winmedi Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hei. Jeg lurer på om standpunktkarakteren og eksamenkarakteren blir slått sammen? Feks. Om jeg har 5 på standpunktet, men får 4 på muntlig eksamen. Sant jeg får da 4.5 i standpunkt da? Det er iallefall det jeg har hørt. Er dette riktig? Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Nei, det er to separate karakterer. De teller like mye på vitnemålet :-) Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Ikke det jeg har hørt. Sjekket en tråd her på forumet hvor en hadde skrevet dette. Det var ikke så lenge siden. Edit: En som skriver på dette forumet at standpunkt og eksamenskarakter smeltes sammen. http://vgd.no/forbruker/jobb-og-utdanning/tema/641828/tittel/hvordan-paavirker-muntlig-eksamen-vitnemaalet Feks. 5+4/2=4,5 Endret 9. juni 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Det vil stå en kolonne med standpunktkarakterer og en kolonne med eksamenskarakterer. Når du regner ut gjennomsnittskarakterene dine teller dette som et "eget fag" hvis det gjør det enklere å forstå. Så har du 4 på muntlig eksamen, 5 i standpunkt og f.eks. 4, 3, 5 og 3 i andre fag så blir snittet ditt (4+5+4+3+5+3)/6 = 4 Endret 9. juni 2013 av Unquale 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå