer at det blir som å straffe folk for å gå på rødt. I verste fall vil politiet velge seg ut et og annet tilfelle for å statuere eksempler.Påstandene om at dette er udemokratisk stemmer ikke. Den sittende regjeringen har fått flertall ved to stortingsvalg på rad og alle vet at dette er partier som har lang tradisjon for å innføre forbud og reguleringer. Jo visst vil politiet prioritere slikt, husker enda for ikke så alt for lenge siden hvor de væpnet og stormet ett hus grunnet "piratvirksomhet" Praktisk talt, aksjon av hele politistasjonen mens gamla som ble ranet på hjørnet har du flaks om de en gang vil høre om deg. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 (endret) Dere som maser om Anonymous, har ikke skjønt noenting. *risterpåhodet* Endret 10. juni 2013 av johanf 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Alder er bare et tall. Både ja og nei. Andelen av naive, umodne mennesker er større på yngre aldersgrupper. Og etter å ha lest kommentarene på de fleste saker om piratting, så vil jeg si det treffer veldig godt. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ja. Standard prosedyre er å lete gjennom huset og ta med seg alt noenlunde PC-aktig man finner. Kom til å tenke på et innslag på TV for noen år siden der de hadde gjort beslag i datautstyr. Husker ikke hva han var tatt for, men de hadde beslaglagt skanner og printer også... Godt de har spesialister på området. ;-) 1 Lenke til kommentar
ImaProudPirate Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jævla stat. Internette skal vere fritt... Flaks eg he piratkopiert ein go del før detta. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Jævla stat. Internette skal vere fritt... Flaks eg he piratkopiert ein go del før detta. Hva er "flaks" med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå