Gå til innhold

Hvordan formattere uten windows-cd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Last ned eksakt samme versjon av windows som du har.

2. Lag en bootbar USB minnepinne / legg Win ISO på denne.

3. Sett opp BIOS til å boote fra denne minnepinnen

4. Installer ved bruk din genuine MS lisens.

[Edit] Format er en del av installasjonen. Jeg regnet nå med du mente hvordan re-installere uten windows CD. Hvis du bare mente "formatere en tilfeldig disk" som ikke er OS disk i oppsettet ditt, burde du klare deg selv ^^

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Eh... Nei.

Det hadde vært det samme som om at MS gav deg softwaren.

Om du kan kjøpe det online og laste det ned er en annen sak. Det vet jeg ikke om går. Kanskje med win8.

Det er fullt lovlig å laste ned Windows ISO filen gratis. Det som ikke er lov er å bruke en windows loader til å legge inn en ulovlig cd-key. Uten en cd-key får du bare en trial versjon av Windows som går ut etter en stund.

Lenke til kommentar

Det er fullt lovlig å laste ned Windows ISO filen gratis. Det som ikke er lov er å bruke en windows loader til å legge inn en ulovlig cd-key. Uten en cd-key får du bare en trial versjon av Windows som går ut etter en stund.

Ja, det var det jeg forsøkte å si med

1. Last ned eksakt samme versjon av windows som du har.

2. Lag en bootbar USB minnepinne / legg Win ISO på denne.

3. Sett opp BIOS til å boote fra denne minnepinnen

4. Installer ved bruk din genuine MS lisens.

Når da TS spør om man lovlig kan laste ned Windows uten å måtte kjøpe det, antok jeg han mente på permanent basis.

TS: Ja, du laster ned en ISO av den windows versjon du har. Så lager du denne USB sticken, eller brenner det ut jamfør diverse guides. Så bruker du din serial key, altså den du har fra før.

[Edit] Helvetes reply funksjon

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...