Gå til innhold

E3 2013: Microsoft's pressekonferanse og øvrige annonseringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Føler jeg ikke mangler noe, det med DRM berører meg ikke så mye. Er kjipt i teorien men for oss som har eid en spill PC de seneste årene er ikke akkurat DRM en ny greie, fks sc2, diablo, sim city, ea, diverse secure rooms.

Det var et helvetes skrik da også, men allikevel overlevde vi, og stormen la seg.

Jeg tror nok uansett at dette med DRM er en mer push fra publishers sin side. Ikke MS. Uansett, jeg blir bare litt lei alt det maset om DRM opp og ned, når vi har levd i en DRM verden i flere år allerede.

Edit; La meg forklare, jeg digger ikke DRM, men hadde jeg vært EA eller ACTIVISION, hadde jeg ikke vært super happy av brukte spill etc etc, vil jo tjene penger når dagen er omme. Så føler bare folk etterhvert må godta det. Selvom det er kjipt

Det er fint at det ikke berører deg så mye, men på et generelt grunnlag så vil jeg si meg takknemlig for at man ikke baserer seg på hva som berører enkeltpersoner.

SC2 er i utgangspunktet uproblematisk, jeg trenger bare å logge meg inn en gang i måneden og i mellomtiden kan jeg spille offline så mye jeg vil. Har spilt det mye på tur mens jeg sitter på vent i ukesvis. Hadde Diablo og Sim City hadde tilsvarende løsning så hadde både jeg og langt flere spilt det.

Det var et helvetes skrik fordi et stort antall innså at de ikke kunne spille Diablo 3 eller Sim City, det har roet seg ned i etterkant fordi disse personene spiller andre spill, verre er det ikke.

Jeg kunne ærlig talt ikke brydd meg mindre om hva EA eller Activision er super happy over, den ikke-eksisterende logikken rundt salg av bruktspill kan de stikke en viss plass. Den er imponerende nok mindre logisk enn filmbransjens tankegang hvor 10 opplastede kopier av en film = 10 tapte salg. Jeg kan godt forstå at de hadde foretrukket at alle bare kjøpte splitter nye spill, på samme måte som BMW sikkert hadde foretrukket at alle kjøper nye biler istedenfor bruktbiler via privatperson...

Det burde ikke eksistere noen aksept for det og selskapene burde sådan boikottes til man får løsninger som er forbrukervennlige.

Lenke til kommentar

Killer Instinct utvikles av Double Helix games, ikke rare.

Allerede nevnt i Xbox One tråden.

Husker dere dette ryktet forresten?

Ryse

Forza 5

Zombie game = Dead Rising 3

Family game set on an island = Kinect Sports Rivals

Alle fire blir gitt ut av Microsoft, og alle fire er bekreftede lanseringsspill til Xbone.

Lenke til kommentar

Xbox Live er ikke offtopic, her traff jeg et ømt punkt siden du svarte så fort merker jeg. Det er viktig å tenke på slike ting inn i ny konsoll-generasjon når en av de forrige konsollene feilet på dette.

Du har kanskje selektiv hukommelse? Xbox live har også hatt sine blundere :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...