Gå til innhold

E3 2013: Microsoft's pressekonferanse og øvrige annonseringer

Anbefalte innlegg

Xbox Live var ikke nede i flere måneder i strekk heller slik som PS Live var. Så Microsoft har uten tvil hatt en bra online tjeneste. Det er nok derfor de også føler seg sikre til å satse mer cloud-basert på neste generasjon. Jeg kan faktisk ærlig si at jeg ikke har blitt berørt kanskje mer enn 5 ganger av at Xbox Live har vært nede uten at det var planlagt, og som regel var det snakk om under 1 time til det var fikset. Microsoft har faktisk fått lite skryt for å ha hatt en slik tjeneste så stabil i så mange år!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo i beste fall naivt å tro at Microsoft er så mye sikrere på sine skytjenester. En av årsakene til at SCEE ble et mål var fordi man jobbet med å cracke konsollen (som den sist gjenstående som ingen hadde klart å ta på mange år) som førte til mye ståk og støy og som bla. ville åpne for piratkopiering til konsollen. På Microsoft sin løsning hadde det vært mulig å kjøre piratkopierte spill i mange år allerede så de er vel neppe den beste i klassen på sikker, god og gjennomtenkt design.

Men over til noe annet og topic.

Det jeg savnet informasjon om fra begge leire er hvorvidt eksisterende Logitech ratt/pedalsett vil bli støttet på de nye konsollene. Noen som har hørt noe her?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For MS er saken klar. De tillater alle som vil å utvikle tilbehør til konsollene deres. De krever derimot at utstyret sertifiseres slik at MS er sikre på at det fungerer tilfredsstillende, det koster noen kroner og tar litt tid. At Logitech ikke orket å gjøre hverken G25 eller G27 kompatibelt med Xbox 360 har jeg ikke klart å forstå. En (til sammenligning) mikroskopisk produsent som Fanatec klarte å gi ut ratt som fungerer både til Xbox, PS3 og PC i samme produkt så det er absolutt mulig. Logitech bare gadd ikke.

Vi får håpe de vil gjøre framtidige ratt kompatible med Xbox One.

Lenke til kommentar

Xbox Live var ikke nede i flere måneder i strekk heller slik som PS Live var. Så Microsoft har uten tvil hatt en bra online tjeneste. Det er nok derfor de også føler seg sikre til å satse mer cloud-basert på neste generasjon. Jeg kan faktisk ærlig si at jeg ikke har blitt berørt kanskje mer enn 5 ganger av at Xbox Live har vært nede uten at det var planlagt, og som regel var det snakk om under 1 time til det var fikset. Microsoft har faktisk fått lite skryt for å ha hatt en slik tjeneste så stabil i så mange år!

Xbox Live har større utfordringer nå som systemet har blitt mer restriktivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg er redd for nå som det blir "påbudt" å logge på 1gang hver 24time.

Hva hvis "log"systemet dems faller ned over en lengre periode, da er de hardt og brutalt FUCKD.

Hva skjer hvis brukeren din blir hacket, samt boxen dør? Vil du da miste din "spilllisens"?

Jaja, men uansett storfornøyd, nevnt noe om kinect (voice)?

minieddit *2

Følger det med headsett eller forventer de at man skal bruke kinect?

Priser for GullMedlemskap?

Kommer det ny Minecraft verson som du må kjøpe eller er det samme versom bare oppdatert?

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at Logitech ikke hadde lyst til å bruke Microsoft's propreitære trådløse system, og at det er grunnen til at 360 ikke støtter rattet.

Det gikk på at Produsenten måtte kjøpe både propritær hardware og lisens (eller om det kun var nøkler) for å støtte microsoft boksen og det er grunnen til at Fanatec rattet som støtter alle 3 plattformer også var svindyrt. Detaljene er upresise da dette er mange år siden ble diskutert.

Uansett nå med ny generasjon hadde man muligheten til å rydde opp i dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...