esoteric Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Abonnements vilkårene som sier det, personlig foretrekker jeg det fremfor at operatøren skal kunne endre på abonnementet mitt når de ønsker det. Operatørene har vel også for vane av og ringe og tilby deg nye abonnementer, riktig nok i kombinasjon av subsidiert mobiltelefon, med mindre man har reservert seg mot det, og har man det setter man seg litt i plikt selv og følge med. Dette er vel ikke noe som er unikt hos mobiloperatører.. ser det samme hos alle som leverer den type tjenester, enten det er strøm, adsl, eller mobiltelefoni. Men jeg prøver ikke forsvarer operatørene på dette punktet, de er grådige og kun ute etter pengene dine, men og tro noe annet er litt vel naivt syntes jeg. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 tviler på at det er noe i lovverket som hindrer ett telefirma å lage bedre vilkår. Selv om abonnementet ikke ment for databruk kan de jo allikevel senke dataprisen ettersom tiden går. Eller tale og sms for den saks skyld hvis den er urimelig dyr. Min opplevelse er at man må passe på hele tiden hvis man vil ha det billigste, for Netcom eller Telenor er ikke interessert De oppdaterer ikke abonnement som ikke er i salg lenger. Det sier jeg so selv. 1 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 De oppdaterer ikke abonnement som ikke er i salg lenger. Det sier jeg so selv. Det er vel fortsatt ikke noen unnskyldning for å ikke bidra til en bedre hverdag for kundene. Det er mer det at de vet at de som ikke bytter abonnement ikke følger med så godt. Abonnements vilkårene som sier det, personlig foretrekker jeg det fremfor at operatøren skal kunne endre på abonnementet mitt når de ønsker det. Operatørene har vel også for vane av og ringe og tilby deg nye abonnementer, riktig nok i kombinasjon av subsidiert mobiltelefon, med mindre man har reservert seg mot det, og har man det setter man seg litt i plikt selv og følge med. Dette er vel ikke noe som er unikt hos mobiloperatører.. ser det samme hos alle som leverer den type tjenester, enten det er strøm, adsl, eller mobiltelefoni. Men jeg prøver ikke forsvarer operatørene på dette punktet, de er grådige og kun ute etter pengene dine, men og tro noe annet er litt vel naivt syntes jeg. Med mange andre tjenester kan man velge en og vøre trygg på at den justeres til markedet. Det at mobiloperatørene ikke gjør det er jo bare for å tjene penger, og nå også for å lokke folk over på alt inkludert abonnementene som gjør at man betaler for mye man ikke bruker. Jeg er fortsatt ikke uenig i at det er slik, eller at Telenor/Netcom gjør noe feil, men jeg mener de er sluske selskaper som lever godt på den posisjonen de har i markedet og folks manglende vilje og ork til å sette seg inn i telemarkedet. 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Ikke så mye i det siste, men tidligere hadde jeg mange kunder (som regel eldre mennsker) som fortsatt satt med Telenor's gamle type kontantkort 'RingKontant' abonnementet, som har en stiv minuttpris på 3-4 kroner. Egentlig horribelt og behandle de eldre sånn ... men men sånn er verden blitt, Telenor skylder på vilkårene og at kunden selv må godkjenne endringen til nye typen. Jeg endrer de selvsagt til en billigere prisplan ...uavhengig om de vil eller ikke.. de eldre er ofte skeptiske til og bytte selv om jeg sier det blir billigere. Poenget er vel egentlig samme som ditt, at det da må være mulig og justere ned prisen på enkelte ting automatisk. Lenke til kommentar
Space Core Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Så er jo Frihet et 10 år gammelt abonnement og. Du kunne godt ha funnet et nytt. "de 12,50 kr jeg måtte betale pr MB med Telenor Frihet inntil sånn ca to uker siden." Skaffet meg Komplett M rett før den første. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 "de 12,50 kr jeg måtte betale pr MB med Telenor Frihet inntil sånn ca to uker siden." Skaffet meg Komplett M rett før den første. Det er fortsatt et abonnement som ikke har vært i salg på mange år. 1 Lenke til kommentar
setpos Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Wooow, for 5 kr pr MB er jo sååå mye i forhold til de 12,50 kr jeg måtte betale pr MB med Telenor Frihet inntil sånn ca to uker siden.Så er jo Frihet et 10 år gammelt abonnement og. Du kunne godt ha funnet et nytt. Selv har jeg Frifiks, og det passer meg i utgangspunktet bra fordi jeg ringer lite. Regning på i snitt 50 kr måneden fordi det er en del samtaleminutter inkludert. MEN jeg kan i praksis ikke bruke datatrafikk fordi det koster 12 kr/MB. Slår på datatrafikk så koster det kjapt en hundrings umiddelbart. Så da har jeg valget mellom å betale hundrelapper per måned for et abonnement med datatrafikk, eller å klare meg med WiFi, som jeg gjør nå. Men jeg savner muligheten til datatrafikk av og til. Google maps mens jeg reiser, sjekke nyhetene, etc. Telenor hadde maksimum 10 kr/dag for datatrafikk, men det tok de bort. Sikkert for å tvinge meg og andre med mine små behov over på dyrere abonnementer. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Selv har jeg Frifiks, og det passer meg i utgangspunktet bra fordi jeg ringer lite. Regning på i snitt 50 kr måneden fordi det er en del samtaleminutter inkludert. MEN jeg kan i praksis ikke bruke datatrafikk fordi det koster 12 kr/MB. Slår på datatrafikk så koster det kjapt en hundrings umiddelbart. Så da har jeg valget mellom å betale hundrelapper per måned for et abonnement med datatrafikk, eller å klare meg med WiFi, som jeg gjør nå. Men jeg savner muligheten til datatrafikk av og til. Google maps mens jeg reiser, sjekke nyhetene, etc. Telenor hadde maksimum 10 kr/dag for datatrafikk, men det tok de bort. Sikkert for å tvinge meg og andre med mine små behov over på dyrere abonnementer. Prøvd Prat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg