EngJr Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Hallo, en kamerat av meg driver å importerer Iphoner fra Ebay. Han får de billig og seller de dyrere ,og det virker som han tjener bra på det. Det jeg lurer på er visst man får sendt pakken som en gave, slipper man å betale noe for å få det inn i landet altså toll og dritt? Endret 9. juni 2013 av EngJr Lenke til kommentar
Teza Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja og nei. Da dette er et stort smutthull er tollere mer aggresive på disse pakkene nå enn før. Kalkuler med at avgifter må betales, og bli glad de gangene det slipper gjennom. Er det gaver slipper de gjennom, men ting som er på kanten vil bli beregnet avgifter på når de oppdages.. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja og nei. Da dette er et stort smutthull er tollere mer aggresive på disse pakkene nå enn før. Kalkuler med at avgifter må betales, og bli glad de gangene det slipper gjennom. Er det gaver slipper de gjennom, men ting som er på kanten vil bli beregnet avgifter på når de oppdages.. Dette er vel egentlig feil, gaver har en grense på 1000 kr og alle tollere skjønner at en iPhone koster mer enn det uansett hvor man kjøper fra. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Dette er vel egentlig feil, gaver har en grense på 1000 kr og alle tollere skjønner at en iPhone koster mer enn det uansett hvor man kjøper fra. Det er riktig som du skriver, men det jeg sikter til er når avsender oppgir f.eks telefonutstyr og en alt for lav verdi. Litt dårlig skrevet fra min side. 1 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Det er jo bare å spørre selgeren på ebay om han kan merke verdien på pakken til 30 USD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå