Lisa Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg har fotografert med speilrefleks i mange år og skal nå gå over til digitalt. Tenker først å kjøpe et lite kamera med god kvalitet, for så senere å skaffe et digital speilrefleks. I forbindelse med valg av nytt kamera, har jeg nå hatt stor nytte av søkefunksjonen i forumet. Og jeg har lest og lest. Forumet og akams sider er en kjemperessurs når man skal sette seg inn i denne nye verdenen! Jeg har vurdert ixus 400 (fremdeles en kandidat) og mju 400 (forkastet grunnet noe dårligere bildekvalitet), men innleggene har gjort meg oppmerksom på Cybershot DCS-P10. P10 virker jo som et knallkjøp - flere MP enn IXUS 400, bare litt dyrere, raskere, bedre batterikapasitet og på mange måter helt ok. Men, som den glade amatør jeg er, stoler jeg mye på testene i akam, og blir faktisk litt mistenksom til kameraet når akam ikke har funnet det nødvendig å teste det. Skjønt av hva jeg ser av testene, kan jeg ikke forstå annet enn at P10 må være bedre enn IXUS 400. (Jeg har lest testene på stevies og på imaging-resources. Men de sier intet om kvaliteten kameraene imellom.) Er det noen der ute som har erfaringer med p10-kameraet - særlig skulle jeg likt å vite noe om billedkvaliteten opp mot ixus 400. Jeg tror jeg vil ha stor glede av å forstørre opp biter av bilder - og da er jo antall MP viktig, selv om linsekvalitet også teller. Kan noen hjelpe meg med å få kartet og terrenget til å passe? Takk! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er nok ikke fordi akamera ikke ser det nødvendig å teste dette kamraet at de ikke har gjort det, mlwirak har utalt tidligere her i forumet at dette er et kamera han har lyst til å teste, men veit ikke når. Jeg har desverre ikke noen direkte erfaring med Sony P10 bortsett fra de testene jeg har lest, og der får det jo skryt. Jeg har også hvert i samme situasjon som deg, og da havnet knappen på P10, det skal sies at hele kamera innkjøpet mitt er satt litt på is, så har ikke handlet enda. Grunner til at jeg ville valgt P10 er hovedsaklig den ekstra MP'en du får for 100 kr ekstra, pluss at kamraet er mye kjappere enn IXUS 400. Jeg har også god erfaring med eldre Cybershot kameraer. Lenke til kommentar
Meg sjøl Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hvis dere vil ha skikkelige tester av skikkelige digitale kameraer og videkameraer så MÅ dere sjekke ut et blad som heter Digatal Photo... Det var der jeg leste om både ixus og dsc-p10, til slutt kjøpte jeg sistnevnte som er knallbra... Det har gansk bra batterilevetid, er skikkelig rskt o.s.v... Det eneste som er litt dumt er at du MÅ ha nytt minne kort, kortet på 32mb som følger med er ganske lite hvis du vil ta bilder i 5 mp.(du får bare plass til 12 i 5mp.) Men alt tatt i betraktning så er dette et super bra kamera, både til bilder og til video... KJØP DET!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå