Gå til innhold

Hva er å anbefale av Norton eller McAfee?

Anbefalte innlegg

@ somethinganon: De fleste har slettes ikke bruk for Abrams eller Leopard tanks når de skal ut å kjøre. En VW Golf fungerer glimrende til all mulig normal bruk. Har du spesielle behov, så er ikke trådstarters spørsmål beregnet på deg. Du skyter spurv med kanon. Jeg gjentar: Den innebygde tjenesten holder lenge for "normal" bruk. Kun en mikroskopisk andel av alle internettbrukere har behov for noe mer. Hvorfor skal man da laste ned, og til og med betale ekstra for en tjeneste man allerede har? Du blander også inn nettanonymitet og beskyttelse mot fæle regjeringer og CIA og er langt, langt off topic.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ somethinganon: De fleste har slettes ikke bruk for Abrams eller Leopard tanks når de skal ut å kjøre. En VW Golf fungerer glimrende til all mulig normal bruk. Har du spesielle behov, så er ikke trådstarters spørsmål beregnet på deg. Du skyter spurv med kanon. Jeg gjentar: Den innebygde tjenesten holder lenge for "normal" bruk. Kun en mikroskopisk andel av alle internettbrukere har behov for noe mer. Hvorfor skal man da laste ned, og til og med betale ekstra for en tjeneste man allerede har? Du blander også inn nettanonymitet og beskyttelse mot fæle regjeringer og CIA og er langt, langt off topic.

Har ikke skrevet noe om nettanonymitet her jeg så vidt jeg kan huske... (*gidder ikke lese postene mine igjen*...)

Hva trådstarer spør om er hvilken software som er best av Norton eller McAfee. Han nevner ingenting om sitt bruksmønster eller hvilket 'terreng' han kjører i. Han fikk svar fra meg om hvilken av de to softwarene som er best, og det kan være verdt å nevne att de to softwarene er de innebygde MS funksjonene fullstendig overlegne 'hvis han befinner seg i hardt vær'. Også verdt å nevne synes jeg, att Kaspersky er ett bedre alternativ om man først skal diskutere de to softwarene trådstarter spør om... MS sine innebygde brannmurer og anti-virus er kanskje bra nok for ditt bruk, men det er fremdeles faktum at både Norton og McAfee stiller i en klasse for seg selv hvis sammenliknet med MS sin BS.

Når ble pplysning og informasjonsutveksling en negativ ting som skal angripes fra din side? Tror folk flest har interesse både av å lære om softwaren og om hvordan man bruker den til best effekt.

Når det kommer til påstanden om 'en tjeneste man allerede har' så er jo det strengt tatt en kraftig underdrivelse fra din side. Både Norton og McAfee, samt Kaspersky som jeg her presanterer som ett bedre alternativ er langt mer funksjonsrik enn Windows "Defender".

Her kan jeg nevne noen av funksjonene:

*Overlegen anti-virus sammenliknet med Windows "Defender"

*Overlegen brannmur (Kaspersky) sammenliknet med Windows "Firewall"

*Keyscrambler for online passord (kompatibel med IE, Firefox, Chrome og forrige versjon av Yandex, Kaspersky)

*On-the-fly scanning av søkemotor-resultat (kan utvides til ALLE LINKER, Kaspersky)

*Applikasjonsbegrensningsfunksjon (Power-"UAC", "Linux root" ekvivalent, Kaspersky)

*Anti-Spam

*Sandkasse for internettbank

*Foreldrekontroll

*DDoS skjold

*Anti-banner

*Daglige oppdateringer

*Passord-keeper med kryptering (kompatibel med IE, Firefox, Chrome og forrige versjon av Yandex, Kaspersky Pure 2.0)

*Pluss sikkert noen funksjoner til som Norton og/eller McAfee kan skilte med...

edit: det der programmet for å samle passordene sine som Kaspersky introduserte med Pure er vel også kompatibelt med Windows program, generelt vil jeg tro...

Endret av Somethinganon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...