jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Juni natt på Svenner Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Du har klart å fange inn stemningen til en juni natt. Et velkomponert og vakkert bilde. Mvh Melvin Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Du har klart å fange inn stemningen til en juni natt. Et velkomponert og vakkert bilde.Mvh Melvin Takker så mye for en hyggelig kommentar. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 virkelig ett stemningsfult bilde i ett vakkert landsskap. Du har mange flotte landsskapsbilder Jarle. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 virkelig ett stemningsfult bilde i ett vakkert landsskap. Du har mange flotte landsskapsbilder Jarle. Hyggelig å høre dette, takker så mye. Lenke til kommentar
mrDorMito Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Nydelig bilde fra sør-havna, med en genuin sommer atmosfære! Svenner er et fantastisk idyllisk sted, her har jeg tilbragt mye tid hver eneste sommer siden jeg var liten. Og på en klar dag, så ser man helt til Færder. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Nydelig bilde fra sør-havna, med en genuin sommer atmosfære!Svenner er et fantastisk idyllisk sted, her har jeg tilbragt mye tid hver eneste sommer siden jeg var liten. Og på en klar dag, så ser man helt til Færder. Ja på Svenner er det fantastisk. Takker for kommentaren. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Vakkert og stemningsfullt. Nydelig med det varme lyset som treffer mastene på båten Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Vakkert og stemningsfullt. Nydelig med det varme lyset som treffer mastene på båten Takker for det , ja her skulle du vært med. Får du muligheten til å komme ut hit må du slå til. Lenke til kommentar
KreativKrabat Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Deilig sommerstemning. Det minner meg om min barndoms sommerferier i Kristiansandsområdet. Det fungerer godt med den blålige tonen i bildet (fungerer som kontrast til det røde i bildet) - er det kun hvitbalansen du har justert på, eller har du endret fargene på andre måter også? Komposisjonen er behagelig; ca. 1/3 til vannet, 1/3 til skyene, og 1/3 til litt "luft" i midten. Fyret er et naturlig blikkfang, det er ikke plassert "typisk" i det gylne snitt, men jeg synes faktisk det fungerer fint slik som det er. Kan ikke si hvorfor, men det gjør det. Skulle jeg foreslå en endring, ville det vært å stille seg en anelse lenger mot venstre, slik at fyret havnet mellom de to hvite mastene, og ikke slik at den ene masten "skjærer" fyret. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 9. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2013 Deilig sommerstemning. Det minner meg om min barndoms sommerferier i Kristiansandsområdet. :)Det fungerer godt med den blålige tonen i bildet (fungerer som kontrast til det røde i bildet) - er det kun hvitbalansen du har justert på, eller har du endret fargene på andre måter også?Komposisjonen er behagelig; ca. 1/3 til vannet, 1/3 til skyene, og 1/3 til litt "luft" i midten. Fyret er et naturlig blikkfang, det er ikke plassert "typisk" i det gylne snitt, men jeg synes faktisk det fungerer fint slik som det er. Kan ikke si hvorfor, men det gjør det. :)Skulle jeg foreslå en endring, ville det vært å stille seg en anelse lenger mot venstre, slik at fyret havnet mellom de to hvite mastene, og ikke slik at den ene masten "skjærer" fyret. Takker for en konstruktiv og god kommentar. Får å lysne fjellet litt lagde jeg 5 bilder av det ene med forskjellige EV og lagde ett HDR bilde av dette. Ble nokk litt mere blå skjær av dette, men la vekt på at det ikke skulle være lett å se på bildet at det var HDR. Satt lenge å lurte på om jeg ville få mange kommentarer at det er for tungt i h side. Men som du selv sier det fungerer, noe jeg selv også fant ut. En anelse til venstre var det 5 meter dypt så det gikk ikke. Siden jeg brukte samme bildet og forandret EV i programmet er vel dette et faket HDR bilde. Lenke til kommentar
KreativKrabat Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Interessant! Kameraer (og mye annen elektronikk) fungerer dårlig på 5 meters dyp, så den er forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg