larsoy Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har et lite problem: Maskinen min reboota hele tida, så jeg måtte resette BIOS. Dette gjorde jeg manuelt på hovedkortet. Etter jeg gjorde dette, står det naturligvis at "BIOS is not installed" Men maskinen kjører stabilt. Problemet er at den kjører på 1,3 GHz. Under Kuntrollpanel - System, står det at jeg har en xp1500 @ 1,3 GHz, mens jeg egentlig har en xp2100 @ 1,73 GHz. Har prøvd å forandre FSB i BIOS manuelt, men da krasjer maskinen igjen. Har også fått problemer med bredbåndet etter dette. Hastigheten er halvert... Noen som kan hjelpe.......? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Oppdater BIOS og sett fsb til 133 så tror det hjelper. Lenke til kommentar
larsoy Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 høres kanskje litt dumt ut, men hvordan oppdaterer jeg Bios? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 høres kanskje litt dumt ut, men hvordan oppdaterer jeg Bios? Har du noen kompiser som har gjort det før, kan være litt skummel jobb uten hjelp i første omgang :wink: Lenke til kommentar
larsoy Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 fikk oppdatert bios nå, men det hjalp ikke. Noen andre ideer.....? Lenke til kommentar
larsoy Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 åpnet maskinen nå og så ei lita vifte som stod stille. kan dette ha noe å si? Vifta er på hovedkortet 4 cm fra cpu-vifta... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er vifta til Chippset, du bør få fiksa/skifta den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå