Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hei, pappa sier at jeg spiller for mye, og nå har han stengt meg ute fra internettet i huset, det er trådløst. Tror han skriver inn 192.0.0.1 i internett feltet og logger inn. Vet ikke men der står att jeg er tilkoblet på internettet men der er en gul trekant og jeg klikker på det og da står det ingen internett tilgang. Jeg har windows 7. Vet noen hvordan jeg kan skifte det? Har ikke passordet eller noe. Men skifte ip ellernoe? Navn? Dato? Whatever, trenger bare internetttttttttt Lenke til kommentar
Populært innlegg E.S.B. Skrevet 9. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2013 Hør på pappaen din du! 32 Lenke til kommentar
VH97 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Det kom noen ganger en gul trekant over internett koblingen hos meg også før, men det gikk sannsynligvis over etter 3-10 minutter. Men du kan vell logge deg på nettet til naboen din, om han ikke har sikkerhet på det da. Ellers, du kan vell spør om naboen også kan skrive inn passord til internett, om du har nabo eller signal kommer inn i ditt hus også. Lenke til kommentar
Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Ingen naboer som signalet rekker :/ Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Han har mest sannsynlig banna MAC-adressen din. Lenke til kommentar
Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Det er også på begge dataene mine en stasjonær ogg en bærbar, ipad og alt funker, dataen til søstra mi, som er veldig dårlig, takker for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Vel, du har en slik boks et eller annet sted men slik antenne på. Denne har en slik tilbakestill-knapp du kan bruke. Du trenger en binders eller lignende. Hold den inne 10-sekunder og trekk ut strømmen på boksen mens du holder den inne og plugg inn strømmen hold videre 10-sekunder. Den er nå helt fabrikkstandard, gå inn på ip-adressen (192.168.0.1 mest sannsynlig) og sett ditt eget passord! EDIT: Vet alle fedre osv.. vil hate meg for dette innlegget, men for å være ærlig: jeg syns du skal ta en prat med din far om nettvanene dine og finne ut hva som fungerer best Endret 9. juni 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Han har mest sannsynlig banna MAC-adressen din. hvordan kan jeg skifte mac adresse? Lenke til kommentar
fasst Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Vel, du har en slik boks et eller annet sted men slik antenne på. Denne har en slik tilbakestill-knapp du kan bruke. Du trenger en binders eller lignende. Hold den inne 10-sekunder og trekk ut strømmen på boksen mens du holder den inne og plugg inn strømmen hold videre 10-sekunder. Den er nå helt fabrikkstandard, gå inn på ip-adressen (192.168.0.1 mest sannsynlig) og sett ditt eget passord! EDIT: Vet alle fedre osv.. vil hate meg for dette innlegget, men for å være ærlig: jeg syns du skal ta en prat med din far om nettvanene dine og finne ut hva som fungerer best Tror neppe at ditt "tips" vil hjelpe denne personen særlig mye når pappaen oppdager at hele oppsettet 'Parent Control' på routeren er borte. 2 Lenke til kommentar
Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Må jeg skrive inn ny nettverks kode på alle dataene? Og er det vanskelig oppsett og slikt? Slik vi må til med ip adresse og alt det der? Og sette opp andre koder og slikt da? Bare plug and play?? kan jeg skifte mac adresse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Lag en avtale med faren din om nettbruk, så går det nok bra. Gamer selv 24/7, og det er en dårlig vane, bruk heller den tiden på skole arbeid, og ting som er stimulerende for hjernen, som å være sosial. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Den eneste bærekraftige løsningen på dette problemet er å diskutere det sammen med faren din og komme til en løsning som begge kan leve med. Evt. å skaffe seg lånekort på biblioteket, eller finne andre ting å drive med. 3 Lenke til kommentar
code Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hvis du går inn på CMD og skriver: "ipconfig" Da vil du finne noe som heter Default Gateway. (er som regel: 192.1681.1, eller 10.0.0.138) Skriv hva Defuakt Gateway viser i din internet browser, også kommer du til routeren. Der finner du navnet på Routeren. Google hva som er standard brukernavn/passord til din router. Se om din far byttet router passord. Når du kommer inn på router kan du finne ut om han har blockert din MAC-Adress. Det funker ikke alltid å bytte MAC-Adress. Istede for å blockere din, så kan han heller sette på hvilke han vil tillate, og om du bytter til ny vil du forsatt ikke få tilgang. Endret 9. juni 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
Samsung Galaxy Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Han lar meg bare spille 2 timer hver dag og det er galskap etter min mening.. Lenke til kommentar
Populært innlegg ostenxx Skrevet 9. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2013 Han lar meg bare spille 2 timer hver dag og det er galskap etter min mening.. Galskap kan så være. Hvis du faktisk har store problemer med å sette grenser for deg selv synes jeg han gjør et fornuftig tiltak med å sperre deg ute av nettet. Du må lære å sette grenser for deg selv når det kommer til data - og nettbruk. Det bærer ikke frukter av å sitte 24/7 foran skjermen. Du vil skjønne dette når du blir eldre. 27 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hehe, og jeg som var overlykkelig for 15 min foran pcen før i tiden 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2013 Hadde sønnen min resatt routeren og brutt reglene, så hadde han blitt utestengt fra nettbruk minst ett år. Det må da gå an å forhandle om løsning som innebærer begrenset spilling og heller mer tid online. Det er ikke akkurat sunt å sitte foran en PC og spille 24/7. Dette gjelder spesielt mens man utvikler seg fra barn til en voksen ansvarlig person. Måten du prøver å løse dette på er svært umoden. 13 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Har hatt samme problemet. Ikke at han sperret meg ute, men at nettet ble slått av på kvelden, og jeg fikk bare 2 timer spill og pc tid på dagen. Om jeg gikk over tok han det fra meg.. I dag er jeg på så mye jeg vil uten verken at nettet tas av eller pcen blir tatt. Det jeg gjorde, som funket for min del, var å hjelpe mye til hjemme. Støvsuge, rydde osv.. Jeg var med når vi drev å fikset bilen i et par timer og når vi kom hjem fikk jeg være på hele kvelden. Når man hjelper litt til så ser de at du ikke bare er klistret fast i skjermen, dermed tenker de ikke så mye på at du spiller hele tiden. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Følger ikke MAC-adresser nettverkskortet? Isåfall skulle det gå det an å bare kjøpe et nytt nettverkskort...ihvertfall til nevnte far også banner den nye MAC-adressen. Som det er nevnt flere ganger før: snakk med din far og prøv å inngå et kompromiss. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Han lar meg bare spille 2 timer hver dag og det er galskap etter min mening.. Nei, det må du akseptere. Enig med faren din. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg