okidoki Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei, Tenkte jeg skulle starte en ny tråd angående kutting av L12 broen på XP2500+. Ser at det er veldig mange som har gjort dette på Abit NF7 av forskjellige versjoner, og det med stort hell. Så det kunne ha vært veldig interessant å fått tilbakemeldinger fra andre som har prøvd denne modden med andre hovedkort enn Abit NF7. Men ta gjerne med resultatene deres på NF7 også Ble selv veldig i tvil om jeg skulle utføre denne modden på min 2 dager gamle XP2500+ AQXEA 0330. Men jeg kommer ikke lengre enn 220 fsb, og da er ikke maskinen Prime Stabil. Nå har jeg imidlertid bestemmt meg, SKAL skjæres når jeg kommer hjem! Oppdateringer om mine erfaringer vil komme senere i dag... For de som ikke vet hva denne modden er, kan det kort forklares at man endrer fsb'en til prosessoren fra 333 til 266. Det virker veldig baklengs, men det finnes mange gode erfaringer. Så en type på et forum som var plaget rundt 220fsb, etter denne modden klarte han 252. Kan jo ta med en link til ett annet forum hvor folk expereimenterer med dette: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=15300 Denne er mulig å gjøre begge veier, denne tråden gjelder modding av en 333fsb barton til 266fsb, IKKE andre veien. Og IKKE Thoroughbred! Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 L12 modden gjelder kun for den gamle nForce typen, alså vil den ikke funke på ditt hovedkort da du har nForce2 Ultra 400. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 L12 modden gjelder kun for den gamle nForce typen, alså vil den ikke funke på ditt hovedkort da du har nForce2 Ultra 400. Var det jeg mistenkte, da jeg ikke kunne finne noen som hadde prøvd dette på ultra 400. Men er du sikker på at det ikke har noe for seg? Synest nemlig at jeg skulle hatt litt mer i FSB... Les MÅ ha mer!!! Da skal jeg ta og sette meg ned og lese litt mer ang. dette når jeg kommer hjem fra jobben. Edit: Får prøve å strappe en liten kjøler på southbridgen i jakten på høyere FSB.... glovarm brenner meg nesten... Forman: Har du noe erfaring med om man klarer å presse FSB'en lengre hvis man setter en liten chipset- kjøler på southbridgen? Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 L12 modden gjelder kun for den gamle nForce typen, alså vil den ikke funke på ditt hovedkort da du har nForce2 Ultra 400. Var det jeg mistenkte, da jeg ikke kunne finne noen som hadde prøvd dette på ultra 400. Men er du sikker på at det ikke har noe for seg? Synest nemlig at jeg skulle hatt litt mer i FSB... Les MÅ ha mer!!! Da skal jeg ta og sette meg ned og lese litt mer ang. dette når jeg kommer hjem fra jobben. Om du kutter L12 broen så vil du nok ikke få kjørt mer enn 200-210Mhz FSB. nForce2 Ultra 400 er nemlig motsatt av de gamle, og trenger en 333bus cpu for å køre høy FSB. Så om man har en 266bus cpu så lønner det seg faktisk å koble broen sammen. Det er nok noe annet som stopper deg på 220. Hva slags kjøling har du på chipset? og hvor høy VDD kjører du? Har du prøvd å sette MP til feks 8 og se hvor langt du kommer med fsb da ? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Jeg kjører 1,85vcore og 2,8v på minnet. Kjølingen på chipsett er en AC vannblokk (den med nipplene rett opp). Vurderer også å prøve å finne en voltmodd for minnet... Kjører minnet på spesifisert hastighet foreløbig, som er 7-4-4-2,5. Har prøvd å senke multipler til 10, men kom ikke nevneverdig lengre...kun få mhz... (Har bare prøvd å klokke noen timer hver dag de siste to kveldene...skal prøve mer, MYE mer) Skal prøve å sette mulitpler mer ned slik at den omtrenlig ligger på orginal hastighet, for å så prøve å presse den til den takker for seg. Får ikke prøvd dette før etter 1600. Tror faktisk at CPU'en vil mere, men at det er FSB som stopper den. Hvis jeg setter multipler til 12 kommer jeg godt over 2400mhz, faktisk nesten til 2500 før den takker for seg. Er Primestabil på alt under 2400mhz. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Tror faktisk at CPU'en vil mere, men... Den likte jeg! Prosessoren VIL overklokkes! Har igrunnen ikke falt meg inn å se sånn på det før, men it makes perfect sense, egentlig! :smile: Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Tror faktisk at CPU'en vil mere, men... Den likte jeg! Prosessoren VIL overklokkes! Har igrunnen ikke falt meg inn å se sånn på det før, men it makes perfect sense, egentlig! :smile: Hehehe, ja er sånn jeg ser det... Mener nemlig å ha hørt noe svak hvisking fra selve CPU'en i hele natt, mermermer!!!! Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Med mitt Asus A7V333 hk kan jeg stille Fsb til 200, 266, eller 333 via bios Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Med mitt Asus A7V333 hk kan jeg stille Fsb til 200, 266, eller 333 via bios Joda, dette kan man på alle hovedkort. Men det var vel egentlig snakk om at nForce2 chipsettet klarer høyere FSB dersom man modder CPU fra 333 bus til 266 bus. Og omvendt på nForce2 Ultra 400. Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Med mitt Asus A7V333 hk kan jeg stille Fsb til 200, 266, eller 333 via bios A7V333 oppgir tallene i "DDR" alså må du dele det på 2 for å få faktisk hastighet. Når det snakkes om 220Mhz FSB på bla. nForce2 baserte kort så er det alså 440fsb (DDR). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå