DisplayName123 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hva Høyre vil gjøre konkret aner jeg ikke, men de skriver om sin asylpolitikk her (under overskriften "Strammere og rettferdig asylpolitikk"): http://www.hoyre.no/www/politikk/hva_mener_hoyre_om/innvandring_og_integrering/asylpolitikk/ Mens Venstre i motsetning blant annet vil "øke antallet kvoteflyktninger fra FN" og ha "lavere terskel for å få kjønnsbasert asyl". Jeg ville bare påpeke at det faktisk var en forskjell. Hva slags betydning det har for deg personlig vet jeg ikke, antakeligvis ingen. Jeg er egentlig mye mer opptatt av god integreringspolitikk, og mindre opptatt av hvor mange som kommer hit. Forstår overhode ikke innvandringsfrykten mange har (uten at jeg sier det gjelder deg). 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Om Høyre formulerer seg på en litt annen måte så gjør jo ikke det noe fra eller til. Begge partiene er ganske så enige. Dessuten står det intet om hvor stor økning (...) Så da ender det med følgende: våre forestillinger styrer... ikke fakta. Frp supportere vil kanskje forestille seg eksterem økning mens andre forestiller seg en ørliten og ubetydelig økning... osv. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Vi er forøvrig enige da bare greit å få en oppklaring i saker og ting Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Kan arbeiderpartisten priim redegjøre for sine ubegrunnede påstander forresten? Eller var målet å komme med noe tull uten å redegjøre for det, for slik å styrke APs sak? hva kan bli sagt om ap i denne sammenhengen? Hva slags saker har ap som venstre mangler? Ingen ? Bare overflødige kanskje? Flere dumme lover og reguleringer? Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja, vi er nok relativt enige. Nyansene i innvandringspolitikken til partiene er i grunn ikke så nøye for meg. Hvorvidt det blir en "massiv økning" tror jeg ikke partiene har mulighet til å styre uansett, der er det mange andre faktorer inne i bildet enn bare politikken. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Alekpowah jeg tror ikke du har stemt Venstre før:) hva høres forresten jævelig naivt ut? Innvandringspolitikken venstre legger frem gir inntrykk av at det blir enklere å utnytte den. Som finansavisen og SSB har vist, er dette allerede for lett. Lenke til kommentar
DisplayName123 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hva legger du i at innvandringspolitikken blir "utnyttet"? 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Venstre anerkjenner ikke at vi i dag har et innvandringsproblem? Til trådens tema. Det jeg tror er viktige punker ved valget. - Begrense innvandring - Mer penger, enten i form av lavere skatter, eller større spade i statskassen. - Bruk av oljefondet - Bompenger - Bilpolitikk Mine viktige punker til valget - Mer privatisering - Avvikling av byråkrati - Økt frihet (din kropp ditt valg) - Minde skatt og avgift. (Balanseres med en sakte avvikling av velferdsstaten) Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Hvilke saker tror du blir viktig og mest diskuterte før og under valgkampen? Om bestikkelsene for å stemme på parti X vil komme som "tjenester", eller som skattelette. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Innvandringspolitikken venstre legger frem gir inntrykk av at det blir enklere å utnytte den. Nei. Venstres politikk går ut på det stikk motsatte, da de vil prioritere ting som gjør det vanskelig å utnytte systemet. Selvsagt må de det! De vil ha en bærekraftig innvandringspolitikk som de har råd til. Det koster jo, og Venstre må da ha en politikk som er bærekraftig (i forhold til/i overensstemmelse med deres økonomi(...)) Og som sagt: Kriminelle innvandrere, var Trine Skei Grande, ganske klar på at skulle bli sendt hjem mye kjappere. Venstre jobber derfor sammen med Høyre og FrP på dette feltet.. Altså det med at sakene behandles raskere, slik at kriminelle folk sendes hjem, raskere, og at ting blir mer effektivt enn i dag. Dette er Venstres politikk. Naivitet... Nei. Det har intet med naivitet å gjøre. Fordi vi ikke har noen tro på at det skal være om å gjøre å ha den strengeste innvandringspolitikken, men at vi skal ha en politikk som tar menneskelige hensyn. De som forsøker å lure systemet, eller som blir oppdaget i dette, skal sendes hjem dit peppern gror, om det gror pepper der da... Som finansavisen og SSB har vist, er dette allerede for lett. Vist hva da? Allerede for lett?? Hæ? Hva? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Venstre anerkjenner ikke at vi i dag har et innvandringsproblem? Jo.... Det er et problem at man har en så streng politikk at det går ut over små barn, og at mange av disse risikerer å bli drept i hjemlandet... Uansett: DLF, som du stemmer, er for FRI innvandring. I forhold har Venstre en veldig streng innvandringspolitikk. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jo.... Det er et problem at man har en så streng politikk at det går ut over små barn, og at mange av disse risikerer å bli drept i hjemlandet... Uansett: DLF, som du stemmer, er for FRI innvandring. I forhold har Venstre en veldig streng innvandringspolitikk. Tror ikke det stemmer helt, om jeg ikke tar feil vil ikke DLF tillate adgang til "riket" for Islamister. (Hva nå det er). Jeg derimot er for fri innvandring, også for "islamister" Endret 9. juni 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Tror ikke det stemmer helt, om jeg ikke tar feil vil ikke DLF tillate adgang til "riket" for Islamister. (Hva nå det er). Jeg derimot er for fri innvandring, også for "islamister" Jau! =) Men du skyter deg i alle fall ikke i foten, slik en viss annen her inne gjør. De anarkistene som ønsker en streng innvandringspolitikk, kan umulig være gode i hodet, =P Egentlig ikke liberalister som mener det heller.... Men nå er jo ikke FrP noe liberalistisk parti. Bare DLF som er det. Mens Venstre er et sosialliberalistisk...... Endret 9. juni 2013 av turbonello Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Problemstillingen i denne tråden representerer et lavmål av Navlebeskuende egosentrisitet. Likevel er den desverre relevant for gjennomsnitts OlaDunk "ser ikke lenger enn egen lommebok".. Et stortingsvalg gjelder rettning og ikke om sosialismen ikke greier å bygge jernbane eller adminstrere helsetjenesten. Heller ikke om FRP vil stramme inn på invandring. Det viktigste for meg er rettning mot et samfund som har råd til å drifte seg selv når oljen tar slutt. Ikke fordi det vil berøre meg, men kanskje mine barn. Den røde siden har bevist en totalt manglende evne til dette. Jeg tror kun den blå har evne til å gjøre det. Jeg har ingenting i mot at ledere som skaper lønnsomme arbeidsplasse og eksport inntekter skal ha fete lønninger. Jeg er i mot at dyktige mennesker i stat og kommune skal overstyres politisk, slik at ved å tilfredstille de mål de vurderes etter, skapes kaos og inneffektivitet. Jeg er for en sterkere polarisering i norsk politikk og et politisk uavhengig media. Jeg kommer seff til å følge debatten. Det er underholdning, men om debatten forandrer min mening - spiser jeg min egen motorsykkelhjelm. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Problemstillingen rundt landet sin drift når oljen tar slutt er viktig, men den er såpass upopulær at jeg tror dessverre ikke at noen begynner å røre i den gryta der nå. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Problemstillingen rundt landet sin drift når oljen tar slutt er viktig, men den er såpass upopulær at jeg tror dessverre ikke at noen begynner å røre i den gryta der nå. Hva slags planer har Arbeiderpartiet? Eller har de ikke sett lengere enn sin egen lange nese? (som er veldig lang på grunn av alle de brutte valgløftene deres?) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Hva slags planer har Arbeiderpartiet? Eller har de ikke sett lengere enn sin egen lange nese? (som er veldig lang på grunn av alle de brutte valgløftene deres?) Stemmer ikke Arbeiderpartiet og jeg har heller ikke innsikt i myr av hva dem mener om det, mye av det dem baserer seg på er dessverre oljerelatert, noe av det er også mislykket som Mongstad, ellers så bygger vi litt spisskompetanse innenfor forskjellige subsea aktuelle fremtids retta offshore-installasjoner som kan hjelpe oss dersom hydrogen blir fremtiden. Ellers så baserer vi oss på sikt litt for mye på oljen, men det er et betent tema. Lenke til kommentar
kwah Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) statsministeren, det blir jens stoltenberg som vinner i år også Endret 23. juni 2013 av kwah Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 At vi får Stoltenberg som statsminister er ikke spikret, men er en stor mulighet for det. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Jeg tror ikke det er enkelt saker som blir avgjørende. Tror rett og slett folk er lei (og har sett konsekvensen) av den rød-grønne politikken. Folk har rett og slett fått øynene opp og ser at en mer liberal politikk er veien å gå, at ikke statens (inkompetanse) alltid lønner seg når det kommer til oppgavene som skal løses. Man er lei av tomme ord og handlinger som virker mot sin hensikt. Endret 25. juni 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå