Stull Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Jeg har et merkelig problem med routern som gjør at jeg får internett tilgang i noen programmer men ikke alle. Feks akkurat nå kan jeg åpne nettsider, men får ikke internett tilgang i feks diverse spill. Andre ganger får jeg hverken åpnet nettleser eller feks spill, men kan sitte på Skype/mumble helt uten problemer. Det hender også at det forandrer seg etterhvert. Feks istad, så satt jeg på mumble og nettleser, men fikk ikke internett tilgang på et spill. Når jeg da prøvde å gå i nettleser igjen fikk jeg beskjed av firefox om at jeg ikke hadde nett, men satt fremdeles å pratet på mumble, så en form for internett tilgang måtte jeg jo ha! Problemet kommer med routern, for når je kobler tp rett i modemet uten å gå gjennom routern fungerer nettet helt uten problemer. Problemet er at det er andre personer i huset som trenger trådløst nett, så da må routern være koblet i.... Når jeg forsøker å feilsøke får jeg bare beskjed om at det ikke er noe problem.... Har prøvd alle mulige forskjellige kombinasjoner av å restarte pc, modem og router, både med kabel og med trådløst.... Noen som har noen anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
cake Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 For meg kan det høres ut som det er en brannmur i routeren som styrer her. Logg deg inn på den og sjekk (hvis den har brannmur,og om den er aktivert) Sjekk om den har laget noen spesielle regler, og eventuelt prøv å skru brannmur av. For år siden var det av og til problemer med kompabilitet, med tkip og aes kryptering, som gjorde at f.eks spill kunne oppføre seg annerledes mot nettlinjen en andre ting. Trodde ikke det var et problem lenger. Lenke til kommentar
Stull Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Ja, jeg skar prøve å sjekke. Det merkligste med hele greia er at det var ingen problemer fram til for en uke siden. Har brukt routern i nesten et år uten problemer før da. Har forresten sjekket litt og det virker som det er ting som må logges inn på som er problemet. Kan åpne nettsider nesten uansett, samme med skype/mumble, men programmer som steam, orgigin, LoL, WoW osv klarer ikke å koble til nettet..... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Nesten godt gjort å spørre om hjelp, uten å nevne hvilken router det gjelder. Har du noe routermodem før routeren? Prøv å slå routeren av og på og se om det tar litt tid før problemene oppstår igjen. Har du noe bittorrent gående? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå