Gå til innhold

Win7 skjønner ikke at receiver takler HD lyd...


Anbefalte innlegg

JEg har gått ifra en receiver til en annen og etter jeg koblet til den nye så skjønner ikke win7 at receiveren takler hd lyd. Det gjorde den gamle også og det fungerte fint med den. Jeg bruker XBMC som medieavspiller og det enenste jeg får spilt av nå er vanlig DTS og Dolby digital. prøver jeg en film med hd lyd blir det ingen lyd og filmen hakker emstremt.

 

har avinstallert xbmx, drivere osv og installert på nytt men under lydenheter og receiveren så dukker det ikke opp at den takler HD lyd.

 

beste tilfellet jeg fikk til så sto det PCM i displayet på receiver men den tok fremdeles ikke hd lyd.

 

Receiver er en pioneer sc-lx86 og forrige var en sc-lx83.

 

Har prøvd såpass mye nå at jeg snart reinstallerer win7 for å se om det hjelper.... Så jeg håper egentlig noen her har ett godt tips til hvordan jeg får win til å skjønne dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Sjekk på receiveren i Lyd-panelet om det kommer opp at den støtter HD lyd:

 

7c3a8c2c_12003935.jpeg

 

2. I XBMC, gå til innstillinger, system, lydinnstillinger. Lydenhet og passthrough enhet bør begge settes til WASAPI, og ikke Directsound.

 

2aaf1bk.jpg

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

I lyd panelet kommer det kun opp at den støtter dts og Dolby digital.

Før sto det dts HD osv.

 

Mellom ny og gammel receiver var pc tilkoblet rett i tv med HDMI ett par dager og jeg kjørte analog 2.0 lyd i en stereo forsterker men gjorde kun om på innstillinger i XBMC fra HDMI 7.1 til analog 2.0.

Dette satte jeg tilbake da jeg koblet opp den nye receiveren. Kan ikke skjønne hvorfor den har fått for seg at HD ikke støttes og at den ikke skjønner dette automatisk.

 

Betegnelsen på receiver under lyd panel er sc-lx83, så den har nok ikke kjent at det er sc-lx86 som er der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...