JVM91 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Heisann! Har fått meg en ny leilighet, og her skal jeg ha et par katter. Dette er i et område med mye trafikk, så vil ha et lite lavt (25-50cm høyt) gjerde rundt uteplassen vår her mens dem er små, så dem er vant med og holde seg innenfor dette området. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt noe som dette? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Kattungene behøver ikke bli så mange ukene, før de klatrer i bl.a. netting, gardiner, m.m. Løse kattunger, er du ikke trygg på! Halsebånd, eller bur med netting "rund baut", så er du sikker. Ellers må du "fotefølge" dem. Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Hmm, ja du sier kanskje noe der. Men dette er et ganske lite område, og bak det eventuelle gjerdet er det an veldig tett hekk. Tenkte kanskje det ville hindre dem i å prøve å komme seg igjennom. Noen som vet om noe jeg tenker på? Kan ihvertfall ikke skade å prøve Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Kan ikke huske å ha sett noe så lav netting noe sted, og stakitt er jo noe man stort sett bygger på stedet... (og i den grad det finnes ferdige "elementer", så er de garantert mye høyere...) Denne typen nettinggjerde er vel høyere enn du tenker deg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Vi hadde et lavt nettinggjerde for å enklere lære hunden grensen til eiendommen. Fungerte utmerket, da det var mye enklere å lære henne å ikke hoppe over (for det kunne hun, om hun ville) et gjerde, enn å lære henne å ikke krysse en usynlig linje. Etter gjerdet hadde stått et år kunne vi ta det vekk, og hun krysset aldri grensen uten at vi ga henne et lite nikk på at det var greit. Gjerdet husker jeg ikke hvor vi fikk tak i, men ser for meg Felleskjøpet, Plantasjen eller en eller annen byggvareforretning. Jeg tror det egentlig var ment for å avgrense plantefelt. Var et grønt nettinggjerde med buer/bølger øverst. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Planting/Hagegjerde-142408/ 2 Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 http://www.biltema.n...egjerde-142408/ Se her ja, dette var jo perfekt! Hjertelig takk for tips Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 http://www.biltema.n...egjerde-142408/ Her kan til og med voksne katter, krype rett i gjennom. Så de behøver ikke klatre! Og kattunger (også voksne) er flinke til å klatre. Men, TS du må gjerne forsøke deg på gjerder, enten de er 0,4 meter høye, eller 2 meter. Har sett til og med hunder, som klatrer i høye gjerder. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det finnes noe som kalles for valpegjerde. Perfekt for nettop hvalper, ender osv. Midlertidig rektangelformede gjerdedeler. Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Her kan til og med voksne katter, krype rett i gjennom. Så de behøver ikke klatre! Og kattunger (også voksne) er flinke til å klatre. Men, TS du må gjerne forsøke deg på gjerder, enten de er 0,4 meter høye, eller 2 meter. Har sett til og med hunder, som klatrer i høye gjerder. Poenget er ikke at dem KAN komme seg igjennom, eller over. Poenget er at vi da har satt en grense, så når dem går over/igjennom kan vi ta dem vekk derifra, og lære dem at det er noe dem ikke skal gjøre. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Poenget er ikke at dem KAN komme seg igjennom, eller over. Poenget er at vi da har satt en grense, så når dem går over/igjennom kan vi ta dem vekk derifra, og lære dem at det er noe dem ikke skal gjøre. Har du hatt kattunger før? Og forsøkt å lære dem grenser, utendørs? Men, forsøk du. Spent på tilbakemeldinger, etter at gjerdet er satt opp. Kanskje du blir den første, til å klare dette. For jeg tviler på om noen andre har klart det, slik jeg kjenner katter og katter hos bekjente. Lykke til! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Man holder ikke katter som kjæledyr, de holder deg som kjæledyr og hushjelp. Er noe man bør huske på. Jeg ville ha gått for noe mer solide gjerder, hvis det bare skal være middeltidlig, kjøp noe bølge tak i plast. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Poenget er at vi da har satt en grense, så når dem går over/igjennom kan vi ta dem vekk derifra Kan fort bli en utmattende og langvarig slankekur. Hønsenetting har mindre huller enn vanlig netting, her er det brukt i en dekorasjon: Men selv da er det sannsynlig at kattungene vil komme seg under nettingen etter hvert. Så et mer solid gjerde er nok lurt ja. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå