Gå til innhold

QHD skjerm til (ikke hardcore) gaming?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge siklet etter Samsung SyncMaster S27A850D siden jeg har lest mange glitrende anmeldelser, den har QHD oppløsning og PLS panel. Det eneste som har holdt meg tilbake er prisen på rundt 5000kr.

Nå fant jeg akkurat en skjerm som ser ut til å teknisk sett matche SyncMasteren på alle punkter; Philips 272C4QPJKAB. Den koster også mye mindre med et prisnivå på rundt 3800kr. Den har også PLS panel (ihvertfall ifølge Komplett.no). Jeg finner ingen omtaler av den sistnevnte skjermen, så jeg regner med det er ganske ny på markedet.

Den eneste tekniske ulempen jeg ser med den sistnevnte skjermen er den oppgitte responstiden på 12ms, da SyncMasteren har 5ms. Jeg vet ikke hvor mye en legger merke til slikt, jeg er vant til 7ms (Eizo Foris FS2331)

Så nå sitter jeg litt på gjerdet og vet ikke hva jeg skal kjøpe. Kan dere proffene kommentere på gaming på QHD skjermer og forskjellene mellom disse to skjermene? Tror dere SyncMasteren er verdt ~1200kr ekstra? Finner dere noen omtaler for Philips skjermen? Kan dere anbefale en annen QHD skjerm som kanskje er bedre?

På forhånd tusen hjertelig takk!

Endret av Codemonkey1991
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert det samme, men jeg tror IPS er bedre enn PLS (basert på hva jeg leste på nett). Man får QHD IPS skjermer til ca samme pris som den PLS skjermen (4-5000 kr på Dustin Home). Noen kommer med 99% Adobe RGB, som jeg forstår er veldig bra.

Håper noen flere har mer å bidra med her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...