Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer relatert til støy og hørsel

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med hørselen min. Har hatt det så lenge jeg kan huske, men syns det har blitt verre i det siste.

Problemet er at jeg er veldig sensitiv for bakgrunnsstøy. Jeg blir veldig sliten av det, i tillegg til at all lyd blir bare grøtet sammen med bakgrunnsstøyen. Jeg må for eksempel virkelig konsentrere meg for å kunne ha en samtale i en bil om viften til varmeapparatet står på. Telefonsamtaler er et ork så lenge jeg ikke er et øde og stille sted.

Det er rett og slett veldig slitsomt å konstant måtte være 100% fokusert for å få med seg alle ordene i en setning, men bare bakgrunnsstøy plager meg også. Jeg går mye med hodetelefoner, både med og uten musikk på, for å slippe det som for meg oppleves som bråk.

Jeg har forresten helt normal hørsel når det kommer til hørseltester, og er opptatt av god lyd i form av musikk, og har ingen problemer med å høres forskjell på forskjellige høyttalere og hodetelefoner, selv ikke der forskjellene er minimale. Så mulig dert er noe psykisk...?

Noen som kjenner seg igjen, eller har hørt om noe sånt?

Anonym poster: 164e9949d00e9f1f7ae3aac80cdb7721

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...