Gå til innhold

Kommentar: ? Kan ikke vike fordi politikerne ikke forstår hva en IP-adresse er

Anbefalte innlegg

Romavlytting av mistenkte terrorister kan ikke akkurat sidestilles med lagring av absolutt all data på nett...

Hvis du skal sammenligne det med "den virkelige verden" så ville et bedre eksempel være at staten lagret all informasjon om hvem du sender til og mottar brevpost fra. Og siden vil de lese og lagre innholdet i hvert brev.

Danmark og England vurderer å utvide DLD til å lagre innhold i kommunikasjon også, ikke bare metadata. Klarte ikke finne igjen artikkelen, men det er en naturlig videreføring og flere land kommer nok til å følge med. Når man først har svelget en kamel er den neste lettere å svelge.

Jeg er enig, men synes det illustrerer en viss mangel på integritet i oppfølgingen av partiprogrammet. Litt som når Høyre gikk inn for DLD og dermed ordrett brøt med kjerneprogrammet sitt. Det blir litt vanskelig å stole på det som blir sagt etter slike saker.

Siterer meg selv fra her om dagen i et annet medie:

kke se hver lille bit av frihet som forsvinner som et nødvendig onde, men som et steg på veien. Og ikke la noen lure deg, det finnes ikke noe sånt som 100% sikkerhet. Hvertfall ikke i et samfunn jeg vil leve i.

il_570xN.301067146.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, værså snill. Vet du hvem Guy Fawkes egentlig var? Og å springe rundt med den masken i dag eller være en scriptkiddie som gjemmer seg bak "Anonymous" minsker bare menneskers sympati for disse sakene. Når de leser om hackere i nyhetene som sier "trollolol vi er 13 år og heter Anon" ses ikke det på som en heroisk kamp med underdogs vs. staten, det sees på som meningsløst hærverk og folk tenker kanskje at DLD og slikt er greit for å stoppe det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, værså snill. Vet du hvem Guy Fawkes egentlig var? Og å springe rundt med den masken i dag eller være en scriptkiddie som gjemmer seg bak "Anonymous" minsker bare menneskers sympati for disse sakene. Når de leser om hackere i nyhetene som sier "trollolol vi er 13 år og heter Anon" ses ikke det på som en heroisk kamp med underdogs vs. staten, det sees på som meningsløst hærverk og folk tenker kanskje at DLD og slikt er greit for å stoppe det.

Ehhrm, greit nok. Tenkte på V for vendetta filmen jeg da. Opprør mot en politistat (slik verden virker som den er på vei til å bli), slenge på seg masken og sprenge noe så vanlige folk får opp øynene :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Venstre står ikke alene. Piratpartiet er også et parti for individets rett til privatliv.

Men ikke noe annet enn det. Jeg klaget for flere måneder siden over mangel på partiprogram, og nå nærmer høsten seg. Fortsatt finner man ikke noe som helst annet enn det lille kjerneprogrammet på nettsidene deres.

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen. Kan trekke ut blant annet dette -snip-

Den handler om å overvåke terrorister og ikke alle privatpersoner. Dessuten over 10 år siden, da det teknologiske landskapet var helt annerledes. Jeg bryr meg mer om hva partiene måtte mene i dag.

Lenke til kommentar

Ehhrm, greit nok. Tenkte på V for vendetta filmen jeg da. Opprør mot en politistat (slik verden virker som den er på vei til å bli), slenge på seg masken og sprenge noe så vanlige folk får opp øynene :p

Ja, i filmen fremstår det mer heltemodig og edelt enn det var i virkeligheten, for å si det slik. Jeg skjønner du nok ikke mener det helt seriøst, men problemet er at skulle det vært det, så er det nettopp redsel for slike terroraksjoner som gjør at mennesker mener denne overvåkningen er ok. Så en slik aksjon ville bare skadet "vår sak".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, i filmen fremstår det mer heltemodig og edelt enn det var i virkeligheten, for å si det slik. Jeg skjønner du nok ikke mener det helt seriøst, men problemet er at skulle det vært det, så er det nettopp redsel for slike terroraksjoner som gjør at mennesker mener denne overvåkningen er ok. Så en slik aksjon ville bare skadet "vår sak".

Du har rett i at jeg ikke var helt seriøs her :) Problemet med "vår sak" er at vi ALDRI kommer til å bli hørt før det er for sent. Det er ikke før vi får en liknende politistat som i filmen at folk vil reagere, derfor jeg skrev det jeg skrev i første kommentaren. Men jeg tenkte jo ikke på at 99% av folk der ute ikke tenker på filmen når de ser kommentaren :p

Uansett så får vi ikke gjort en skit med denne overvåkningen, det eneste vi kan gjøre er å krysse fingrene og lukte på noen blomster ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Men ikke noe annet enn det. Jeg klaget for flere måneder siden over mangel på partiprogram, og nå nærmer høsten seg. Fortsatt finner man ikke noe som helst annet enn det lille kjerneprogrammet på nettsidene deres.

Den handler om å overvåke terrorister og ikke alle privatpersoner. Dessuten over 10 år siden, da det teknologiske landskapet var helt annerledes. Jeg bryr meg mer om hva partiene måtte mene i dag.

I skrivende stund har Piratpartiet landsmøte for å få på plass breddeprogrammet. Om du fremdeles mener programmet er tynt så oppfordrer jeg deg, og andre, til å bli medlem i partiet. Slik kan alle bidra til å forme et parti som er beredt på den teknologiske fremtiden. Det uansett hvilket punkt innen breddeprogrammet vi snakker om. Ikke bare sitt å klag men bidra så mye og godt du kan. Det er eneste måten å få gjort de endringene som må til for å få politikken inn på rett spor.

Ellers er det å merke seg at Piratpartiet ikke er et revolusjonært parti som skal kaste alle dagens systemer og modeller over bord. Det er mer snakk om å tilpasse og effektvisere dem. Samtidig som politiske prosesser skal bli mer inkluderende, involverende og fremme individets frihet og ansvar.

Lenke til kommentar

Det var nevnt at msn burde stemme blankt .

Nå tro jeg ikke det er noe poeng .

Hvis du er så usikker så kan du likegod la være å stemme og overlate valget til andre

hvis all har lattvære å stemme / stemmt blankt så kunne det ha vær intesant .

problemt er at det kommer ikke til å skje

Å stemme på et lit parti hjelper helelr ikke så mye hvis man vil ha endret holdning.

Man må stemme på et parti man vet kommer til å ha inflytelse

hvis det er endringer man er ute etter så er det de 4 største borgelige partiene som gjelder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det var nevnt at msn burde stemme blankt .

Nå tro jeg ikke det er noe poeng .

Hvis du er så usikker så kan du likegod la være å stemme og overlate valget til andre

hvis all har lattvære å stemme / stemmt blankt så kunne det ha vær intesant .

problemt er at det kommer ikke til å skje

Å stemme på et lit parti hjelper helelr ikke så mye hvis man vil ha endret holdning.

Man må stemme på et parti man vet kommer til å ha inflytelse

hvis det er endringer man er ute etter så er det de 4 største borgelige partiene som gjelder.

Å stemme blankt er eksepsjonelt mye bedre enn å la være å stemme. Ved å stemme blankt synliggjør en at en deltar og følger med, og således har konkludert med at ingen av alternativene fortjener en stemme.

En må ikke stemme på noen som helst parti. Men det dummeste en gjør er å stemme på partier som bryter med ens egen samvittighet. Uansett størrelse på partiet. Heller en samvittighetsfull stemme til et mikroparti enn en stemme som bryter med egen samvittighet.

Lenke til kommentar

Å la være å stemme gir man signaler om at politikken ikke er interessant.

jeg ser ikke den store forskjellen mellom det å gi signaler om at man følger med . men vet ikke hvilket parti som passer

Man skal ikke stemme på et parti som bryter med ens samvittighet

Problemet ved å stemme på et mikroparti er at innflytelsen du gir det parti ikke er verd noe ved et stortingsvalg

Disse partiene må da støtte noen av de større partiene hvis det skal ha noen hensikt

regelen er : flertallet bestemmer

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne likt å høre hva venstre har å si til det som kommer frem i denne artikkelen.

Hei!

Jeg skal prøve å gi deg et svar. Jeg har jobbet mye med opphavsrett, teknologi, DLD osv. i Venstre og er folkevalgt for partiet. Jeg har også hatt min andel hete diskusjoner med Dørum om akkurat dette :)

Uten at jeg skal legge ord i munnen på han, så tror jeg han mener det var det beste som kunne skje akkurat da. Alternativet ville være å nekte å gjøre noe og gå ut av regjering. Høyre alene kunne da enkelt funnet sammen med Arbeiderpartiet og innført lovgivning som var mer vidtrekkende og totalt sett verre for personvernet. Så ved å finne en enighet internt i regjeringen kunne han sørge for at ting riktignok ikke ble optimalt, men at man sørget for at ting ikke ble *enda* verre.

Jeg er nok ikke enig i at det rettferdiggjør det som ble gjort, og jeg tror ting kunne vært gjort annerledes. Men det var noe med etterpåklokskap. Det er definitivt slik at man mister all innflytelse i politikken om man konsekvent nekter å kompromisse.

Håper det hjelper litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Venstre blir et klarere og klarere valg for meg i årets stortingvalg. Folk flest vil stemme AP, H og FRP....

Det tenke jeg også helt til jeg skjønte at venstre er et av de mest liberale partiene når det gjelder innvandring... Nå er jeg ikke sikker lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å anta at politikerne ikke vet hva en IP-adresse er, er å avsspore debatten før den kunne starte. Politkere er verken uvitende eller dumme, de er sylskarpe psykopater som hungrer etter makt. De fleste politikere har et behov for makt, og som andre psykopater, er de villige til å gå over lik for å mette dette behovet.Sun Tzu (Art of War) skriver mye om bedrag og advarer sterkt mot å undervurdere motstanderen og deres kompetanse. Å undervidere motstanderens evner gjør deg svært utsatt for deres manipulasjon og bedrag.Etter at politikerpsykopatene har bablet om ansvarlighet og åpenhet til folket, blir de valgt inn. Der slutter deres ansvarlighet ovenfor folket som valgte de inn. Nå som plassen er sikret, øyner psykopaten mer makt og psykopatavskummets ansvarlighet tilhører nå mektigere internasjonale instutisjoner som EU, FN, The Trilateral Commission og andre maktsirkler.Denne overvåkningen som nå avdekkes, er ikke et amerikansk problem. Dette er internasjonalt. Noen nordmenn har kanskje hørt om DLD, Glem medias Arbeiderpartiet/Sosialistisk Venstreparti vs. Høyre/Fremskrittspartiet sirkus. Se på medias evne til å ikke stille våre kjære ledere kritiske spørsmål. Journalistene/massemedia er politikernens beste venner.STEM BLANKT ved neste valg. Vis at du vet hva som foregår og at du ikke vil være en del av det.

Det dummeste man kan gjøre i et demokrati som vi lever i, er å ikke prøve å påvirke utviklingen i samfunnet ved å stemme, dersom man er misfornøyd. Det vil ikke skje noen forandring i politikken dersom man velger å være "sofavelger". Ordet "idiot" kommer fra antikkens Hellas, som btw er demokratiets vugge, og betyr "den som ikke stemmer"...

Du virker som en greit opplyst person som kan en del, men dersom du er misfornøyd så er ikke løsningen å melde seg helt ut, og dersom du ikke er enig med politikken til noen av partiene så foreslår jeg at du starter ditt eget parti, for da har du nemlig sjansen til å styre skuta som du vil;)

Men jeg legger merke til at det ser ut som at det finnes en del politikerforakt blant folk her på forumet, noe som ikke er så rart siden avstanden mellom politikere og folket har vokst betraktelig, billedlig talt. Men slik er også tendensen i en rekke demokratiske land rundt om i verden. Men når dette er tilfelle så er det som sagt desto viktigere å ikke snu ryggen til det som skjer fordi man ikke er enig i utviklingen. Det er derfor vi er så heldige som bor i et land hvor vi har muligheten til å bruke vår stemmeseddel til å bestemme hvem som skal ha makten her i landet, og da er oppfordringen å bruke din stemmeseddel på det/de som man mener vil være best egnet til å styre landet på dine og mine vegne. Bare husk på alle de som opp gjennom tidene har gitt sine liv for at vi skal kunne ha denne muligheten, man vil vel ikke at det skal ha vært forgjeves? Den som ikke stemmer er en idiot, og det hadde grekerne helt rett i...:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...