Gå til innhold

Hjelp med bruk / kjøp av softgun.

MRGT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og tre andre kamerater har tenkt oss å kjøpe softgun. Så jeg har noen spørsmål.

Jeg er 15 år gammel. La oss si at jeg og vennene mine går langt langt opp i en forlatt skog. Der ingen er / kommer. Å har en liten krig (med mye utstyr, vest, briller, munnbeskyttelse etc). Vil vi da få bot eller noe sånt? Har lest litt, og sett at man kan få tillatelse om man har et "våpenkort" (som man får fra politiet). Jeg har personlig et medlemskap i "Det frivillige skyttervesen", vil det gi meg noe ekstra fordel? Telles det som det kortet man får av politiet eller hva?

Uansett, er det ikke slik at hvis man har en rød tupp på geveret, så telles det som en leke?

Kommer til å poste noen softgun's her, noen som kunne gitt en mening? Eventuel sagt noen bra nettsider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ikke gå nedover hovedgata forbi politistasjonen med softgun replikar av ekte våpen.

Du skal ikke skremme folk, tenk at du går med et ekte våpen f.eks... Ikke vift rundt med det inne i hos DNB.. eller.. hos naboen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, det er 18 års aldersgrense for å eie airsoftvåpen i Norge. Under oppsyn av voksne kan man bruke det dersom man er over 16. Det er desuten strenge regler når det kommer til transport av Aitsoftvåpen, da de fleste våpen er meget autentiske. Våpen bag er ett must.

I Norge er det ikke krav om oransj tupp.

Spillområde skal være merket, og politi i området skal være innformert.

Annbefaler deg å heller prøve å komme i kontakt med noen som allerede spiller, kanskje i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar

Villogal, du er en dust - bare hold kjeft. Hobbyen får gjennomgå nok som det er, og du er en av de som tydeligvis driter i om det blir verre. Det er sånne som deg som er grunnen til at det snakkes negativt om airsoft i media til tider.

Til TS; Hør på Jangi.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...