TrulsHE Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har en pc som jeg ikke får lov til å innstallere sp1 på, og skal ha en ny harddisk til denne. Har da plukket ut 200-gb-disken som er på ukens tilbud på komplett... Vil jeg da ikke få brukt mer enn 137gb? Finnes det en måte å få til dette uten å legge inn sp1? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har en pc som jeg ikke får lov til å innstallere sp1 på, og skal ha en ny harddisk til denne.Har da plukket ut 200-gb-disken som er på ukens tilbud på komplett... Vil jeg da ikke få brukt mer enn 137gb? Finnes det en måte å få til dette uten å legge inn sp1? Hvorfor "får du ikke lov" til å legge inn SP1, egentlig? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 kan sende deg en register fil som enabler støtte for større disker i winXP Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Så kan du også sjekke i samme slengen om hovedkortet ditt støtter så store disker uten BIOS oppdatering :wink: Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Har en pc som jeg ikke får lov til å innstallere sp1 på, og skal ha en ny harddisk til denne.Har da plukket ut 200-gb-disken som er på ukens tilbud på komplett... Vil jeg da ikke få brukt mer enn 137gb? Finnes det en måte å få til dette uten å legge inn sp1? Hvorfor "får du ikke lov" til å legge inn SP1, egentlig? Vel... egentlig er det pcn til faren min, og for en stund siden la han inn sp3 på win2000, og etter det fikk han aldri startet maskina og noen viktige filer gikk til "et visst varmt sted". Har prøvd å si til han at oppdateringer bare forbedrer, men det er umulig å overtale han! Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Så kan du også sjekke i samme slengen om hovedkortet ditt støtter såstore disker uten BIOS oppdatering :wink: har nettopp oppdatert bios, så det går nok bra... Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 kan sende deg en register fil som enabler støtte for større disker i winXP ja, gjerne Hva er det egentlig denne gjør? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ja, gjerne Hva er det egentlig denne gjør? Enabler støtte for større disker Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Den enabler større LBA eller noe sånt i win registeret! Vist du klikker høyere på den, og velger edit så ser du hva den legger til. Lenke til kommentar
Granum Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg har hatt en 240 GB disk i WinXP uten SP1 eller andre oppgraderinger og det gikk helt fint så jeg skjønner ikke helt problemet. Brukte da NTFS. Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er vell bare tiligere versoner av WinXP som ikke støtter større disker. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er vell bare tiligere versoner av WinXP som ikke støtter større disker. Og litt eldre hovedkort. Fra KT133a chipsettene og tidligere får du neppe mer enn 120-160GB brukt av disken. -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå