Gå til innhold

Hjelp til generell utdanning.

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg flyttet til Kristiansand for snart et år siden.

Jeg har nå jobbet i 4 år i strekk, å merker at jeg savner å ha en jobb jeg har utdannet meg til.

Jeg er veldig klar for å begyne på skolen å utdanning.

Tidligere har jeg gått på media og kommunikasjon i 3 år, men siden jeg har stryket i noen fag så mangler jeg den generelle utdannelsen.

Jeg har sett litt på nettsteder, men synes det var vel mye å betale til sammen, med tanke på at jeg tar opp fler fag å ikke ett.

Jeg har også sett på kveldskurs, men der var ikke jeg førsteprioritet med tanke på at jeg ikke er over 25 år.

- Så hva kan jeg gjøre for å ta opp generell studiekompetanse ?

Jeg ønsker nå å studere innenfor barnepedagog, jeg liker å jobbe innenfor barn. Men helst ungdom. Det er fint å kunne hjelpe ungdom i å gi de selvtillit og hjelpe barn hvis de har det vanskelig hjemme.

Men problemet hvis jeg skal søke på universitetet, så har jeg mye fravær fra videregående.

- Har det mye å si ?

- Kan jeg da rette opp i det når jeg skal ta generell studiekompetanse på nytt?

Håper på noen kloke ord som kan få meg på skolebenken i år :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du melder deg opp på Privatistweb. Du trenger ikke betale for undervisning i faget hvis du ikke vil - du kan gå rett til eksamen. Da tas det forbehold om at du klarer å lese gjennom hele pensumet på egenhånd. Ta en titt på UngInfo sin side.

Universitetet ser kun på karakterene. Fraværet teller som regel kun for arbeidsgiver når du går rett ut i arbeid etter VGS. Når du bygger på med en høyere utdanning vil ikke arbeidsgiver bry seg om hva du gjorde for 5-10 år siden. Folk forandrer seg og blir mer modne.

Endret av yeidof
Lenke til kommentar

Du melder deg opp på Privatistweb. Du trenger ikke betale for undervisning i faget hvis du ikke vil - du kan gå rett til eksamen. Da tas det forbehold om at du klarer å lese gjennom hele pensumet på egenhånd. Ta en titt på UngInfo sin side.

Universitetet ser kun på karakterene. Fraværet teller som regel kun for arbeidsgiver når du går rett ut i arbeid etter VGS. Når du bygger på med en høyere utdanning vil ikke arbeidsgiver bry seg om hva du gjorde for 5-10 år siden. Folk forandrer seg og blir mer modne.

Takk for svar :-)

Den muligheten jeg har nå vil være å ta opp fag som privatist. Men jeg er redd for at jeg ikke klarer å ha den disiplinen å lese på dagen hjemme. I hverfall når det kommer til komplisert matte. Jeg har litt konsentrasjonsvansker, det er nok derfor jeg har havnet her i utgangspunktet :-/

Endret av Brownii
Lenke til kommentar

Takk for svar :-)

Den muligheten jeg har nå vil være å ta opp fag som privatist. Men jeg er redd for at jeg ikke klarer å ha den disiplinen å lese på dagen hjemme. I hverfall når det kommer til komplisert matte. Jeg har litt konsentrasjonsvansker, det er nok derfor jeg har havnet her i utgangspunktet :-/

Det forstår jeg! Undervisning er greit å ha generelt. Da innser man også i større grad hvilke temaer det blir lagt vekt på. Men som du nevner selv blir det ikke billig med undervisning. Derfor kan du vel eventuelt betale for undervisning i matte, og ta resten uten? Et alternativ er hospitering - som det står på unginfo sin side. Men man skiller seg gjerne ut der man sitter som eneste "voksen" sammen med alle 16-18-åringene i felles alder. Derfor kan gjerne privatistskoler være greie, men da vil det koste litt.

Lenke til kommentar

Det forstår jeg! Undervisning er greit å ha generelt. Da innser man også i større grad hvilke temaer det blir lagt vekt på. Men som du nevner selv blir det ikke billig med undervisning. Derfor kan du vel eventuelt betale for undervisning i matte, og ta resten uten? Et alternativ er hospitering - som det står på unginfo sin side. Men man skiller seg gjerne ut der man sitter som eneste "voksen" sammen med alle 16-18-åringene i felles alder. Derfor kan gjerne privatistskoler være greie, men da vil det koste litt.

Ja, det er i hverfall den beste løsningen jeg har til nå :-)

Men jeg var litt innom Sonans og folkeunderversitetet. Det er det også snakk om lånekasse ? Er det slik at jeg kan få støtte av lånekasse ?

Jeg bryr meg faktisk ikke om hvor mye det koster nå, så lenge det ikke trengs å betales med en gang, for det har jeg ikke pengene til :-/

Men hvis det er slik at det blir om til et lån, så er det et greit tilbud ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...