vestlending1 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Hei folkens! Jeg kom opp i norsk på fredag, temaet mitt er språklige forhold 1830- i dag. Jeg lurer på om noen kan komme med innspill og tips til både temaet og selve eksamen. Da det er pensum fra alle tre årene... Problemstilling: Er det norske språket norsk? Innledning Historie Nynorsk og bokmål Hva vil norsk språk si? Noe mer? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Et klassisk eksempel på land å sammenlikne seg med er jo Island, som har drevet bevisst arbeid for å beholde sitt eget språk. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) ÅÅÅÅÅÅ daaaaaamn! Lett oppgave (tenker jeg). Ta spesielt med låneord fra engelsk, og andre utenlandske språk. Så må du ikke glemme nå i moderne tider får vi mye ord fra teknologi og internett Endret 8. juni 2013 av NokkeFeita 1 Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Husk at innledning ikke har noe å si for karakteren, men skal legge grunnlag for hva slags nivå spørsmålene du blir stilt ligger på, men på den andre siden så gjelder det å gjøre et bra førsteinntrykk. Lykke til. Endret 8. juni 2013 av Lackadaisical 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå