Gå til innhold

Kjøpe alkohol uten penger

Anbefalte innlegg

Jeg er omtrent tom for alkohol, og samtidig er jeg avhengig, så jeg lurer på følgende:

- Er det steder som f.eks pizza restauranter, NSB regiontog, puber, barer og lignende jeg som person på 19 kan få kjøpt alkohol, og enten få det trekt fra kortet og gå i minus, eller få faktura med meg?

Og har slike steder samme regler for alkoholsalg som vanlige dagligdagsbutikker og vinmonopolet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kredittkort går det vel fint. Om jeg anbefaler det? Ja, helt klart; drikk for penger du ikke har!

Jeg har ikke kredittkort, men et vanlig bankkort man kan bruke på samme måte som man kan bruke et kredittkort bare man har penger på konto.

Jo, det går, bare se her: Link

Dette er ikke troll, så vennligst forlat tråden om du ikke kan være seriøs.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Vanligvis så får du ikkje overtrekke kortet med mindre du har kreditt kort. Men det hender seg at kortet blir overtrekt dersom bankterminalen ikkje har kontakt med banken (nødløysning). I så tilfelle blir det omtrent som å betale med sjekk.

Utsalgssteder som butikker og vinmonopolet har andre regler enn skjenkeplassar. På ein sjenkeplass kan du få servering i store deler av døgnet, men du får ikkje ta med alkohol ut frå skjenkeplassen.

På butikker så er tidspunktet for salg av alkohol mindre, men du kan ta med alkoholen heim.

Det enklaste er kanskje å booke seg inn på eit hotell og bestille alkohol som du setter på rommet. Då treng du ikkje å betale før du er ferdig med oppholdet. Riktig nok tar mange hotell ein forhåndsregel ved å enten holde av eit beløp på kontoen din ved innsjekk eller ved å notere seg kortdetaljane på eit kredittkort som garanti for at du betaler for oppholdet. Men det finnes sikkert hoteller som aksepterer etterbetaling også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis så får du ikkje overtrekke kortet med mindre du har kreditt kort. Men det hender seg at kortet blir overtrekt dersom bankterminalen ikkje har kontakt med banken (nødløysning). I så tilfelle blir det omtrent som å betale med sjekk.

Utsalgssteder som butikker og vinmonopolet har andre regler enn skjenkeplassar. På ein sjenkeplass kan du få servering i store deler av døgnet, men du får ikkje ta med alkohol ut frå skjenkeplassen.

På butikker så er tidspunktet for salg av alkohol mindre, men du kan ta med alkoholen heim.

Det enklaste er kanskje å booke seg inn på eit hotell og bestille alkohol som du setter på rommet. Då treng du ikkje å betale før du er ferdig med oppholdet. Riktig nok tar mange hotell ein forhåndsregel ved å enten holde av eit beløp på kontoen din ved innsjekk eller ved å notere seg kortdetaljane på eit kredittkort som garanti for at du betaler for oppholdet. Men det finnes sikkert hoteller som aksepterer etterbetaling også.

Men er det ikke baren man må gå til, og dermed betale direkte der når man er på hotell?

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det har ikke kortterminalene på NSB-tog kontakt med banken, og du vil derfor kunne overtrekke. Kan ikke si at jeg anbefaler det, da banken registrerer overtrekk, og det er ikke spesielt positivt hvis du senere skal søke om boliglån etc.

Vil dog ikke anbefale å drikke for penger du ikke har.

Lenke til kommentar

Klarer du virkelig ikke holde deg frem til mandag altså?

Nei, da ender det alltid med sykehusinnleggelse..

Man kan sette det på rommet, også om man kjøper fra hotellbaren.

Men da må man altså KJØPE først.

Noe jeg ikke kan..

Finnes jo hotellrom med minibar på rommet også.

Er dette noe alle hoteller har å vanligvis tilby?

Og kan man få dette dersom man bare er 19 også?

Lenke til kommentar

Men er det ikke baren man må gå til, og dermed betale direkte der når man er på hotell?

Minibaren er som nemt eit alternativ. Men eg tenkte meir på room-service. Berre ring til resepsjonisten å bestill ei flaske vin til rommet.

Som gjest på eit hotell får du servering heile døgnet, også mellom kl 03:00 og 06:00 når alle skjenkeplassar skal holde stengt. Overnattingssteder er nemmelig untatt frå deler av alkohollova.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Minibaren er som nemt eit alternativ. Men eg tenkte meir på room-service. Berre ring til resepsjonisten å bestill ei flaske vin til rommet.

Som gjest på eit hotell får du servering heile døgnet, også mellom kl 03:00 og 06:00 når alle skjenkeplassar skal holde stengt. Overnattingssteder er nemmelig untatt frå deler av alkohollova.

Sier du da at jeg kan få alkohol på hotellet som 19 åring som er OVER 22%?

Hva med å bare låne penger av noen venner?

Jeg har ingen venner.. :(

De kunne ikke gi meg ei hel flaske, som de sa i baren.

Jeg kan btw nå nevne at jeg er ganske beruset, og har sjekket inn på et hotell (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...