winmedi Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Hei jeg skal begynne på videregående og må velge en datamaskin snarest. Her er maskinene jeg kan velge mellom. Enten Mac eller HP http://www.hordaland...llar-og-prisar/ Problemet er at jeg har lyst på MBP Retina skjerm, men den har kun 128gb SSD! Om jeg skal kjøre parallels. Windows og Mac OS X samtidig trenger jeg mye større harddisk. Jeg ser at den vanlige MPB har 500GB harddisk som kan holde, men vil ha retina. Blir det ikke svært lite plass på maskinen om jeg kjører parallels? Jeg vil ikke ha HP. Hp er det verste jeg vet om. Endret 8. juni 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Hvilken linje, trenger du noen spesiell programvare? Lenke til kommentar
Kj3tll Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Lenovo t510?^^ sinnsykt grei pc, kan jo gå med den under ermet uten at man blir robba på byn ^^ God spec også! - kraftig innmat med gammel og stilig design! eller visst du legger penger i det: lenovo x1 carbon ^^ pris: ca. £ 1 300,- ^^ Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Hei jeg skal begynne på videregående og må velge en datamaskin snarest. Her er maskinene jeg kan velge mellom. Enten Mac eller HP http://www.hordaland...llar-og-prisar/ Problemet er at jeg har lyst på MBP Retina skjerm, men den har kun 128gb SSD! Om jeg skal kjøre parallels. Windows og Mac OS X samtidig trenger jeg mye større harddisk. Jeg ser at den vanlige MPB har 500GB harddisk som kan holde, men vil ha retina. Blir det ikke svært lite plass på maskinen om jeg kjører parallels? Jeg vil ikke ha HP. Hp er det verste jeg vet om. 128GB er nok til Mac OS, men om du vil dualboote eller bruke paralells/vmware, da er det for lite. Er mulighet med ekstern HD, men det ville vært bedre med en større SSD. Er det ikke mulighet å få med en større? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 128GB er nok til Mac OS, men om du vil dualboote eller bruke paralells/vmware, da er det for lite. Er mulighet med ekstern HD, men det ville vært bedre med en større SSD. Er det ikke mulighet å få med en større? Jo, men da må du kjøpe MBP Retina for 14k. Det gidder jeg ikke. Hvilken linje, trenger du noen spesiell programvare? Elektro Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg ville ikke anbefalt Macbook til bruk på elektro, nettopp grunnet støtte i fra programmer du eventuelt kommer til å bruke. Jeg går nå VG3 Dataelektroniker, og det er flere av programmene vi har brukt gjennom VG1, VG2, og VG3 som ikke har støtte for Mac. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg ville ikke anbefalt Macbook til bruk på elektro, nettopp grunnet støtte i fra programmer du eventuelt kommer til å bruke. Jeg går nå VG3 Dataelektroniker, og det er flere av programmene vi har brukt gjennom VG1, VG2, og VG3 som ikke har støtte for Mac. Derfor jeg skal kjøre windows også Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Det eneste problemet er lagringsplassen på MBP Retina. Den har kun 128Gb. Jeg ville hat mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå