Gå til innhold

hvor stor psu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du ikke tenker å bruke mer enn 2 kort, så burde en av disse være nok:

http://www.dustinhome.no/product/5010660973/corsair-ax-860w-professional-series-modular-psu/

http://www.dustinhome.no/product/5010645350/corsair-hx850-modular-gold-850w/

 

Muligens denne:

http://www.dustinhome.no/product/5010660984/corsair-ax-760w-professional-series-modular-psu/

 

...selv en om muligens for svak PSU er ikke noe jeg vil gamble med, så jeg ville hoppet på en ~850W. :)

Lenke til kommentar

Uten å ha direkte tall foran meg, så tipper jeg med det oppsettet ditt og 2x580 kort, så tror jeg ikke du drar så veldig mye mer enn 700-750W fra veggen på load. Dette blir vel ca 600-630W fra PSU'n. En god 750W 80 gold+ fra en med en god platform (f.eks. seasonic basert) så burde dette være nok. Men OC'ing kan det alltid være litt vanskelig å beregne mtp overvolting etc. Personlig ville jeg derfor legge på 100W til for å være på den sikre siden. Samt uppe noen kroner på en god stabil psu som leverer nok W 12v

 

Det blir mere viktig å sjekke hva den PSU du kjøper klarer å levere av W på 12v og hvor mange 12v den har. 2x580, så bør du har CPU+1 GPU på 12v-1 og 1 GPU på 12v-2. Kjører du 3stk, så 2+2 eller 2-1-1 om PSU'n støtter/klarer dette.

Lenke til kommentar

har funne ut at eg skal gå får ax 860, men i framtia blir eg å kjøpe ny cpu og hovedkort, enten blir det sandy bridge, ivy bridge eller haswell, har amd atm x6 1075t, så blir nokk å ha begge gtx 580 i allefall 2 år til.

nokk til eg får kjørt alle spillene eg spill på max med msaa og det andre, huske no ikke ka det heita igjen....

Lenke til kommentar

Det blir mere viktig å sjekke hva den PSU du kjøper klarer å levere av W på 12v og hvor mange 12v den har. 2x580, så bør du har CPU+1 GPU på 12v-1 og 1 GPU på 12v-2. Kjører du 3stk, så 2+2 eller 2-1-1 om PSU'n støtter/klarer dette.

 

Du snakker her om 12V-rails? Lenge siden jeg så annet enn kun en rail... Såvidt jeg husker så er det billigere å produsere en PSU med flere rails (lavere krav til komponentkvalitet bla.a.), mens 1 rail - såfremt det er en kvalitets-PSU i utgangspunktet - er bedre rent teknisk sett.

Uansett greit å tenke over om PSUen har en 12V-rail eller flere. :)

 

 

Tror nok du blir fornøyd med AX 860. :)

Jeg kjøpte min AX 850 desverre like før AX-serien kom i 80+ Platinum-seritifisering - og jeg kjøpte min 3770K like før Haswell kom - og jeg kjøpte GTX 670 like før 7xx-serien kom - og jeg kjøpte kabinettet like før det fullstendig gikk av markedet... :wallbash::(:realmad::grumpy:

 

Bunch of bad luck on my end. :ermm:

Var en lokalt LAN-party jeg ville ha boksen klar til, så jeg hadde ikke tid til å vente på hverken Haswell eller 7xx-serien uansett.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

8-900 watt er nok futt det, du mener vel sikkert TX000M strømforsningene? De er semimodulære

 

TX750 er ikke modulær

TX750M er semi modulær (MB, GPU fast)

 

ja sikkert dem, men vill tx-850m funke?

 

CX/TX er lowend (tier 3)

GS/VX/HX er midend (tier 2)

AX er topend (Tier 1)

 

TX serien vil funke, både 750 og 850.

 

La forresten akkurat merketil at du har en XFX 750W-Modulær i signaturen din. Er godt mulig den også er mer en good nok. Ta sjekk på hvor mye du bruker med en energimåler. Test med load og idle. Er ikke verdens beste måler, men kan gi et greit overslag over hvor mye maskina trekker fra veggen. Deretter ta bort 10-15% så finner du ut hvor mye PSU'n bruker

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...