kentroan Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hei, jeg slo på mitt Canon 60D her en dag og skulle ta noen bilder, men jeg fikk problemer med lukkeren. Når jeg skal ta et bilde så trykker jeg på utløserknappen og lukkeren går opp. Lukkertiden er på 250/1, men lukkeren er åpen lenge. Jeg må trykke på utløserknappen en gang til for at lukkeren skal gå ned. Jeg har prøvd å sette kaemraet i fabrikkinstillinger, men det fungerte ikke. Hva skal jeg gjøre? Endret 9. juni 2013 av kentroan Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Skru av speillås (Mirror Lockup) i menyen. Det er C.Fn III-5: "Mirror lockup" Endret 9. juni 2013 av Trondster 1 Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Skru av speillås (Mirror Lockup) i menyen. Det er C.Fn III-5: "Mirror lockup" Tusen takk, du reddet kameraet mitt! Jeg forstår ikke hvordan jeg har klart å komme meg helt inn dit og sette kameraet i denne instillingen :S Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Bare hyggelig. Den er genial på stativ for å få den aller siste speilristingentil å forsvinne, for et enda stødigere bilde - skru på 2 sek tidsforsinkelse og speillås og skyt på stativ - og du får maks bildekvalitet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Klassisk, har gjort den feilen selv noen ganger. Tar litt tid før jeg oppdager at det er meg og ikke kameraet som er ødelagt Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 He he, takk for tipset. Skal prøve det ut på stativet neste gang Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Etter det jeg har forstått, er låsing av speil overflødig ved liveview? I og med at speilet allerede er åpent da Endret 20. juni 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Etter det jeg har forstått, er låsing av speil overflødig ved liveview? I og med at speilet allerede er åpent da Akkurat det kommer an på kameramodellen faktisk. Man skulle ikke tro det; men de første Canon modellene med liveview hadde samme lukkermekanisme som de uten. Og de virker slik at åpning av lukker og vipping av speil hang sammen. Slik speilet hoppet opp og ned hele tiden .... Det er ikke bare Canon som slet med det, forøvrig. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Ja, sikkert mange snodige løsninger på dette i begynnelsen Ser ihvertfall ut til at speillås er implementert ved LV på 60d. Når jeg tenker meg om, bruker jeg vel alltid live view når kameraet står på stativ, så har aldri hatt behov for speillåsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå