Gå til innhold

Utfylling av skjema for bankbytte

Anbefalte innlegg

I forbindelse med bytte av bank (via Finansportalen) fra Sparebank 1 til Skandiabanken har jeg mottatt et par skjema hvor diverse info skal fylles inn. Har et par spørsmål om disse:

• I skjema for innfrielse av lån er det et felt for "Dato for innfrielse". Hva betyr det, og er det jeg eller banken som skal fylle det ut?
  • I skjema for "Innfrielse av kredittkort" - menes det spesifikt kredittkort, eller betalingskort generelt?
    Herunder er også felt for "konto for viderebelastning" samt "konto for godskrift" Hva betyr disse feltene?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forbindelse med bytte av bank (via Finansportalen) fra Sparebank 1 til Skandiabanken har jeg mottatt et par skjema hvor diverse info skal fylles inn. Har et par spørsmål om disse:

• I skjema for innfrielse av lån er det et felt for "Dato for innfrielse". Hva betyr det, og er det jeg eller banken som skal fylle det ut?

Dette er jo datoen som lånet ditt "slutter" på. I dette skjemaet betyr det den dagen Skandiabanken løser ut løser ut lånet ditt.

Har du ikke lån, så glem dette.

I skjema for "Innfrielse av kredittkort" - menes det spesifikt kredittkort, eller betalingskort generelt?

Dette gjelder bare kredittkort. Ellers ville det stått debetkort.

Herunder er også felt for "konto for viderebelastning" samt "konto for godskrift" Hva betyr disse feltene?

Å godskrive en konto vil si at banken overfører penger til den. Dette er din nye Skandiabanken-konto der pengene fra den andre banken skal overføres fra Mastercardet ditt hvis noe er til overs.

"Konto for viderebelastning" var ny for meg, men jeg fant skjemaet ditt, http://www.finanspor...df/E2001011.pdf og der står det forklart rett ovenfor. Dvs at hvis f.eks. ditt gamle mastercard er blitt belastet i mellomtiden, så kan den gamle banken din belaste din nye bank.

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...