Vifteron Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Counterattack (kilde: begynte i Spania, bla. www.devolvamoselataque.tk og nå begynner det over hele verden) The counterattack consists of not buying a single original CD nor DVD, between day 1 and 15 of October of the 2003. We do not try to sink no company, simply we want that they realize which we are here and of which must have us when taking the decisions, since after all, they live at the cost of our money, no? Part 1 - Campaign The campaign is something very important, since whatever more people finds out the this best one, so we must participate all. And how? + Then simply, telling it to people that you know you will be collaborating and defending your rights like consumer. The only form to make us hear is uniting all to us. + Another way which quickly much people find out are via email and so that you do not have molestarte in writing, we have created a standard letter where all this is explained. Copy and sticks the following text and envíaselo to all your list of contacts: 1ª Campaign against the attack to the P2P users This it is not the typical email that you must reenviar to everybody because yes a curse will not fall on you, nor so that you have luck all your life, it is by or of all the society and I believe at least that, you must read it for enterarte of as at least they are harming your rights, or, reenvíalo to your list of contacts so that they can be informed. Everything began with an attack to the users of interchange programs, putting fear and alarming whereupon it was going away to denounce 95,000 users. This it was transacting writing desk of lawyers (Landwell-PricewaterhouseCoopers) which it represented more than 30 companies, but has to date not passed anything and probably he has been single to put fear. Later, day 1 of August, judge Carmen Sanchez-Albornoz Bernabé issued an order that forces donkeymania.com to close the Web to facilitate connections used by programs p2p. In case this outside little, now sgAe next to other virgin associations has established a canon in cd´s and dvd´s between 0.13 and 1.40 euros that it will have to pay everybody, independently of the use that occurs to those discs, doing to pay to us to all by the piracy that great Mafias commit. Then, instead of being seated asking to us to us that he will be the next thing, we must fight against all this giving where more it hurts. Let us let buy cd´s and dvd´s original the days between 1 and 15 of October so that they realize on that they depend on us and our money, and so that in the next decision who take they count on our opinion. More information in: www.devolvamoselataque.tk Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 akk, så idiotisk... hvis jeg laster ned en CD jeg liker, så kjøper jeg den. "we want that they realize which we are here and of which must have us when taking the decisions, since after all, they live at the cost of our money, no? " det er jobben deres, og de tjener penger på det.. næææ, skal alt bare være gratis da? OKOK, fra 1-15 oktober så bestiller ingen besøk fra rørleggere, for jeg synes de skal gjøre jobben gratis! Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Dessuten: Hvis en skal bli tatt litt seriøst, så burde en som kan engelsk skrive brevet (ikke la en robot oversette fra spansk til engelsk for et slikt brev, det høres ikke bra ut)... Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg startet boikott av RIAA i sommer. Inntil da har jeg kjøpt CD'er jevnlig. Boikott gjelder ikke bare kjøp, men også nedlasting og deling på P2P-nettverk. Tx3: Vi boikotter ikke fordi vi mener at all musikk skal være gratis, men fordi vi ikke aksepterer RIAAs skitne taktikker, som inkluderer: Prisfiksing, servering av feilinformasjon og løgner til massemediene, "stjeling" fra artistene (som får altfor lite av overskuddet mens plateselskapene tar nesten alt), intens lobbyvirksomhet for å få gjennom flere frihetsberøvende lover og sist, men ikke minst, saksøking av musikkfans. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Dessuten: Hvis en skal bli tatt litt seriøst, så burde en som kan engelsk skrive brevet... Så denne i CloneCD-posten og tenkte da det samme som deg... Jeg forsto det litt at man skal ikke kjøpe for å vise hvem vi er, men så synes jeg det sto at man skal kjøpe for å vise hvem vi er? Ellers er jeg enig i at en eller annen aksjonsform ikke gjør noe (så lenge den er lovlig og kan dermed bli tatt seriøst). Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg startet boikott av RIAA i sommer. Inntil da har jeg kjøpt CD'er jevnlig. Boikott gjelder ikke bare kjøp, men også nedlasting og deling på P2P-nettverk. Alle artister og plateselskaper er vel ikke medlem her? Hvorfor ikke bare boikotte de som er under RIAA's SS-frakk? Tviler f.eks. på at tyske Napalm Records og norske Trantra tilhører RIAA (antagligvis er de for alternative til det) Var forresten ikke klar over sida du har link til i signaturen din! Må bare få meg en sånn kopp! Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hei! Websiden er på spansk, og jeg brukte bare oversettelsesfunksjonen som ligger på "Altavista.com" En engelsk side blir tilgjengelig til neste aksjon. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Tydeligvis noen som har misforstått hele greia totalt ja...(Hint, Tx3).... Uansett, jeg drar definitivt grensa ved saksøking av barn slik som RIAA har blitt kjent for i det siste. Aldri i verden om mine penger skal støtte slik virksomhet. Slik som RIAA oppfører seg har det blitt rett og slett umulig for meg å kjøpe noen CD'er nå lenger. Med mindre jeg er totalt ignorant eller et "lite opplyst" på området selvsagt. Dessverre tror jeg flesteparten av dagens CD kjøpere ligger innenfor dette området, så RIAA vil sikkert ha nok av penger til å saksøke haugevis av barn i tiden som kommer. (Boikotten gjelder selvfølgelig ikke kjøp fra uavhengige artister/plateselskaper som ikke er medlem av RIAA ol.) Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hei igjen! Jeg glemte å si at utviklerne at DVDShrink står bak aksjonen. www.dvdshrink.org http://dvdadvdr.com Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Alle artister og plateselskaper er vel ikke medlem her? Hvorfor ikke bare boikotte de som er under RIAA's SS-frakk? Tviler f.eks. på at tyske Napalm Records og norske Trantra tilhører RIAA (antagligvis er de for alternative til det) Har sjekket dem mot RIAAs medlemsliste. De står ikke der Jeg boikotter bare musikk utgitt av RIAA-tilknyttede plateselskap - i hovedsak Universal, Sony, EMI, Warner og BMG. I sommer har jeg kjøpt musikk av bl.a. NoFX, som er utgitt av Fat Wreck Chords. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Har sjekket dem mot RIAAs medlemsliste. De står ikke der Jeg boikotter bare musikk utgitt av RIAA-tilknyttede plateselskap - i hovedsak Universal, Sony, EMI, Warner og BMG. I sommer har jeg kjøpt musikk av bl.a. NoFX, som er utgitt av Fat Wreck Chords. Flott, takk for link! Men jeg veit ikke om jeg tør gå inn på den fra PC'ene hjemme da... :wink: Men det spørs hvor mange som hører på musikk fra ikke-RIAA-selskaper. Tviler sterkt på at hverken Fat Wreck Records eller Napalm Records utgir Britney Spears eller Westboys (eller hva det nå heter) eller andre artister som selger til de store massene... Tror det eneste er å kjøre hardt mot hardt; får RIAA (eller MPAA, eller osv...) lov til å gå inn på PC'ene til folk for å finne ulovligheter, må andre kunne få lov til å bryte seg inn i hus for å finne ulovligheter... Like privat er det uansett! PS. Jeg synes også at artister skal få sitt, men ikke vha overprising og ikke minst slike metoder som RIAA o.l. benytter seg av! Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Flott, takk for link! Men jeg veit ikke om jeg tør gå inn på den fra PC'ene hjemme da... :wink: Tviler på at de scanner hver eneste PC som besøker websiden deres, for å finne MP3-filer. Anyway, jeg har lagt ut lista på mitt hjemmeområde. Last ned her. Men det spørs hvor mange som hører på musikk fra ikke-RIAA-selskaper. Tviler sterkt på at hverken Fat Wreck Records eller Napalm Records utgir Britney Spears eller Westboys (eller hva det nå heter) eller andre artister som selger til de store massene... Det er mye metal som er utgitt på ikke-RIAA-plateselskaper, f.eks. Nuclear Blast. Musikk av Dimmu Borgir og flere andre kjente metalband kommer derfra. Tror det eneste er å kjøre hardt mot hardt; får RIAA (eller MPAA, eller osv...) lov til å gå inn på PC'ene til folk for å finne ulovligheter, må andre kunne få lov til å bryte seg inn i hus for å finne ulovligheter... Like privat er det uansett! Dersom de hacker seg inn på en PC, har de brutt loven de selv benytter i stor grad - DMCA. Det er noe annet dersom man er pålogget et P2P-nettverk og tillater hvem som helst, også RIAA, til å se hvilke filer man deler. PS. Jeg synes også at artister skal få sitt, men ikke vha overprising og ikke minst slike metoder som RIAA o.l. benytter seg av! Helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå