Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er relativt ny her på forumet, så jeg har ikke helt oversikt over "hva og hvem som skal hvor". Jeg har bemerket at det finnes to (tre?) bildekritikk-underfora? Hva er grunnen til det? Hvor skal man egentlig legge opp bildene man vil ha konstruktiv kritikk på?

Hva er forskjellen på følgende underfora?

Fotografering --> bildekritikk

Akam.no Bildekritikk

Akam.no Bildekritikk - Tilbakemelding

Jeg er ute etter å utvikle meg som fotograf, ikke nødvendigvis få skulderklapp og "likes". Jeg er ute etter "ordentlig" konstruktiv kritikk. Hvilket av ovenstående fora er egnet til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er relativt ny her på forumet, så jeg har ikke helt oversikt over "hva og hvem som skal hvor". Jeg har bemerket at det finnes to (tre?) bildekritikk-underfora? Hva er grunnen til det? Hvor skal man egentlig legge opp bildene man vil ha konstruktiv kritikk på?

Hva er forskjellen på følgende underfora?

Fotografering --> bildekritikk

Akam.no Bildekritikk

Akam.no Bildekritikk - Tilbakemelding

Jeg er ute etter å utvikle meg som fotograf, ikke nødvendigvis få skulderklapp og "likes". Jeg er ute etter "ordentlig" konstruktiv kritikk. Hvilket av ovenstående fora er egnet til det?

Gå hit:

http://www.akam.no/bildekritikk/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@KreativKrabat

Bare en liten advarsel til deg! :)

Legger du ut dine verker på bildekritikken, så får du kritikk på det du har gjort! :) Dvs dette er ikke det samme som å legge bildene på FB, og få likes av familie og venner, og samtidig få høre hvor fantastisk du er som fotograf.

Her får du den råe, analytiske vurderingen av ditt bilde. Mist ikke motet, ingen vil deg vondt, alle vil bidra til at du utvikler din kreativitet og kvalitet som fotograf. :)

Grunnen til at jeg nevner dette er at det er flere som gang på gang på gang som legger ut bilder i bildekritikken og blir sure for den kritikken de får (da de aller helst bare vil ha skryt og et klapp på skuldra), de sletter også bildene sine gang på gang på gang.. Noe som er irriterende for de som legger ned tid i å gi tilbakemeldinger på bilder..

Du herved advart!! :)

Lenke til kommentar

@iStereo

Takker for advarselen, det er god info for en fersking på forumet! :)

Det passer meg for øvrig utmerket at man får (konstruktiv) kritikk, det er helt essensielt for å utvikle seg som fotograf. "Leave your ego at the door" har jeg lært - for øvrig i en helt annen sammenheng - men det gjelder nok også her.

Lenke til kommentar

Bare husk at kritikk du får (positiv/negativ) er som regel subjektivt preget. Det finnes heldigvis ingen mal for hvordan et bilde/inntrykk skal være, der rår full frihet. Men ønsker du konkret kritikk/meninger omkring deler av et bilde kan det være lurt å spesifisere dette.

Tor

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...