Jajakanskjedet Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hei! Sliter litt med internettet på den stasjonære pcen min... Alt har funket helt fint, helt til jeg slo på pcen i dag tidlig - no internet. Kabelen er plugget i, og jeg vet routeren fungerer som den skal. Nede til høyre på skjermen er det et rødt kryss over internettsymbolet. Dersom jeg feilsøker problemet, får jeg beskjed om at jeg ikke har installert driver til nettverkskortet, og jeg forstår det samme i det jeg leter på enhetsbehandling, der jeg ikke finner noe. Er vel veldig merkelig at driveren forsvant over natten? Jeg har lastet ned både chipset og drivere, også uinstallert de tidligere og installert nye som jeg pleier fra cden som jeg fikk med hovudkortet uten hell. Noen kreative sjeler som skjønner noe av dette? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Blinker det i maskinen der nettverkskabel er koblet i?(Gult/grønn/rødt) Finner du den i enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Blinker det i maskinen der nettverkskabel er koblet i?(Gult/grønn/rødt) Finner du den i enhetsbehandling? Det lyser konstant et lite grønt lys oppe, og blinker gult nede. Nei, jeg finner den ikke i enhetsbehandling... Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Har du installert rett driver? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Har du installert rett driver? Regner med det ja... Har i alle fall dette hovudkortet: Gigabyte GA-P55-USB3, Socket-1156 Hvilken nettverksdriver ville dere lastet ned? Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Prøv med å slå av ruteren og vent 1 min, slå deretter på ruteren igjen. Har du fast ip på ditt nettverkskort? Hvis du har dette så kan du ha fått ny ip adresse som er forskjellig fra den ip adressen du satte som fast. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Er usikker på om jeg har fast ip, dont think so. Det hjalp i alle fall ikke å slå av ruteren og vente i noen min... Eneste mulige løsningen jeg har på dette problemet er å formatere PCen, og installere de originale driverne på nytt. Men dette er noe jeg har veldig lite lyst til, siden jeg formaterte PCen for kanskje 2 måneder siden... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har du prøvd å installere siste driver for det Realtek nettverkskortet hovedkortet har? Du vil finne den driveren på support siden til Gigabyte som Realtek LAN driver. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Følg numrene på bilde. ved bilde 2 skal du høyre klikke og deretter velg egenskaper. Da vil du komme til bilde 3. Når du er ved bilde 4 velger du de øverste alternativene på begge valgene. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Følg numrene på bilde. ved bilde 2 skal du høyre klikke og deretter velg egenskaper. Da vil du komme til bilde 3. Når du er ved bilde 4 velger du de øverste alternativene på begge valgene. Jeg har ingenting å høyreklikke på... er bare en blank skjerm der. Har du prøvd å installere siste driver for det Realtek nettverkskortet hovedkortet har? Du vil finne den driveren på support siden til Gigabyte som Realtek LAN driver. Det er nettop det jeg har gjort... Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Følg numrene igjen. Er det slik å forstå at det ikke står noe hvor nr 3 er? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Følg numrene igjen. Er det slik å forstå at det ikke står noe hvor nr 3 er? Jupp, der er ingen "network adapters" :s Edit: Eller dvs, akkuratt nå står det noe der: USB wireless LAN card. Men det er fordi jeg har plugget inn en usb som gir pcen trådløst internett... Dersom jeg plugger ut den, har jeg verken internett eller noe "Nettverkskort"meny i enhetsbehandling. Endret 11. juni 2013 av HornYkorN Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Prøv om dette hjelper deg. http://forums.tweaktown.com/gigabyte/41056-ga-p55-usb3-onboard-lan-problem-not-detecting.html Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Tror jeg bare gir opp, og heller bare formaterer pcen... Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har du prøvd Realtek Ethernet Diagnostic Utility? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 11. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2013 Har du prøvd Realtek Ethernet Diagnostic Utility? Yup...gives me nothing. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg formaterte PCen og installerte de originale driverne på nytt, og vips: det virker Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 bra at det ordnet seg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå